‘Nederlandse vrouwen bij Isis’; Noud Waterschoot: over zijn dood; Waar is ‘de godfather van de satanskerk’?


Isis-vrouwen

Berichten op ‘complotblog’ Meer Vrijheid lees ik met gepast wantrouwen. Maar het staat toch echt in een ‘echte krant’. Dat er Nederlandse vrouwen in ‘Isis-stad’ Raqqa zijn.

Ik heb de afgelopen tijd heel wat keren het aanbod gekregen om een verhaal te maken over een Nederlandse jihad-strijder die van plan was af te reizen naar Syrië. Had ik weinig oren naar. Ze doen maar.

Maar als het om vrouwen gaat, wordt het een stuk interessanter.

Dus mocht iemand wat meer weten, dan hoor ik het graag.

 

Isis-vrouwen-krant

 

  

scheidingsbalk

 

kasteelmoord-waterschoot

 

“Om problemen te voorkomen, wens ik onbekend te blijven. Noud handelde in drugs. Was geen dealer, maar groothandel. Een grote geleverde partij die nog betaald moest worden, is hem fataal geworden. Twee huurmoordenaars zijn ingeschakeld, zodat de koper een gigantisch bedrag overhield. Hij had mij namelijk eerder verteld dat de koper smoesjes over uitstel verzon. Die heeft het tenslotte, op een andere manier, opgelost.”

Aldus een reageerder, over de moord op Noud Waterschoot in 1998 in Valkenswaard. De ene huurmoordenaar die hiervoor is veroordeeld is de in het bericht hierboven genoemde Derek Dalton. Het bewijs tegen hem hield overigens niet erg over, daar bleven wel wat twijfels. De andere hiervoor veroordeeld huurmoordenaar is Ronny van Bommel, die later in het nieuws kwam als de moordenaar van kasteelheer Stijn Saelens.

Het motief voor de moord op Waterschoot heb ik niet eerder ergens gelezen. Dit is overigens wel een veel voorkomende: een ‘betere manier’ om je schuld niet af te betalen is er niet.

Jan Meurkens
Jan Meurkens

In 2007 werd de naam van Waterschoot ook genoemd bij een andere moord: op Jo van Asten (55) uit Leende, die op maandag 7 april dood op een bospad in Bergeijk lag. Van Asten was net als Waterschoot een kameraad van Jan Meurkens uit Valkenswaard, in in 1998 spoorloos verdween na een bezoek aan kennissen op een camping in Meijel.

 

scheidingsbalk

 

Maarten-Lamers

 

Maarten Lamers kennen we vanuit eind jaren zestig als oprichter van de satanskerk. Hij opende op de Amsterdamse Wallen een sekstheater en tegenover de belastingdienst hield hij vol dat het hier een religieuze beweging betrof die niet belastingplichtig was.

Dat ging een hele tijd goed, maar begin jaren tachtig viel de politie geregeld binnen en kwam er een eind aan het zwarte sprookje. In oktober 1988 werd Lamers tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens fraude en verdween hij naar het buitenland. Na enkele omzwervingen belandde hij als kasteelheer in Frankrijk: Chateau de Montbrun, ten zuiden van Limoges. Hij had nog een appeltje te schillen met de Nederlandse justitie. Hij zat een maand in Veenhuizen, maar kocht dat af voor 2,5 miljoen gulden.

Interessant, allemaal. De vraag is: waar is Lamers nu? Is hij nog ergens te bereiken?

 

13 Reacties

  1. Maurits de Vries
    25 augustus 2014 - 10:05

    U spreekt nu over 1 moordenaar; Derek Dalton. Maar in het verleden ook over Ronny van Bommel. Hoe zit dat dan? Of ben ik abuis?

    Beste Maurits,

    Je hebt gelijk. Ik heb het aangepast. Dank.

    Hendrik Jan

    Reply
  2. 25 augustus 2014 - 10:37

    Er zullen ongetwijfeld van die gesluierde meisjes naar Irak en Syrie zijn afgreisd omdat een toekomst in economische crisis verkerende Nederland geen toekomst bied aan deze allahtoontjes!Waarschijnlijk worden ze daar uitgewoond door hun vechtende broeders want na een spannende dag hard vechten gaat er niks boven een stevig potje geslachtsgemeenschap qua ontspanning!!(Ze hoeven echt niet als maagd het hiernamaals in om bij die 70 uitverkorenen te horen!)

    Reply
  3. Tedje van Es
    25 augustus 2014 - 11:48

    Nou, ik had die Lamers in 1 seconde gevonden. Ik zou zeggen probeer zelf eerst eens wat onderzoek te doen voordat je gaat vragen, dat is toch wel 1 van de kerntaken van een journalist lijkt me. Hij bivakkeert tegenwoordig geregeld in o.a. Las Vegas, Zuid-Frankrijk, Mallorca en Parijs.

    Beste Tedje,

    Zijn telefoonnummer werkt niet en het mailadres ook niet. Vandaar. Maar afgezien van de vraag of ik hem wel of niet kan bereiken: het is af en toe ook wel aardig even iets uit een oude doos op te rakelen, vooral als daar een goede aanleiding voor is.

