Astrid Holleeder: Judas, de dans om het goud

(reportage uit Panorama, september 2016)

In januari 2003 werd Cor van Hout vermoord. Als hij nog leefde, zou hij nu 59 jaar zijn. Als hij vanaf een wolk meekijkt, moet hij met lichte verbijstering zien hoe zijn nabestaanden nog altijd aan het touwtrekken zijn om zijn nalatenschap. Met in het midden een glinsterende berg goud, waarvan bijna niemand weet wat er precies mee aan de hand is. Wel dat deze goudklomp nog altijd gloeiend heet is en vooral zijn ex-vrouw Sonja Holleeder en haar familie heel wat blaren bezorgt.

9 Reacties

  1. Een eerlijke burger
    6 november 2016 - 12:45

    Het is toch geld dat door criminaliteit verkregen is. Ikzelf ben nu 66 jaar en heb 3 zeer goedlopende winkels gehad. Op het laatst had ik 64 mensen in dienst. Ik werkte 18 uur per dag en dat 7 dagen in de week. Vanaf mijn 15de tot vorig jaar toen ik 63 werd. Ik heb mijn winkels goed kunnen verkopen. Maar heb geen miljoenen zoals de crimineel van Hout. Iedereen praat zo over hem dat het zo’n goede jongen was maar het was gewoon een crimineel die drie keer een overval op mij gepleegd heeft. Het was een grote schoft.

    Reply
    • !!
      7 november 2016 - 09:50

      ikzelf ben nu 66 jaar en heb 3 zeer goedlopende winkels gehad.
      Vanaf mijn 15de tot vorig jaar toen ik 63 werd.

      Hebben die overvallen er ook voor gezorgd dat je in 1 jaar 3 jaar ouder bent geworden?

      vorig jaar nog 63 jaar en nu 66 jaar?

      Reply
      • Eerlijkheideerst
        10 november 2016 - 23:42

        En jij vergist je nooit, daar ben je te intelligent voor.
        Laat me raden, je bent werkloos, gescheiden en verslaafd aan de alcohol.
        Wedden! Ik durf er een maandsalaris op te zetten.

        Reply
        • !!
          11 november 2016 - 09:10

          Shit je hebt me door in 1 keer! ( of 3 keer )
          Ben idd werkloos daarom maar gaan drinken en nu lig ik in scheiding!
          Hoe is het mogelijk dat u dat zo in 1 keer kan raden!!
          Komt zeker omdat u altijd keihard gewerkt heeft!
          Wedden om 1 maandsalaris zullen we daarom maar niet doen, want dan heb ik er weer een verslaving bij en die kan ik niet bekostigen zonder werk en midden in de scheiding!
          Bedankt voor uw bijdrage aan mijn stukje zelfreflectie!
          Werk ze!

          Reply
    • !!
      7 november 2016 - 11:28

      ben je met codes aan het smijten?
      66 3 64 18 7 15 63 of ben je door de overvallen in 1 jaar 3 jaar ouder geworden?
      vorig jaar 63 jaar dit jaar 66 jaar?

      Reply
      • Eerlijkheideerst
        10 november 2016 - 23:43

        Respect werkloze verslaafde!
        Jij hebt in ieder geval nooit hard gewerkt voor je geld, dat is dus wel duidelijk!

        Reply
        • !!
          11 november 2016 - 11:19

          Ben idd te intelligent om mijn eigen leeftijd te vergeten!
          Dus als je wat te vertellen hebt zorg er dan in ieder geval voor
          dat je intelligent genoeg bent om niet meteen al op leugens en tegenstrijdigheden
          betrapt te worden! (geloofwaardigheid 0 )
          En als je daar niet intelligent genoeg voor bent kan je altijd nog een werkloze, gescheiden alcoholist worden net als ik !! hahaha

          Reply
    • Eerlijkheideerst
      10 november 2016 - 23:45

      Respect, wat verschrikkelijk wat u meegemaakt heeft. Helaas worden criminelen in Nederland op handen gedragen. Mensen zijn te dom om te realiseren dat criminaliteit geen charme heeft en geen genade kent. U weet beter! Sterkte.

      Reply
  2. tante jannie
    6 november 2016 - 17:40

    Corretje was een held lekker jatten en stelen ja toch niet dan groetjes uit de Jordaan

    Reply

Reageer