apr12

Bondtehond Betty Windl La Serpe verspreekt zich; Yehudi derdegraads Moszkowicz; Barry Kouwenberg: een vleesmes Hoe langer het duurt, hoe meer de ware aard van het beestje de kop opsteekt. Inmiddels dringt ook tot geheel justitie door dat ze met kroongetuige La Serpe (“Hetgeen omgezet beduidt: De Slang”) te maken hebben met een slang in een emmer snot, die zichzelf ook nog eens in zijn staart bijt.

De laatste weken gaat het vooral over zijn ‘beloning’. Een getuige mag niet zomaar een geldbedrag krijgen in ruil voor belastende verklaringen (waarom eigenlijk niet? Zou een stuk duidelijker zijn). Dus moeten er allerlei constructies worden bedacht over ‘bescherming’ en om te kunnen voorzien in het levensonderhoud met de de nieuwe identiteit en het nieuwe leven.

Dat leverde hilarische momenten op.

Voor La Serpe is bedacht dat hij een eigen bedrijf wil oprichten. Het is nog niet bekend wat.

Restaurantje?

Winkeltje?

De advocaten van de verdachten vroegen zich af of de inkomsten uit dat bedrijf worden afgetrokken van het bedrag dat hem is toegezegd (80.000 euro per jaar, tien jaar lang).

Bondtehond tekende op:

“La Serpe: Ik genereer sowieso geen inkomsten als ik een uitkering heb.
Rechter Lauwaars: Maar u zou een eigen bedrijf gaan kopen…
La Serpe: Maar ik bepaal mijn eigen winst.
Rechter:  Wat zegt u?
La Serpe: Ik bepaal mijn eigen winst in dat bedrijf. Ik kan mezelf wel of niet een loon doen toekomen, afhankelijk van wat voor soort bedrijf. Bij een BV is het natuurlijk anders, dan is het verplicht, maar als je een eh..eh…
Rechter: Ah, dat is een kwestie van creatief boekhouden, waarbij je een negatief inkomen genereert zodat je op die manier een uitkering van de Staat krijgt…
La Serpe: Nee, ik heb geen inkomen nodig!
Officier van justitie Betty Wind: Ja, en de staat is gekke Henkie. Die laat zich voor de gek houden…
La Serpe: De staat is het overeengekomen.
(stilte)
Lauwaars sloot de discussie af en besloot de vraag maar even te laten voor wat ie was, maar op de tribune werd intussen hier en daar gelachen of er klonken geluiden van verbazing.”

Aldus Bondtehond. Het hele verslag staat hier

scheiding teksten13 400x27 La Serpe verspreekt zich; Yehudi derdegraads Moszkowicz; Barry Kouwenberg: een vleesmes

yehudi revu 400x285 La Serpe verspreekt zich; Yehudi derdegraads Moszkowicz; Barry Kouwenberg: een vleesmes

Er is de laatste tijd veel te doen over Bram Moszkowicz, naar aanleiding van zijn boek, maar hij is bepaald niet de enige advocaat in de familie. Er is inmiddels een ‘derde generatie’: neef Yehudi Moszkowicz timmert behoorlijk aan de weg.

Ik kwam hem vorig jaar voor het eerst tegen toen hij optrad voor Geurt Roos. ‘De lijfwacht van Klaas Bruinsma’. Opa Max was destijds advocaat van de Amsterdamse maffiabaas (en van wie niet, eigenlijk?)

Voor Nieuwe Revu maakte ik een interview met Yehudi. Ging onder meer over die weggepeste Marokkanen en het homostel uit Utrecht en over het ‘plagiaat’ van dj Tiësto.

Het profiel van ‘de nieuwe Moszkowicz’ staat nu op de site (zie hier)

 

scheiding teksten13 400x27 La Serpe verspreekt zich; Yehudi derdegraads Moszkowicz; Barry Kouwenberg: een vleesmes

 

barry kouwenberg bn1 400x254 La Serpe verspreekt zich; Yehudi derdegraads Moszkowicz; Barry Kouwenberg: een vleesmes

 Het Openbaar Ministerie stelt geen vervolging in tegen twee agenten die 23 september vorig jaar Barry Kouwenberg (22) uit Zevenbergen hebben neergeschoten. Daar is veel over te doen, maar enige nuance is op zijn plaats.

Bij mij kwamen reacties binnen waarin wordt geschreven over ‘een aardappelmesje’, in werkelijkheid ging het om een groot vleesmes. BN/De Stem had vorige week een uitvoerige reportage over de zaak. Daarin zegt officier van justitie mr. John Remmerswaal dat de agenten wel moesten schieten, omdat Barry een direct gevaar vormde voor de agenten die hem wilden aanhouden en het publiek dat zich bij de woning van zijn opa en oma aan de Bourgondiëstraat had verzameld. Hij was kort ervoor ‘helemaal doorgedraaid’ en had binnen zijn grootouders met een keukenmes verwond.

“Twee pogingen van agenten om hem binnen op de trap aan te houden mislukten. Barry verwondde daarbij een politiehond met een mes en reageerde niet op pepperspray. Toen hij gekleed in alleen een onderbroek en met een mes in de hand door de voordeur naar buiten kwam, hebben de agenten de fatale schoten gelost. “Hij reageerde niet op aanroepen om het wapen te laten vallen en maakte een zeer agressieve indruk”, zei officier van justitie mr. Remmerswaal. “Omdat hij richting agenten en de menigte liep, hebben twee politiemensen elk één keer op hem geschoten. Toen Barry niet stopte, hebben ze met korte tussenpozen in totaal nog drie keer geschoten. Pas bij de laatste verwonding zakte hij in elkaar.”

Barry’s vader Marno deed aangifte tegen de twee betrokken agenten: volgens hem hadden ze hem zo tegen de grond kunnen drukken.

“Ik wou dat ik die avond zelf op tijd in Zevenbergen was geweest. Ik had hem wel ongedeerd uit dat huis gekregen. En zeker geen honden op hem af gestuurd. Hij was zijn hele leven al bang voor honden.”

