Liquidatie Hakim Chengachi Utrecht: een oude vete…

In Utrecht is Hakim Chengachi vannacht doodgeschoten. De Telegraaf – die de naam overigens fout spelt als Changachi – meldt dat een familielid van hem onlangs in Duitsland omkwam na het plegen van een kraak. Maar dat zal hier niet veel mee te maken hebben. We kennen de familie natuurlijk van de oeroude vete, waarbij zowel in Nederland als in Marokko al menig slachtoffer is gevallen. Men leze: Broeinest Tanger. Over de moord op de schoenpoetser. Een reportage waarbij in het intro Martin Kok weer opduikt. Als gezegd: die gaan we toch missen. Zie hier



Aanvulling: net Mick van Wely van De Telegraaf even gesproken, de naam van het slachtoffer wordt wel degelijk gespeld als Changachi. Foutje geweest bij de aangifte bij de burgerlijke stand. Dat weten ze bij het AD nog niet.

Nu we toch bezig zijn: het Algemeen Dagblad is lekker bezig met zonder bronvermelding dingen overnemen. Dit Telegraaf-bericht zonder bronvermelding, en vervolgens ook gegevens van mijn site. Schijnen ze om bekend te staan: niemand van buiten Rotterdam/Utrecht mag eerder iets weten dan zij. Ik citeer: “Volgens goed ingevoerde bronnen zitten meerdere familieleden van het dodelijke slachtoffer van vannacht zwaar in de drugshandel, onder meer vanuit Marokko. Er zouden bij onderlinge conflicten eerder mensen zijn doodgeschoten.”

Ben benieuwd wie die ‘goed ingevoerde bronnen’ zijn. Hebben ze die zelf gesproken? Denk het eigenlijk niet.

 

22 Reacties

  1. Bob
    12 januari 2017 - 09:47

    Jee, 3x klikken om vervolgens weer wat achter Blendle te moeten vinden.

    Reply
  2. zuil3
    12 januari 2017 - 09:51

    “Allah Y Rahmou”( moge allah hem genadig zijn)..

    na het horen van dit nieuws brak mijn hart. Ken Hakim persoonlijk als een altijd joviale man. Denk dat dit niks te maken heeft met de oude vete tussen de familie’s, die is al vele jaren gedoofd. Zijn broertje is enkele maanden geleden overleden na een ongeluk (plofkraak). zijn ouders waren er kapot van en nu dit. Geen een ouder wil dat zijn kind in de criminaliteit beland of zo aan zijn einde komt.

    heel veel sterkte aan de nabestaande.
    morgen doden gebed in de Al Farouk moskee overvecht??

    R.I.P. broertje

    Reply
    • 12 januari 2017 - 13:49

      Mag ik contact met je opnemen?

      Reply
  3. Rif de Blaak
    12 januari 2017 - 11:06

    Een plofkraak een ongeluk.. . Ik noem het meer een misdaad. En dat het niets me een vete te maken heeft en hij altijd zo’n joviale man was. Tja, wel apart dat ie dan doelbewust wordt neergetikt toch? Desondanks wel erg sneu voor zijn omgeving. Mocht dit toch drugsgerelateerd zijn, en ik denk dat die kans aanzienlijk is. Laat het dan een goede les zijn voor de resterende downies die zich er mee inlaten.

    Reply
  4. Henk
    12 januari 2017 - 12:42

    Rif +1!! misschien je kinderen beter opvoeden??

    Reply
    • Appie
      12 januari 2017 - 16:40

      Kan je dat ook zeggen van al die Nederlandse crackhoertjes die langs de weg staan te tippelen voor een grammetje. Kan je toch niet zeggen man!! Heeft niks met opvoeding te maken

      Reply
  5. Smiechel
    12 januari 2017 - 14:36

    Zo zie je maar. Misdaad loont niet. Als je 1 maal in de drugs zit , dan weet je dat je een keer aan de beurt bent. Dit zal nu ook wel het probleem zijn. Ze schieten je niet zo maar af. Zijn broer is ook overleden aan criminele activiteiten. Tis sneu , maar ook dit was zijn eigen fout en schuld.

    Reply
  6. Abu Jajah
    12 januari 2017 - 15:11

    Het RISICO van het beroep. Helaas geen verzekering af te sluiten.
    Dit zijn de regels van de onderwereld. Allah, kan u voor hem niets meer doen……….