    Hendrik Jan

    Reply
  4. Siem
    25 augustus 2014 - 14:03

    Nou, het is geen vrouwelijke ISIS fan van Nederlandse afkomst maar wel een uiterst opmerkelijke: Rudolph Holierhoek, alias Adem Holierhoek, alias Abu Suhayb: zoon van de voormalig Vice-president Rechtbank Rotterdam, nu senior rechter Rechtbank Zeeland en tevens Jeugd/Kinderrechter: M.J.L (Martin) Holierhoek.
    Dat ISIS fan Rudolph in april vorig jaar tot 2.5 jaar cel veroordeeld werd (doodslag) omdat hij zijn 4 maanden oude dochtertje de dood in had gejaagd, dat viel al eerder elders te lezen. Geen nieuws dus. Maar waarom is er verder geen aandacht voor de achtergrond van deze kinderbeul? Hoe kan het dat hij al zo snel buiten loopt na de eerder opgelegde onvoorwaardelijke straf? Bij het opleggen van die straf werd rekening gehouden met, quote vonnis:
    Bij het bepalen van de straf heeft de rechtbank in het voordeel van verdachte rekening gehouden met het uittreksel Justitiële Documentatie betreffende verdachte van 11 maart 2013, waaruit blijkt dat verdachte niet eerder met justitie in aanraking is geweest.
    – Blanco strafblad dus. En opvallend snel weer buiten. Wat speelt er meer? Is deze ISIS-fan een infiltrant voor de AIVD, reden waarom hij nog steeds met fluwelen handschoenen wordt aangepakt, of is hij daadwerkelijk een staatsgevaarlijke Nederlander? Waarom werden zijn telefoongesprekken getapt ten tijde van de doodslag op de baby? Waarom werd er door de ‘toehoorders’ niet direct ingegrepen toe ze hoorden of op zijn minst konden vermoeden dat er een baby in nood was?! Waarom zijn er tijdens de rechtszaak geen vragen gesteld, ook niet door de verdediging, over de reden van het aftappen van de telefoongesprekken? De huidige ISIS-fan had tenslotte een blanco strafblad.
    Quote vonnis: Om 13:13 uur belt verdachte met zijn zus [zus verdachte]. Op de achtergrond is [slachtoffer] te horen. Haar ademhaling is zwak en klinkt vermoeid.
    Quote vonnis: Om 14:57 uur probeert verdachte naar zijn moeder te bellen. Het contact komt niet tot stand. Wel is te horen dat zich in verdachtes nabijheid een baby bevindt met een kreunende zwakke ademhaling en dat deze ademhaling opvallend anders klinkt dan de ademhaling die te horen was tijdens het gesprek van 13:13 uur.
    – Ik kan mij niet voorstellen dat de overheid een kinderbeul voor zich laat werken. Maar dat deze kwestie aan alle kanten stinkt, de milde aanpak van Holierhoek en het niet reageren op signalen van een baby in nood, staat voor mij als een paal boven water.
    http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2013:BZ8484

    Reply
  5. Tedje van Es
    25 augustus 2014 - 15:30

    Tuurlijk is dat interessant. Probeer het anders via zijn dochter Caresa of zoon, die beiden in Las Vegas lijken te wonen. Hij was er eergister in elk geval nog. Je kan hem ook gewoon een privebericht sturen

    Reply
  6. 25 augustus 2014 - 15:42

    @Siem,zulke figuren willen zich meestal afzetten tegen hun milieu waarin ze zijn grootgebracht en die ze zijn gaan haten!Eigenlijk moeten ze gesteriliseerd worden om voortplanting te voorkomen!Vaak wordt ze door familie nog wel de hand boven het hoofd gehouden mits de familie daartoe door chantage en bedreiging invloed heeft op de desbetreffende personen die over het strafdossier gaan!En zo zijn we weer het blokje om in familiair incestueus rechtspraak Nederland!!Jij als gewoon burger gaat zwaar voor gaas maar zulke lui kunnen jarenlang hun gestoorde gang gaan!!!

    Reply
  7. sjors bos
    25 augustus 2014 - 15:54

    @Siem,ik kan mij niet voorstellen dat de overheid geen mensen in dienst heeft die bereid zijn alles te doen in het “landsbelang” incl. het vemoorden van vrouwen kinderen en baby’s.
    “De Marxistisch-Leninistische Partij van Nederland (MLPN) was een zogenaamd maoïstische groepering die in 1970 werd opgericht door enkele leden uit het MLCN. Het bijzondere van de MLPN was dat het in werkelijkheid een mantelorganisatie was van de Binnenlandse Veiligheidsdienst,”lees meer http://tinyurl.com/pfle7j5

    Reply
  8. Anoniem
    25 augustus 2014 - 17:14

    @ der Alte(Der junge),

    Waarom schrijf je niet gewoon onder 1 naam?
    Het is overduidelijk dat het om 1 en dezelfde persoon gaat dus dat hoef je niet te ontkennen.!

    Reply
  9. Etienne
    25 augustus 2014 - 17:15

    @ der Alte(Der junge),

    Waarom schrijf je niet gewoon onder 1 naam?
    Het is overduidelijk dat het om 1 en dezelfde persoon gaat dus dat hoef je niet te ontkennen.!

    Reply
  10. Aandachtig volger
    25 augustus 2014 - 18:51

    Is al eerder aan het licht gekomen dat Der Alte en Der Junge dezelfde persoon is. Maar het voordeel is dan wel dat ie zichzelf gelijk kan geven… De complottheorieen vieren hier weer hoogtij overigens…

    Reply
  11. Ada
    25 augustus 2014 - 22:32

    @ Siem…

    Walgelijk, zulke ‘dappere strijders’… Babymoord, losers pur Sang die geen enkele frustratie de baas kunnen blijven. Gatver en niet hoopgevend voor de rest van de wereld.

    Reply
  12. Ada
    25 augustus 2014 - 22:33

    @ sjors bos… tijd om weer onder je steen te verdwijnen?

    Reply

Reageer