Volgens de Bredase officier van justitie mr. John Remmerswaal hadden de agenten – politiemensen uit de gewone surveillancedienst en twee hondengeleiders – geen keuze én tijd: “Ze moesten Barry wel aanhouden omdat hij zijn opa en oma had aangevallen en gestoken. De grootouders waren bovendien bang dat hij zichzelf iets zou aandoen. De agenten wilden Barry aanvankelijk dus ook tegen zichzelf beschermen.”

Volgens de officier wilde de agent die het eerste schot heeft gelost vooral verhinderen dat de ‘agressief met een mes zwaaiende Barry’ op straat zou komen.

“Het eerste schot was gericht op de benen, het tweede op de arm met het mes. Ondanks deze schoten blijft Barry lopen in de richting van de agenten. Hij pakt het mes over naar zijn andere hand. Barry reageert niet op bevelen om het mes te laten vallen. De agenten weten dat pepperspray hem niet heeft gestopt, dat hij zijn opa en oma heeft verwond en een politiehond gestoken en dat hij agenten heeft aangevallen. Barry komt op hen af en ze staan met hun rug tegen de geparkeerde auto’s. Dan verandert zo’n situatie ineens in noodweer. De twee agenten zien zich opnieuw genoodzaakt te schieten.”

Dat het in de weken voor het drama slecht ging met Barry was wel duidelijk. De directe aanleiding was dat zijn verkering was uitgeraakt. Zou nogal onder druk van de familie van het meisjes zijn gebeurd: die zagen Barry niet erg zitten.

Vervolgens raakte hij zijn baan kwijt. “Hij was vernederd en de emmer liep over.” Volgens bekenden had hij last van waanideeën. “Hij was bang, paranoïde, kon ‘s nachts niet meer slapen en dacht dat er monsters in zijn buik zaten. Hij zag dingen die er niet waren.”

Op de woensdag voor de fatale avond, draaide Barry thuis door. De politie werd te hulp geroepen, maar dat maakte hem alleen maar kwader. Uiteindelijk wist een arts hem te kalmeren. “Barry kreeg pilletjes om hem rustig te houden, maar die tufte hij uit. Hij dacht dat ze hem wilden vergiftigen.”

Op de fatale vrijdagavond werd Barry in verwarde toestand aangetroffen in een tuin. Een buurman bracht hem naar zijn opa en oma in dezelfde wijk. Die gaven hem gaven hem een glaasje limonade.

“We zagen meteen dat het niet goed met hem zat. Toen liep hij naar de keuken voor een glas water. We hoorden gerommel in een lade en vertrouwden het niet. Toen we de keukendeur openden, stond hij met een mes in zijn handen, zijn ogen op steeltjes, sidderend”, zegt opa. Er volgde een gevecht waarbij de grootouders (lichte) steekwonden opliepen.

Gisteren kwamen er ook nog een andere reactie binnen:

“Die Opa en Oma van Barry hadden duidelijk naar de buitenwereld moeten zijn dat ze niet aangevallen waren maar wilden voorkomen dat hun zo geliefde kleinzoon die in psychose raakte zichzelf neer zou steken met de aardappelmesjes die hij bij hun uit de la had gepakt.Het is gewoon schandalig wat hier allemaal gebeurd is en hoe de politie hier mee wegkomt.Velen hebben het gezien en moeten aangifte tegen die agenten doen van dit bizarre voorval.Maar uit angst voor politie durven die laffe angstige egoistische mensen dat niet en gaat de Hermandad weer vrijuit en hebben het spel weer sluw gespeeld.”

Aldus een ‘kennis’.

Dit klopt dus niet. De grootouders waren wel degelijk aangevallen en niet met een schilmesje. Ze hebben het in werkelijkheid naar buiten toe juist veel ‘kleiner’ gemaakt dan het was, om de nagedachtenis van Barry niet meer te belasten.

 

38 Reacties

  • Reactie van Richard — 12 april 2012 @ 11:44

    Tot mijn grote verbazing moet ik nu lezen dat de verkering van Barry met mijn dochter onder grote druk van onze kant is uitgegaan .Dat ligt even iets heel anders waar we ons verder maar niet over uitlaten ,maar wat weer genoeg zegt over de mensen die deze verklaringen afleggen en klakkeloos aangenomen wordt door Justitie en kranten zonder wederhoor .Wij zijn nooit door iemand benaderd voor wederhoor .Barry is ongeveer 2 jaar bij ons over de vloer geweest en is zelfs 3 weken met ons op vakantie geweest wat ik zelfs nog alles betaald heb voor hem ,waar ik hem goed heb leren kennen en vele gesprekken met hem gevoerd heb .Mijn familie liep weg met Barry en dat was wederzijds .Dat ik zo vel in deze strijd ben is dan zeker omdat ik dat ventje niet zag zitten PFFFFFFF .Ik heb al mijn informatie van mensen die bij het gebeuren aanwezig zijn geweest ,en heb dat op mijn manier vertaald .Feit is en blijft dat hoe je het ook went of keert er geen onafhankelijk onderzoek heeft plaatsgevonden maar een onderzoek in eigen achtertuin van mensen die elkaar de hand boven het hoofd houden .Ik vind na 12 jaar portierservaring en genoeg geweldsdelicten meegemaakt te hebben dat dit politie optreden van het lafste en onprofessioneel gedrag is waar de honden geen brood van lusten. Ik kreeg zelfs bijval van gevangenisbewaarders die het optreden van die agenten een aanfluiting vonden om het nog maar netjes te verwoorden .Maargoed dat is mijn conclusie en velen met mij .Ik ben natuurlijk als ex schoonvader maar een buitenstaander die zich eigenlijk nergens mee dient te bemoeien maar heb daar letterlijk en figuurlijk schijt aan omdat het mij en mij familie in het diepste van onze ziel geraakt heeft en heel veel verdriet heeft gedaan .Wij hielden en houden van Barry en zijn foto staat bij ons op de kast waar iedere dag een kaars bij brand .
    Barry`s dood is het resultaat van onvolwassen gedrag van meerdere volwassen mensen !!!!!!
    Hier wil ik het bij laten
    R.I.P Barry.
    22.22 Always
    Richard

  • Reactie van Richard — 12 april 2012 @ 12:11

    Verder wil ik HJ bedanken voor de aandacht voor deze zaak, en wij ons verhaal konden doen zonder nuance .Ik laat het hierbij en wij wensen de Vader van Barry met zijn strijd in hoger beroep en de rest van de Familie en nabestaande heel veel sterkte en hopende dat ze het een plaatsje kunnen geven .Ook de familie Koomen wens ik heel veel sterkte in hun strijd.

