Knecht van Jasper S.: gruwelijke verkrachter

 

Update 16.30 uur:

Een paar uur onbereikbaar en de actualiteit schiet langs je heen. Van verschillende kanten (o.a. reageerder Siem) word ik gewezen op een bizar twitterbericht waarin er sprake van is dat een knecht van Jasper S. veroordeeld is voor verkrachtingen.

Onder andere in Oudwoude. Nu kan het zijn dat het hier een toeval betreft of dat het misschien net anders ligt: dat hij knecht was bij de buren, ik noem maar wat. Maar wat in elk geval merkwaardig is, is dat dit bericht nu pas opduikt. Een verkrachter die in elk geval blijkt te hebben toegeslagen op amper twee kilometer van de plaats delict van Marianne Vaatstra.

Dat men dat destijds onder de pet heeft weten te houden is op zich al opmerkelijk.

Uiteraard zal er geen match zijn geweest met het dna bij Marianne, maar als het klopt dat de knecht voor Jasper S. werkte – in die periode, of eerder – is de politie wel heel dicht bij de dader geweest al.

Voor de hele uitspraak: klik op de afbeelding

 

 

18 Reacties

  1. deHeer
    27 november 2012 - 17:06

    betrouwbare bron, dat Twitter…

    Beste De Heer,
    In elk geval is er iets opgemerkt dat op wonderbaarlijke wijze tot nu toe nergens is gesignaleerd: een verkrachting in Oudwoude.

    Hendrik Jan

    Reply
  2. Siem
    27 november 2012 - 17:54

    @HJK topic

    Quote: Dat men dat destijds onder de pet heeft weten te houden is op zich al opmerkelijk.
    – In 2006 is er in de media e.e.a over geschreven, ook in relatie tot Vaatstra. Ik neem aan dat je bedoelt ‘met onder de pet’ de mogelijke relatie die er was met de onlangs opgepakte Jasper S.?

    Reply
  3. supernov@
    27 november 2012 - 20:24

    De buurvrouw zei in P&W (dinsdag 20 nov.) ook al iets over een verkrachting in Oudwoude en dat dit niets met Jasper S. had te maken. Heb ook nog nergens een bevestiging van het knecht verhaal gelezen.

    Reply
  4. Siem
    27 november 2012 - 20:43

    @Mia 18.02

    Denk dat het niet gaat over wat er 6 jaar geleden over gepubliceerd is, maar de link die niet is gelegd na de aanhouding van Jasper S.
    Hoe dan ook heeft het OM wat uit te leggen. En al helemaal als deze dader daadwerkelijk bij Jasper S. of in diens directe omgeving gewerkt heeft.
    Uit het vonnis blijkt dat de man al voor 2006, meermalen voor strafbare feiten, waaronder een zedendelict, veroordeeld werd. Het is mij een raadsel waarom deze zedendeliquent niet bij de eerdere groep (circa 200 man) van verdachte personen hoorde waar al in een vroeg stadium DNA-monsters van werden afgenomen. De DNA-vergelijking met de zaak Vaatstra vond pas in 2006 voor het eerst plaats.

    Reply
  5. supernov@
    27 november 2012 - 22:59

    @siem: zou het niet zo kunnen zijn dat door zijn eerdere veroordelingen zijn DNA al in de databank zat?

    Reply
  6. Ada
    28 november 2012 - 01:30

    Even door het arrest gescrolled; is dit ook met Marianne gebeurd? Lijkt er verdacht veel op, zou Jasper S. deze man in vertrouwen hebben genomen??

    En; Chapeau Siem, razendknappe vondst!

    Reply
  7. Sjoerd
    28 november 2012 - 09:45

    Deze man was niet werkazaam bij Jasper als knecht. Verhaal is iets anders!

    Reply
  8. peter
    28 november 2012 - 10:07

    Ik gooi nog even een duit in het DNA zakje.
    Als ik Jaspers advocaat was zou ik richting knecht wijzen: Hij had toegang tot de aansteker van Hasper en had een gevuld condoom van hem gestolen.
    Geen onmogelijk scenario en zoiets zal in de toekomst zeker vaker voorkomen.
    En voor ik weer van complotdenken wordt beschuldigd: Ik zeg niet d’at het zo is gebeurd, maar een dergelijk scenario is niet ondenkbaar.

    Reply
  9. peter
    28 november 2012 - 10:26

    @Ada
    Inderdaad tanelijk gruwelije details. Nog verbijsterend dat het 13 jarige meisje niet is doodgevroren. Bouke Vaatstra refereerde aan Jasper als ‘Het beest van Oudwoude’, maar dat lijkt alvast zeker op de knecht van toepassing

    Reply
  10. Piet Piraat
    28 november 2012 - 11:49

    Zeker slechte aardstralen daar op die boerderij..

    Reply
  11. supernov@
    28 november 2012 - 11:54

    @sjoerd. Weet je meer dan? Hoe is het juiste verhaal?

    Reply
  12. peter
    28 november 2012 - 14:26

    @Piet Piraat
    Grappig dat je dat zegt. Ik las op een of andere complotdenkers site een zweef-teef verhaal over aardstralen en heidense offerfeesten op Walpurgisnacht op de plek waar die boerderij nu stond en dat zou er allemaal toegeleid hebben dat Jasper eigenlijk onschuldig was.

    Allemaal nonsense natuurlijk, maar wel leuk getypeerd van je :-)

    Bij sommige mensen zijn de graancirckels denk ik naar het hoofd gestegen :-)

    Reply
  13. Thomas
    28 november 2012 - 18:22

    “Als ik Jaspers advocaat was zou ik richting knecht wijzen”

    Als de advocaat vanaf het begin niet serieus wil worden genomen, moet hij dat zeker doen.
    De man was trouwens geen knecht bij de verdachte. Geef me je adres, dan kom ik je een te dure verzekering aansmeren! ;-)

    Reply
  14. piet pietersen
    28 november 2012 - 20:27

    Nu is Siem al een nieuwsbron voor,die ziet nog meer verbanden dan Micha Kat,om dat als serieus bericht op je site af te drukken zegt wel wat.

    Beste Piet,

    Lezen is ook een kunst. Het ging hier over twitterberichten die Siem had gezien. Wie is dan ‘de nieuwsbron voor komma’ whatever that may be.

    Hendrik Jan

    Reply
  15. Ada
    29 november 2012 - 00:39

    Okee, kennelijk is deze verkrachter-met-geestelijke-handicap geen knecht op de boerderij van Jasper S. Maar toch blijven de overeenkomsten tussen beide moorden als een huis staan. Heeft Jasper deze man e.e.a. ingefluisterd? (Anaal en vaginaal verkracht komt echt niet zo veel voor!!!)

    Reply
  16. peter
    29 november 2012 - 08:38

    @Ada
    Of dat veel voorkomt of niet weet ik niet, maar ik denk dat de ene verkrachter daarover echt geen tips nodig heeft van de andere

    Reply
  17. Sjoerd
    29 november 2012 - 16:00

    Niet de knecht was werkzaam op de boerderij van Jasper maar het slachtoffer.

    Reply

Reageer