Mag De Hond nu voorgoed zijn hok in?

Als de verkiezingen één ding duidelijk hebben gemaakt dan is het – hoop ik – toch wel het definitieve failliet van Maurice de Hond met zijn onzinpeilingen. Zover ik er wat van heb meegekregen maakten De Wereld Draait Door en hij er een nek-aan-nek-race van tussen PVV en VVD, en misten ze de volkomen teloorgang van de PvdA. Al die weken (maanden) achteraf volkomen zinloos oeverloos geleuter.

Al blijft het ergste natuurlijk dat iemand met de geestelijke gesteldheid van volksmenner De Hond überhaupt nog in het openbaar zijn zegje mocht doen. Zie vorig bericht.

En wat betreft dat stemmen, met die biljetten, zijn we dus weer terug in de middeleeuwen. Het is toch bizar dat we überhaupt nog de deur uit moeten om te stemmen. Bijna alle burgers hebben DigiD, voor de anderen kan er een andere oplossing worden bedacht. Het hoort allemaal bij de poppenkast van de politiek, vrees ik.

11 Reacties

  1. Precies
    16 maart 2017 - 10:09

    Echt precies 1 op 1 wat ik dacht vanmorgen. Bijna mijn eerste gedachte toen ik mijn PC aanzette en de echte uitslagen zag: “Wat een onzin-peilingen waren dat dus weer van die Maurice de Hond”.
    Ik geloof zelfs bijna dat het doorgestoken kaart is. Dat we weken bewust op het verkeerde been zijn gezet. Dan zou je nog kunnen denken dat er kloppende peilingen waren die bewust zijn gesaboteerd. Maar ik ben bang dat dit gewoon het bewijs is dat Maurice de Hond z’n peilingen onbetrouwbaar zijn en voortaan bij het grove vuil kunnen.

    Reply
  2. Krystof
    16 maart 2017 - 10:24

    Of je nou rechts,links of centrum gekozen hebt, het maakt voor de “gewone man” niet echt uit,er veranderd toch niet veel,criminelen interesseert dat politieke gezwam toch al niet,die doen gewoon hun ding,over 5 jaar misschien Denk de grootste,wie zal het zeggen,ben wel benieuwd naar hiddema’s optreden straks in kamer

    Reply
  3. Bert1968
    16 maart 2017 - 11:42

    Stemmen moet transparant en controleerbaar zijn. Voorlopig is het aankruisen op een vel papier, die onder toezicht in een ton/doos doen, die onder toezicht legen, en onder toezicht en gecontroleerd tellen, de zekerste manier.
    Kijk naar het stemcomputer verhaal. Niemand kon garanderen dat de uitslag die er uit kwam ook de werkelijke uitslag was. Niet alleen door hackers, maar ook de producent of de gemeente waar het ding staat, kon ongezien invloed uitoefenen op de uitslag. De software was niet open-source etc etc http://wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/Vraag_en_Antwoord
    Stemmen via internet, waarbij het bijvoorbeeld tamelijk simpel is voor iedereen die het toetsenbord van het beeldscherm kan onderscheiden ,om een DOS aanval te openen op de stemservers, lijkt mij nog heel ver weg. Kan u namelijk gewoon bestellen bij een hacker, dan hoeft u zelf niets te weten van computers.

    Reply
    • co
      21 maart 2017 - 15:22

      er werden vrijwilligers gevraagd om de stembiljetten te tellen en die werden niet gescreend .
      dus als er gasten tussen zitten die fout willen was dit de manier om invloed op de verkiezingen uit te oefenen.

      Reply
      • Bert1968
        21 maart 2017 - 19:17

        Thja dat kan natuurlijk altijd. Maar dan nog is het systeem zo dat u zelf meneer Co daarbij aanwezig mag zijn en de procedure kan controleren. Iets wat bij een deep hack in de software van de stemcomputer onmogelijk door Jan met de pet gedaan kan worden.

        Reply
  4. kees
    16 maart 2017 - 15:14

    Vanavond zit die weer aan tafel bij DWDD. Recht praten wat overduidelijk krom is.

    Reply
  5. Pedro del Parra
    16 maart 2017 - 15:59

    Je kunt er ook voor kiezen om er helemaal geen aandacht aan te besteden op deze website HJK. Tenzij je gewoon even lekker je hart wil luchten en het van je af wilt schrijven ;-)

    Reply
  6. jo
    16 maart 2017 - 16:44

    Die hele Maurice de Hond is een grote hoax. Zogenaamd heeft hij allemaal respondenten die wekelijks zijn peilingen invullen. Maar waarom zou hij?
    Respondenten zou hij namelijk moeten betalen. En zo’n werkelijke peiling past vaak niet in het verhaal dat de partijdige klanten van Maurice willen vertellen.
    is toch veel makkelijker en goedkoper om gewoon zelf iets in te vullen en dat dan te presenteren op de televisie?
    Volgens mij is er ook wel eens een oproep geweest om deelnemers aan de peilingen van Maurice de Hond te vinden. Daar kwam geen enkele reactie op.
    Voor de Vara is het ook lekker makkelijk, iedere peiling past altijd precies in het verhaal wat ze willen vertellen. De Vara zal zich dan ook niet druk maken of er wel daadwerkelijk gepeild wordt of dat die peilingen gewoon door Maurice verzonnen worden.

    Het zou leuk zijn om hier nog eens een journalistiek onderzoek naar te doen!

    Reply
  7. Michael
    16 maart 2017 - 19:41

    Ik ben het helemaal niet met je eens. Hieronder de link naar de slotpeiling. 1 VVD, 2 PVV, 3 CDA had hij al goed. De 9 zetels van PvdA juist precies goed, SP 1 zetel ernaast, CU precies goed, 50+ precies goed, PvdD 1 zetel ernaast, SGP precies goed, opkomst van DENK goed voorspeld.

    Ik ben echt geen fan van MdH maar hier zit je niet goed.

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/03/slotpeiling-maurice-de-hond-vvd-pvv-cda-en-forum-voor-democratie-noteren-alle-vier-mooie-eindstanden/

    Beste Michael,

    Je hebt het vast beter gevolgd dan ik, maar de paar keer dat ik een glimp opving van een statistiek ontliepen de VVD en de PVV elkaar nauwelijks. Ik begrijp dat de PvdA niet verrast is door de uitslag en de PVV ook niet? Ik hoor heel andere geluiden.

    Hendrik Jan

    Reply
  8. Joop
    16 maart 2017 - 23:40

    @jo 16.44
    Ik zou zeggen, meld je aan bij peil.nl als deelnemer. Heb ik zo’n 4 jaar geleden gedaan en zit sinds die tijd in de groep en wordt zo nu en dan uitgenodigd om een enquête in te vullen.
    Heb de laatste maanden steeds ingevuld dat ik zwevend was terwijl ik eigenlijk al lang wist wat ik zou stemmen. Volgende keer word ik in de populatie dus waarschijnlijk anders beoordeeld.
    Ik zou je adviseren, doe gewoon mee en ervaar hoe het werkt. Hetzelfde gebeurt trouwens bij b.v. Nieuwsuur. Kun je je ook voor aanmelden.

    Reply
  9. Bas
    16 maart 2017 - 23:43

    Stukje komt duidelijk voort uit rancune. Bericht over de veroordeling vol bovenaan, terwijl dat toch niets met de inhoud van je stukje te maken heeft? Prima, geen probleem verder, maar het komt je geloofwaardigheid in dit geval niet ten goede. Leidt af van de inhoud, plus dat Michael hierboven behoorlijk concrete ‘tegeninformatie’ geeft.

    Reply

Reageer