  • Reactie van Jason — 12 april 2012 @ 12:12

    La Serpe verspreekt zich? Nu pas? Of zijn nu zelfs bij de mensen die doof en blind waren de oren en ogen geopend? Wie is hier nou eigenlijk de grootste debiel? La Serpe of de mensen van Justitie? Hoe heeft iemand in de vredesnaam ooit serieus kunnen geloven dat het OM iets aan La Serpe zou hebben? En hoe heeft La Serpe in de vredesnaam ooit kunnen geloven dat hij door het OM te ‘helpen’ beloond of gecompenseerd zou worden? Wat een enorme miskleun! Het voorarrest van Dino Soerel in het liquidatieproces is opgeheven. Wat op zich natuurlijk niet betekent dat men daar niet op terug kan komen, maar gezien het hele proces is het natuurlijk een teken aan de wand. Het proces staat al zo’n drie jaar op instorten en het enige wat er nog gebeurt, is het krampachtig vasthouden aan het eigen gelijk om een afgang te voorkomen. Een afgang die reeds lang een feit is. Ter compensatie worden de verdachten op dubieuze gronden in voorarrest gehouden om gezichtsverlies nog enigszins te beperken maar dat de situatie voor zowel het OM als voor La Serpe zo langzamerhand kritiek is, lijkt me duidelijk. De vraag is al lang niet meer óf de zaak ploft, maar wanneer, en wíe de lont in het kruitvat steekt.

  • Reactie van G. Augustin — 12 april 2012 @ 13:25

    Dit staat nu in de Telegraaf
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/11895911/__Justitie_haalt_uit_naar_ex-rechercheur__.html

  • Reactie van Sonja — 12 april 2012 @ 14:06

    Onderdruk van de familie werd de verkering verbroken,? Kan dr niet eens boos om worden degene die dit verzint heeft weinig met Barry op.want dan zou je wel beter weten ! ooit wel eens een serieus gesprek gehad met Barry denk het niet….

    Dit blijft een gevecht waar alleen verliezen worden geleden….Zoals het er nu naar uit ziet,…
    Ik blijf, wel hopen op een toegeven van justitie dat ze veel te panisch hebben gereageerd op de psychose van Barry.
    En hier hoe erg een verdrietig ook van hebben geleerd,Want zoiets had niet gemogen en mag ook nooit meer gebeuren.

    Ik wens iedereen toe dat er nooit een kind, broer,zus ,pa ,ma of wie danook van jou wordt vermoord,…. Het is niet alleen het verlies ,…maar ook nog eens de ongevraagde zeer kwetsende verhalen en onwetenheid van de mens die je krenken.

    Een moeder die van Barry hield net zoals van haar eigen kinderen

  • Reactie van ym — 12 april 2012 @ 14:24

    Typisch Hollands, om elke klank van La Serpe 100x te wegen en zo negatief op te blazen als dit. Die moorden zijn verder allemaal niet zo erg vergeleken met die versprekingen, stel je voor zeg het gebeurt weer als ie vrij rondloopt op zn bounty eiland en hij verspreekt zich…nog erger, stel je voor dat ie daadwerkelijk de staat oplicht! Levenslang opsluiten zonder proces me dunkt.

    Beste YM,

    Ben het met je eens, moordenaars veroordeeld krijgen is het hoofddoel en dat mag best wat kosten.

    Hendrik Jan

  • Reactie van Annet — 12 april 2012 @ 15:32

    Voor wat betreft Barry had je dan zélf ook wel wat beter onderzoek mogen doen voordat je die verhalen de wereld in helpt.
    Kijk en dát bedoel ik nou met roddelen! Totaal nergens op gebaseerd en maar zo wat roepen, om er na een paar maanden een totaal andere draai aan te geven. Typisch Hendrik Jan.

    Beste Annet,

    Daar heb je aardig lang over gedaan, voor je wat kon vinden. Maar wat heb ik dan geroepen? De meningen zijn nog steeds verdeeld. Ik heb wat dingen gepubliceerd die door familieleden en omstanders zijn aangedragen, die blijven daar nog steeds achter staan. Gisteren hoorde ik uit een andere bron een andere lezing. Wat dat met roddelen te maken heeft ontgaat mij. Het is duidelijk dat ik in deze zaak geen onderzoek heb gedaan, maar weergeef wat direct betrokkenen aandragen.

    Hendrik Jan

  • Reactie van Siem — 12 april 2012 @ 17:45

    Natuurlijk is het voor alle betrokenen dramatisch wat er met Barry gebeurde. Dat neemt niet weg dat ik vanaf het begin heb gewezen op de opvallend terugkerende term in reacties hier dat er door Barry ‘slechtst gezwaaid zou zijn met 2 aardappelschilmesjes die opa trots aan hem had laten zien’. En ja, dat blijkt nu toch wel even heel anders te zijn geweest.
    @Annet 15.32
    Jij zou je diep moeten schamen, dat je de dramatische dood van dat joch misbruikt in een doorzichtige poging om HJK volstrekt ongefundeerd onderuit te halen. Bah.