    Reply
  7. Ik InQ
    12 januari 2017 - 16:52

    volgens mij had RTV Utrecht vanmorgen om een uur of half 5 al een bericht staan met de naam erin (ieg in de comments ergens)

    Reply
    • 12 januari 2017 - 21:12

      Het is te triest om zo aan het einde te komen iedereen kan wel roepen drugs dit of dat tuurlijk criminaliteit is ook niet goed maar laten we eerlijk zijn zijn familie krijgen de hartste klappen nu twee kindjes weg en het heeft zeker weten niks met opvoeden te maken want iedereen maakt eigen keuzes verschrikkelijk dit ik wens de familie en vrienden heel veel sterkte en ik ben een nl vrouw maar schaam me dood voor de reactie van andere nlders

      Reply
      • lange
        13 januari 2017 - 17:41

        echt he schandalig sommige

        Reply
  8. Huichelaar
    12 januari 2017 - 18:15

    boevennieuws.nl was de eerste die alle info over de liquidatie van Hakim publiceerde. Dus Mick van Wely moet vooral niet janken.

    Reply
  9. Tomasso
    13 januari 2017 - 10:04

    Het is wederom vreselijk wat hier gebeurd is. Wat de oorzaak van deze aanslag ook is, de burgemeester/gemeente Utrecht heeft een grote uitdaging in Overvecht. Overvecht is een broeinest geworden van criminelen. Overvallen, drugshandel, geweld, liquidaties en een extremistische moskee zijn het gevolg van het continue wegkijken van de overheid. Dit zijn rechtstreekse gevolgen van jarenlang veel te weinig blauw op straat. Je ziet op vaste plekken continue groepen in drugs handelen. Open en bloot, zonder dat er maar enige controle is. Je hoeft echt geen inspector Gadget te zijn om te zien wie zich er mee bezig houden en vooral waar. De bewoners kunnen met een steeds minder veilig gevoel over straat en houden het liefst hun mond om niet in de problemen te komen. Het escaleert in deze wijk en de overheid kijkt weg of staat het oogluikend toe. Het wordt tijd dat er in Overvecht echt iets gaat veranderen voor de bewoners.

    Reply
  10. hichy
    13 januari 2017 - 11:03

    ligt wel aan opvoeding

    ik ben ook marokkaans maar ik ga niet stelen of drugs handelen om meer geld te krijgen

    ik werk me liever te pletter dan elke keer achterom te moeten kijken

    mijn ouders hebben me dat geleerd dat slecht gedrag niet loont.

    Reply
    • mindseye
      15 januari 2017 - 15:06

      dan zal je ook wel op een bepaalde manier bekeken worden door de daden van anderen.

      Reply
  11. Soumaya
    13 januari 2017 - 16:54

    Henk je zegt beter je kinderen op voed en welke ouder voedt zijn kind niet op en welke ouder zegt tegen zijn kind dat hij de verkeerde kant moet opgaan elke ouder wil het beste voor zijn kinderen en hoeveel junkie’s hoeren mensen die hun gezin uitmoorden is dat wat hun ouders hun hebben geleerd

    Reply
  12. Adammer
    14 januari 2017 - 14:46

    Je kan geen 60 kilo stelen en verwachten dat er niks gebeurt hij zag het denk ik zelf ook wel aankomen Allah y rahmo

    Reply
  13. utrecht
    16 januari 2017 - 15:43

    @adammer ga vooral niet uit van media ! En laat deze broeder rusten in vrede. Moge allah swt zijn zondes vergeven zijn hasanaat vermeerderen en hem doen behoren tot de inwoners van het paradijs inshallah. Heel veel sterkte naar vrouw en familie.

    Reply
    • Mo
      16 januari 2017 - 23:00

      Insallah het was een vergismoord,mensen moeten niet zo snel oordelen aan de hand van geruchten.

      Reply
  14. Vergissingsmoord
    16 januari 2017 - 19:10

    Mensen moeten niet zomaar oordelen. Er zijn 2 verdachten gepakt zaterdag.bij de zelfde flat omdat ze iemand anders moesten vermoorden .hakim was een vergissingsmoord ze zagen hem aan voor iemand anders .las het net .

    Reply
  15. utrecht
    16 januari 2017 - 23:27

    Waarom nemen de kranten nou niet massaal het nieuws over dat het gaat om een persoonswisseling??? Geen een krant/media behalve rtvutr. Laat dit dan ook netjes weten , ipv elke slachtoffer neer te zetten als crimineel.
    (Men weet niet hoeveel schade dit op nabestaande kan hebben!).
    Allah jerhmak broeder hakim.

    Reply

Reageer