  • Reactie van piet pietersen — 12 april 2012 @ 18:23

    Leuke gedachte dat La Serpe de slang zou betekenen maar niets is minder waar,”la serpe” betekent “de sikkel” en verwijst naar een landbouwwerktuig. http://fr.wikipedia.org/wiki/Serpe http://www.vertalen.nu/vertaal?van=fra&naar=nl&vertaal=la+serpe
    Nu komt mij “de Sikkel” als naam eigenlijk behoorlijk ongeloofwaardig over,doet me wel denken aan jolige namen die de politie aan bepaalde onderzoeken geeft.
    Want kom op nou de Sikkel is toch gewoon de grim reaper.
    Overigens geld hetzelfde argument als het de slang had betekent,dubbele tong hadden ze hem ook kunnen noemen.

    Beste Piet,

    Ik geloof je graag, ik spreek geen Italiaans, maar als ik bij google vertalen La Serpe invoer komt er toch echt in het Nederlands ‘de slang’ te staan.

    Hendrik Jan

  • Reactie van piet pietersen — 12 april 2012 @ 18:26

    Dubbele had gespleten tong moeten zijn,een blank liegbeest volgens de indianen.

  • Reactie van piet pietersen — 12 april 2012 @ 18:43

    Hier nog een linkje naar asterix en obelix “La Serpe D’or” in het nederlands beter bekent als de gouden sikkel, http://www.asterix.com/bd/albs/02fr.gif .Beetje googlen voordat je fantasie met een naam op hol slaat kan geen kwaad,nietwaar oude feitenchecker?

  • Reactie van Richard — 12 april 2012 @ 19:02

    Beste Anet en Siem het is niet sportief om HJ aan te vallen omdat bij alles wat hij over deze zaak heeft geplaatst er duidelijk heeft bijgezet dat dit door bronnen beweerd werd .Kun je er allemaal op nalezen.Wel grappig om te lezen dat als HJ info uit andere bron heeft vernomen (waarschijnlijk gemanupuleerde info van Justitie ) dat voor de lezers ineens de juiste waarheid zou zijn .Wij weten wel beter en laten het maar zoals het is en proberen het een plekje te geven ,want hier zijn alleen verliezers en zoals ik al schreef is Barry’s leven kapotgemaakt door onvolwassen gedrag van volwassenen.Wie de schoen past trekt hem aan .dit is echt het laatste wat ik erover schrijf en laat het nu verder over aan de bedweters.

  • Reactie van Annet — 12 april 2012 @ 19:50

    Oja Siem? En hoe anders kotste jij HJK zijn site en schrijfwijze uit toen hij een bidprentje plaatste van iemand die zelfmoord had gepleegd??????
    Zou jij je dan minder diep moeten schamen????
    Dat was jouw poging om HJK en zijn site not bene volstrekt uit te kotsen toch???
    Weet je het nog??????

  • Reactie van Annet — 12 april 2012 @ 20:09

    Oh en Siem, mocht je er nu omheen gaan draaien of niet meer weten waarover ik het heb (ik heb zo’nvermoeden), dan zoek ik het nog even voor je op en plaats het nogmaals.
    Maar je eigen woorden dan: jij zou je diep moeten schamen, dat je de dramatischezelfmoord van een jonge vrouw gebruikt t in een doorzichtige poging om HJK volstrekt ongefundeerd onderuit te halen. Bah.
    Dan nog: ik heb niets tegen HJK hij doet het meer dan prima alleen mag ik soms ook wel laten horen als ik het oneens ben. In tegenstelling tot jou kots ik helemaal niemand uit maar ben het slechts oneens met iemand die volgens mij geen spreekbuis nodig is.

    Zo en nou hebben we weer genoeg gekibbeld toch?

  • Reactie van piet pietersen — 12 april 2012 @ 20:30

    Weer een foutje van mijn kant“La Serpe D’or”laat zich in de nederlandse versie vertalen als,oh ironie”Het gouden snoeimes”

  • Reactie van Jo — 12 april 2012 @ 21:51

    Ik wordt zo verschrikkelijk moe van al die families die lopen te gillen dat hun kind vermoord is!
    Het is heel simpel: als je met een mes op de politie afkomt hebben zij het volste recht om te schieten. Psychotisch of niet, agressief met een mes in je handen ben je gediskwalificeerd om nog een goed gesprek mee te voeren.
    De maatschappij heeft de politie aangesteld om dit soort figuren uit te schakelen, voor zij nog meer leed aan kunnen richten aan onschuldige omstanders.
    Of het nou gaat om de familie van die halve feijenoordzool in Hoek van Holland, die Marokkaan die een paar jaar geleden met een mes op een agent afkwam in een Amsterdams café of deze familie van Barry.
    Ik vind dat ze zich diep moeten schamen voor hun familielid dat de politie heeft gedwongen om te schieten om ons, de rest van de maatschappij, te beschermen.
    Hier past vooral medeleven en respect voor de agenten die, in een verschrikkelijke situatie, een afschuwelijke beslissing hebben moeten nemen en deze de rest van hun leven met zich meedragen.

  • Reactie van Siem — 12 april 2012 @ 22:09

    @Richard 19.02

    Quote: Beste Anet en Siem het is niet sportief om HJ aan te vallen omdat bij alles wat hij over deze zaak heeft geplaatst
    - Sorry Richard, even goed lezen, ik viel HJK nergens aan. Hou het a.u.b bij de reactie van Annet. Tot slot: alle sterkte met het hoe dan ook dramatisch verlies van Barry.
    @Annet 19.50
    Quote: Oja Siem? En hoe anders kotste jij HJK zijn site en schrijfwijze uit toen hij een bidprentje plaatste van iemand die zelfmoord had gepleegd??????
    - Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die zelfmoord pleegde nog een bidprentje plaatste via HJK. Je bent een ‘ster’ in het uit verband rukken van zaken, helaas. Zie ook je recente getreiter hier naar Ada.
    @Annet 20.09
    Quote: Dan nog: ik heb niets tegen HJK hij doet het meer dan prima alleen mag ik soms ook wel laten horen als ik het oneens ben. In tegenstelling tot jou kots ik helemaal niemand uit maar ben het slechts oneens met iemand die volgens mij geen spreekbuis nodig is.
    Zo en nou hebben we weer genoeg gekibbeld toch?
    - Quote onderstrepend: ‘maar ben het slechts oneens met iemand die volgens mij geen spreekbuis nodig is
    - Iemand die geen spreekbuis nodig is…..En jij geeft les op een school? Helaas Annet, je blijft jezelf maar door de mand gooien. Mijn eerdere kwalificatie: berekenende quasi liefhebbende gereformeerde borderliner blijft staan. Dat laatste heb je vandaag weer overduidelijk laten zien. Stop eindelijk eens gewoon met je idiotie.

  • Reactie van Denise — 12 april 2012 @ 23:32

    Ik ben de ex vriendin van Barry waar in de kranten over word gepraat. Ten eerste wil ik duidelijk maken dat niet ik de relatie heb verbroken maar dat dit Barry zijn keuze was omdat hij toen al niet goed wist wat hij wilde en rust nodig had. Waar dus het verhaal vandaan komt dat mijn ouders mij onder druk hebben gezet weet ik niet. Mijn ouders bemoeide zich bijna nooit met de relatie en lieten ons onze eigen gang gaan. Toen hij de relatie had verbroken met mij hadden ze hier dan ook verdriet om, omdat ze hem dus wél graag mochten! Anders neem je ook niet zomaar iemand 3 weken mee op vakantie of wel dan? Verder wil ik niet reageren op alle stukken die er worden geschreven want ik kan me eigen er alleen maar kwaad om maken en dat zijn meval die leugens en onzin niet waard. Ik weet als 1 van de weinigen hoe hij écht was, en dat mensen die hem kende dus dit rare bericht naar buiten hebben gebracht over de relatie zegt meer over hun dan over mij, dit zegt dus wel genoeg over hoe goed die zogenaamde mensen die dicht bij hem stonden, Barry kende. We kunnen nog jaren lang woordjes verbeteren en verhalen blijven verdraaien maar hier halen wij Barry niet mee terug. Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat hij zn rust heeft gevonden. Groetjes.

  • Reactie van Ada — 13 april 2012 @ 00:33

    Het verhaal van Barry is gewoon een heel triest verhaal dat eigenlijk maar op één manier kon aflopen;

    Iedereen heeft een uitgesproken mening over Tristan van der Vlis die ook (volgens velen) psychotisch was, half Nederland had hem willen neerschieten/lynchen als hij dat zelf al niet had gedaan. En bij Barry gilt datzelfde volk moord en brand en het kruis aan de politie???? Gewoon die feiten op een rij. Waanzin en ik vraag me oprecht af of de politie een andere keuze had kunnen maken OP DAT INTENSE MOMENT!

  • Reactie van Ada — 13 april 2012 @ 00:35

    @ Denise… Respect!

  • Reactie van piet pietersen — 13 april 2012 @ 00:35

    “Ik geloof je graag, ik spreek geen Italiaans, maar als ik bij google vertalen La Serpe invoer komt er toch echt in het Nederlands ‘de slang’ te staan.”

    Hoezo zou La Serpe Italiaans zijn?een italiaan zou Di Serpo heten geen La dat is frans.

    Beste Piet,

    Misschien omdat het hier gaat om een Italiaanse familie, oorspronkelijk uit Italië, die daar zo heet?

    Hendrik Jan

  • Reactie van Annet — 13 april 2012 @ 07:19

    @ Siem,

    Omdat je het, zoals voorspeld, niet helemaal meer weet, hier dan nogmaals jouw letterlijke tekst:
    “Qua lay-out is je site er enorm op vooruit gegaan. Maar qua tekstuele inbreng, zoals het ‘doodsprentje’ van het vermiste meisje dat uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd en je bovenstaande tekst: wat een achteruitgang.
    Je zou advocaat moeten worden of voor de Prive gaan werken. Kots, kots, kots”

    Moet HJK advocaat worden, of voor de privé gaan werken? Niet echt een compliment toch…? in ieder geval wél een stuk onvriendelijker dan “ik kan me niet voorstellen dat…” zoals jij er nu van maakt, dat terzijde.
    Maar wees gerust hoor Siem, ik begrijp echt wel dat dit totaal niets te maken heeft met het leed van de nabestaanden van deze jonge vrouw, sterker nog: ik ben het volledig met je eens en HJK had dat nooit mogen plaatsen op die manier. Weghalen was dan de enige juiste (lees: menselijke) keuze geweest, maar hij vindt zijn eigen nieuws blijkbaar belangrijker dan het leed van deze ouders. Als die ouders haar naam googlelen, dan komen ze (nog steeds) als eerste op de site van HJK terecht en wordt hen nog extra leed bezorgd. Dat is onmenselijk, vreselijk onmenselijk zelfs, zeker om dat willens en wetens te laten staan. Daar snap ik, net als jij, helemaal niks van.
    Daarentegen heeft mijn kritiek op HJK evenmin iets te maken met het leed van Barry, noch van deze jonge vrouw, hoe erg ook. Dat heeft totaal niets met elkaar te maken en ik had verwacht dat je dat wel zou begrijpen. Ik begrijp het van jou namelijk wel, andersom is een stuk ingewikkelder toch?
    Je rekent HJK toch ook niet alle leed aan van de dingen waarover hij schrijft en of kritiek uit?! Dat zou al precies hetzelfde zijn, het is een kunst om dat te scheiden, blijkbaar beheers je dat niet.
    Het wordt pas kwalijk als je dat leed willens en wetens nog erger maakt, zoals in het geval van die zelfmoord, helemaal met je eens!

  • Reactie van Richard — 13 april 2012 @ 09:32

    Jo . Hier past meedeleven voor jou zieke geest .Je zal wel geen kinderen hebben.Zielig figuur dat je er bent Bah .
    En Siem sorry.

  • Reactie van cb — 13 april 2012 @ 09:48

    Jo gaat wel erg kort door de bocht om alle meszwaaiers op een hoop te gooien; er lijkt me toch verschil met iemand die een wapen op straat of bij een evenement meedraagt en gezond van huis vertrekt, of iemand die vanuit huis, met de keuken als volledig arsenaal, in een psychose raakt. De kans dat je buitenshuis in een psychose raakt en toevallig een mes bij je hebt, is als je goed bent opgevoed namelijk niet groot. Waar het in de totale hulpverlening bij politie en ambulance aan ontbreekt is het omgaan met dit soort psychische nood. Dat is een specialisatie die gewoon roept om een ander soort interventie. Iemand is op dat moment niet normaal en moet dan ook niet als zodanig door het draaiboek. Het is in deze tijd een utopie maar ik voorzie grote behoefte in een psycholance. Dat zou een hoop schelen. Tot nu toe mag je alleen maar doordeweeks problemen hebben tussen 9 en 17 uur. Een aantal jaar geleden heb ik op vrijdagmiddag iets meegemaakt waarbij de politie adviseerde slachtofferhulp te bellen. Er werd me telefonisch gevraagd of ik maandag kon terugbellen, want ze had haar jas al aan. Zo erg had ik ze niet nodig, maar het geeft wel aan hoe er wordt omgegaan met mentale gezondheid. Een zichtbare breuk wordt 24/7 geholoen, een kneuzing in het koppie niet.

    @richard en denise : het siert jullie om zo voor hem op te komen. Voor mensen die zo’n psychose nooit van dichtbij hebben meegemaakt is het moeilijk voor te stellen dat dit echt uit het niets kan komen. “het zat er altijd wel in” hoor je dan vaak achteraf. Maar als je objectief naar iedereen kijkt en hun gedrag een jaar lang onder de loep zou nemen, heeft iedereen wel een paar potentiele momenten om met terugwerkende kracht ‘vreemd’ te worden gevonden.

  • Reactie van Richard — 13 april 2012 @ 12:31

    CB .
    Ben het helemaal met je eens en dank voor je reractie,Want veel steun ondervinden we niet want het ogoistme zegevierd en iedereen baseerd zijn reactie op de verhalen dat Barry zijn opa en oma neer wou steken.Die opa en oma zijn oude mensjes van 2 turfen hoog en als Barry daar op uit was hadden er 3 begravenissen geweest.Spychose is ook een moeilijk verhaal.Een kennes van ons is direct na de bevalling in spychose geraakt en viel haar man aan die haar heeft overmeesterd en de ambulance gebeld waar gelukkig een broeder aanwezig was die hier mee om wist te gaan. Maanden heeft ze opgesloten gezeten in een speciale inrichting.Een vreselijk verhaal,want zij weet nu nog niet wat er toen gebeurd is en heeft de eeste weken van het geboren kind niet meegemaakt .Zij begrijpen ons en begrijpen het als een van de weinigen.

    Beste Richard,

    Barry heeft wel degelijk zijn grootouders serieus aangevallen, het is een wonder dat ze het hebben overleefd.

    Hendrik Jan

  • Reactie van Maurits de Vries — 13 april 2012 @ 14:43

    @Richard

    Elke keer maak je me blij door te zeggen dat je het hier bij gaat laten en elke keer kom je weer terug. Jammer. Leg je er nou maar bij neer dat er in jouw omgeving vreemde dingen gebeuren. Want weet wat het is? Spygose is ook een moeilijk verhaal…

  • Reactie van Richard — 13 april 2012 @ 14:52

    Beste Hendrik-jan.
    Het is geen wonder dat ze het hebben overleefd .Zij wilden barry weerhouden van zelfmoord en zijn daarbij LET OP !!!! Licht gewond geraakt .Barry heeft zich losgewurgt en is naar boven gevlucht.Laat je niet weerlijden door valse verklaringen van bepaalde mensen die over de rug van Barry hun gram willen halen.Normaals die Opa en oma hadden het echt niet overleefd als Barry dat van plan was.Een hele politie macht met honden en schilden pepperspray en kogelwerende vesten konden deze jongen zoals verklaart word een groot vleesmes niet stoppen ,alleen met grof vuurwapengeweld .En dan zou het een wonder zijn dat deze oude mensjes het overleeft hebben en 2 dagen later al weer bij de winkels liepen .Nee HJ dat gaat er bij ons niet in .Ik loop al wat langer mee en wonderen bestaan niet maar leugens en achterklap in overvloet .Er wordt een heel vies spelletje gespeeld over de rug van een kapotgemaakte jongen Barry Kouwenberg .

    Beste Richard,

    zie mijn reactie bij Denise.

    Hendrik Jan

  • Reactie van Denise — 13 april 2012 @ 15:17

    Hendrik Jan,

    waar basseer jij jouw verhaal op als buitenstaander dat Barry wel degelijk zijn grootouders wilde aanvallen en dat het een wonder is dat ze het hebben overleefd? De dag van Barry zijn overlijden waren zijn opa en oma bij Barry thuis waar ik dus ook was. Allebei op beide benen en ligte verwondingen door de worsteling om het mes uit zijn handen te krijgen omdat hij in staat was zichzelf iets aan te doen. Blijkbaar weten buitenstaanders het verhaal beter te vertellen dan de mensen die écht dicht bij Barry stonden zoals ik. Ik zie ook het nut er niet meer van in om Barry telkens weer te moeten verdedigen tegen de omgekeerde verhalen. Het triestste vind ik nog dat je een overleden iemand nog even een trap in z’n rug na moet geven. Barry had hier dan ook zijn duidelijke mening over, over die zogenaamde dichtbijstaande. Dit is wat ik in mijn achterhoofd hou en laat de mensen maar praten, eigenlijk meer zwatsen genoemd. Ik weet wel dat degene die dit heeft geschreven z’n eigen diep moet schamen om z’n eigen een dichtbijstaande te noemen.
    Groetjes.

    Beste Denise,

    Het gaat erom wat de grootouders zelf hebben verteld, die weten dat het beste. Maar misschien vertellen ze – uit piëteit – niet tegen iedereen hetzelfde.

    Hendrik Jan

  • Reactie van Richard — 13 april 2012 @ 15:53

    HJ ik begrijp het wel en als je het stukje van mijn dochter goed leest begrijp jij het ook wel.We willen niet op zijn familie ingaan maar strijden voor Barry.Want zoals ik al duidelijk meerdere malen schreef HJ is de dood van Barry te danken aan onvolwassen gedrag van wat volwassen mensen behoren te zijn.Het heeft bij ons diepe wonden geslagen en zal Barry voor altijd blijven verdedigen met alles wat nodig is.want het uit pieteit steeds veranderen van het verhaal zegt ook al genoeg over die personen.

  • Reactie van Siem — 13 april 2012 @ 18:05

    @Richard diversen

    Je was er zelf niet bij.

  • Reactie van Bondtehond — 13 april 2012 @ 20:31

    @ Piet Pietersen

    Ik denk toch dat HJK de feitjes wel heeft gecheckt, of gewoon kent. La Serpe is half-Italiaans. In Italiaans is het wel degelijk een slang. Jij zit naar Franse vertaling te kijken.

    http://translate.google.nl/#it|nl|la%20serpe

  • Reactie van Pieter — 15 april 2012 @ 11:16

    @ Richard

    Wat Siem zojuist aanhaalt: je was er dus zelf ook niet bij, maar kennelijk weet jij het beter dan de mensen die er bovenop zaten (want anders had je wel…bla). Je geef je zelf toe dat je je kennis over die avond van horen zeggen hebt, en ik krijg zelfs de indruk dat je zelfs vraagtekens bij de grootouders (“(…) en 2 dagen later al weer bij de winkels liepen” en ” (…) want het uit pieteit steeds veranderen van het verhaal zegt ook al genoeg over die personen”) van Barry zet. Ik vind dat nogal wat.
    Je kunt iemand verdedigen, maar je kunt natuurlijk jezelf ook ongeloofwaardig maken door louter de boel qua ernst omlaag te trekken en je zelf met een pleidooi aankomt vol met beste stuurlui. En als je in dat pleidooi dan zelf de rol van ervaren rot speelt, graag herhaalt dat je een vakantie voor Barry hebt betaald, en je voorts ook nog een bijval krijgt van je dochter die voor haar leeftijd wel erg doordachte en belegen maar naadloos aansluitende stukken intikt, dan krijg ik daarvan een nogal nare smaak in de mond. Misschien is dat ook wel de reden waarom je nu opeens een verhaal over jezelf hoort: ik heb nog geen mens meegemaakt die het waardert tegengesproken te worden door “buitenstaanders” (je geeft het zelf aan) met een wel enorme sterke mening over hoe alles ECHT in elkaar steekt. Binnen de kortste keren brengen die mensen dan ook hun mening over jou naar buiten.
    Probeer het trouwens ook eens in te zien van de kant van mensen die deze Barry totaal niet kennen. Voor anderen komt er dan gewoon een gestoordeling met een mes op je afzetten. Helemaal van de wereld, en hij kan je zomaar overhoop steken. Zoek het maar uit!
    Nee, ik vind de reactie van Jo dus helemaal niet ziekelijk. Kort door de bocht, ja… maar er is niets mis met de kern van de boodschap: het begint bij Barry, en je kunt niet van iedereen verwachten dat ze in een oogopslag de persoon Barry op waarde kunnen inschatten. Dat is heel, heel erg voor Barry – en zo te lezen misschien nog wel meer voor jouw familie – maar het is niet anders. Heel wrang en heel hard ja, maar niet onlogisch.

  • Reactie van Siem — 15 april 2012 @ 18:51

    @Pieter 11.16

    Jij besteed er meer woorden aan, maar volledig met je eens. Ook mij viel op dat de toon van Richard over de directe familie van Barry (Denise deed daar een schepje bovenop) steeds vileiner werd.

    @Annet 13 april 7.19

    Annet, je blijft maar zaken husselen in pogingen om je valsigheid (topics zoals o.a over Barry misbruiken om een HJK of een Ada onderhuids te treffen) te verhullen. Neem nu het citaat waar jij naar verwees. Dat had hoofdzakelijk te maken met het topic dat HJK toen over de ‘zielige’ echtgenoot van Hazeleger had geplaatst. Later reageerde HJK met de verwijzing dat e.e.a een artikel in het AD betrof en dat het dus niet zijn eigen woorden waren. Kijk Annet, en dat zet jij er dan weer net niet bij… Over het ‘bidprentje’, dat overigens van een andere site was overgenomen, dat vond ik ronduit smakeloos. Maar dat was een directe reactie van mij op een gegeven van dat moment, waar ik nog steeds achter sta. Iets heel anders dan jouw gebruikelijke methodiek om out of the blue topics te misbruiken voor je frustraties, waarbij je op een misselijk makende manier je kans ziet om een leugenachtig beeld te scheppen over wat personen volgens jou gezegd zouden hebben. Neem de ‘ernstige verkrachtingsuitspraak’ die Ada zou hebben gedaan en waar je onlangs weer mee op de proppen kwam. Ook die zogenaamde uitspraak trok je volledig uit de context om er een andere draai aan te geven. Onderling stoken lijkt intussen een terugkerende hobby van je te zijn waar je (ook buiten deze site om) ‘fijntjes’ probeert om mensen tegen elkaar op te hitsen. Gelukkig zijn er genoeg mensen die je werkwijze door hebben. Zo weerlegde bijvoorbeeld Mia je aantijging tegen Ada binnen no-time. Verder gebruikte je nu in je reactie termen als ‘vreselijk onmenselijk’ etcetera aangaande het ‘bidprentje’, alsof ook ik er destijds op die manier in stond. Ook weer een typisch Annetgevalletje van de boel husselen en flink opkloppen.
    Quote: Je rekent HJK toch ook niet alle leed aan van de dingen waarover hij schrijft en of kritiek uit?! Dat zou al precies hetzelfde zijn, het is een kunst om dat te scheiden, blijkbaar beheers je dat niet.
    - Tja Annet, ook hier probeer je iets te suggereren wat niet is. Ik reken en rekende HJK helemaal niets aan in het topic over Barry, je opmerking slaat dan ook nergens op. Die beschouw ik als een doorzichtige poging om de aandacht af te leiden van het gegeven dat jij degene was die dat wel deed: de dood van Barry misbruiken om nu eens HJK out of the blue te bashen en te demoniseren. Als er iemand de kunst niet beheerst om zaken gescheiden te houden, dan ben jij daar een duidelijk voorbeeld van. Ik vrees dat dat ook voor je linker -en rechter hersenhelft geldt want, zelden zoveel berekenend gedraai waar vaak geen touw aan is vast te knopen gezien.

  • Reactie van Ada — 16 april 2012 @ 00:38

    Ik vond mijn reaktie van 13 april 2012 @ 00:33 best sterk, en toch reageert niemand daarop… @ Richard, @ Denise @ gezond verstand?? Zo is het toch???

  • Reactie van Richard — 16 april 2012 @ 10:00

    Beste Pieter ;
    Denk wat je wilt,wat jou goed recht is
    Het is voor een buitenstaander ook moeilijk te volgen ,maar ik laat me verder door jou gehaaide reactie geen verdere uitlatingen ontlokken en laat het hier verder bij .
    De reactie van mijn dochter had ze zonder mijn meedeweten direct als reactie op de valse beschuldigingen geplaatst.
    Ik kan ook niet verwachten dat ze in een opslag de persoon Barry op waarde kunnen inschatten,daar heb jij helemaal gelijk in en dat was heel de opzet van mijn reacties om dat duidelijk te maken.Je kan ervan uitgaan dat de emoties bij ons soms erg hoog opspelen omdat dit allemaal niet nodig was geweest.Het is voor een buitenstaander ook moeilijk te volgen ,maar ik laat me verder door jou gehaaide reactie geen verdere uitlatingen ontlokken en laat het hier verder bij.
    EN NU ECHT!!! Hoe moeilijk het ook voor mij is.
    Ps
    En als jij de Pieter bent die ik denk die jij bent ,zou jij beter moeten weten.

  • Reactie van Maurits de Vries — 16 april 2012 @ 13:48

    @Richard

    Dat het moeilijk voor je is om het er nu maar eens bij te laten, lijkt mij een understatement. Maar dat geeft niks, man. Je hoeft je niet eenzaam te voelen, want het zit hier vol met lotgenoten van je. Ik heb ooit wel eens voorgesteld om een Don Quichot-verkiezing te houden, maar daar is nooit wat van gekomen. Jammer. Wellicht kunnen we ooit wel een Heintje Davids-contest organiseren. Hopenlijk is daar meer animo voor…

  • Reactie van pierre pierres — 16 april 2012 @ 18:19

    Quote
    “Beste Piet,

    Misschien omdat het hier gaat om een Italiaanse familie, oorspronkelijk uit Italië, die daar zo heet?

    Hendrik Jan”

    Ik ken een nederlandse familie die hier al eeuwen in den landen woont die La Croix heet,toch ga ik er niet vanuit dat het een van oorsprong hollandse naam zou zijn.
    Het is waar dat als je in google vertaling Italiaans/nederlands “la serpe”invoert je ‘de slang’ krijgt als één van de mogelijke vertalingen overigens als je la serpe invoert in nederlands/italiaans krijg je dit als één van de mogelijke antwoorden’la Serpentina”.
    Als je de slang intypt in nederlands/italiaans krijg je dit’il tubo’
    Daarentegen als je ‘de ratelslang’ invoert krijg je dit ‘il serpente a sonagli’

    Maar goed kun je afdoen als muggenziften,dus zocht ik verder op http://www.google.it,de italiaanse google zoektermen als familia la serpe brachten geen enkele la serpe tevoorschijn behalve de ons bekende p la s,zoektermen als mario la serpe,vito la serpe carolina la serpe etc. brachten de familienaam la serpe ook geen stap dichterbij.
    Er is wel een liedje uit 1920 die la serpe heet te vinden op de italiaanse google “la serpe a carolina” ( http://www.youtube.com/watch?v=wXOf4WQrZ60 ) maar geen enkele familie die zo heet(welgeteld eén linkedin accountje kunnen vinden van een la serpe,tsja),rara hoe kan dat.In frankrijk is het zover ik heb gezocht overigens ook geen familienaam.

    Tel daar nog eens bij op dat niemand de naam La S. in het begin iets zij,later toen ze door hadden met wie ze van doen hadden noemde ze hem vieze peter,maar niemand wist dat ie la serpe van zijn achternaam zou heette,justitie er lang over heeft gedaan om zijn naam vrij te geven dus de gedachte dat ie naar een album van asterix en obelix is vernoemd te weten “la serpe d’or=het gouden snoeimes of sikkel of zeis” is zo gek nog niet eerder een typisch justitie grapje.

    Maar goed sportief als ik ben als iemand hier een familie La Serpe frans italiaans of voor mijn part spaans of russisch als een bestaande familie kan vinden zal ik alles terug nemen.
    Bij voorbaat veel succes met zoeken.

  • Reactie van Pieter — 17 april 2012 @ 01:17

    @ Richard

    Ik wil alleen even schrijven dat ik niet de Pieter ben die je waarschijnlijk voor ogen hebt. Ik ben geboren en getogen in Rotterdam, ik woon in het buitenland en ik ken je simpelweg niet. Ik heb je alleen mijn mening gegeven. Ik heb overigens nog behoorlijk getwijfeld of ik hem überhaupt wel zou posten, maar na een paar keer lezen vond ik dat je best mag weten hoe het een en ander bij een buitenstaander kan overkomen. Er zat verder geen andere bedoeling bij.

RSS feed voor reacties. /

Reageer op dit Bericht