Peter R. de Vries: vervelend incident in Hoorn

Van verschillende kanten krijg ik filmpjes en berichten toegestuurd over een incident dat zich zaterdagavond om kwart voor tien in Hoorn heeft afgespeeld, waar Peter de Vries bij betrokken was. Heeft te maken met een vervelende ex-partner. Ik heb uiteraard geaarzeld om hier iets mee te doen, het lijkt een duidelijke privézaak, maar het is ook duidelijk dat het dit niet zou blijven. We horen een ruzie-achtig gesprekje tussen Peter en de man. Peter de Vries stuurde me de verklaring van de vrouw in kwestie.

Lees verder onder de advertentie

“Hierbij wil ik mijn reactie geven op het voorval van gisteravond. Ik had Peter uitgenodig,we zijn kennissen, om samen wat te drinken bij mij thuis. Mijn ex-partner houdt het huis met camera’s in te gaten. Toch vind ik het mijn goed recht om iemand uit te nodigen.Wij zijn al ruim 1,5 jaar uit elkaar. Maar helaas gebonden door het huis.

Peter was nog geen vijf minuten binnen of hij was er al. Hij bonkte op de ramen, schreeuwde en tierde, en bleef dit herhalen. Ik voelde mij verplicht om de deur open te doen. Hij stormde naar binnen met een betonschaar, en begon gelijk te dreigen. Ik vertelde dat Peter mijn gast is en dat ik hem uitgenodigd had. Hij begon te schreeuwen, te dreigen en gebruikte grof taalgebruik. Peter maande hem tot kalmte maar dat had totaal geen effect.

Mijn ex heeft toen de politie gebeld om Peter te laten verwijderen uit de woning. Peter en ik probeerden hem te bedaren, zonder enig resultaat. Verbaast mij helemaal niet omdat hij ook een verleden heeft van bedreiging en mishandeling tegen mij. Ik vind deze hele situatie zeer kwalijk,en vooral stuitend dat mijn ex dit naar de pers heeft doorgespeeld. Peter betreft geen enkele blaam in deze situatie, en probeerde de situatie juist te sussen.”

Aldus de reactie.

Voor ‘de bladen’: het gaat hier niet om ‘een nieuwe liefde’, maar om een kennis bij wie Peter nog niet eerder op bezoek was geweest.

Update 13.30 uur:

Niek Hendriksen, advocaat van de (ex-)partner van de betreffende vrouw in Hoorn, laat weten dat hij de vrouw en zijn cliënt in maart van dit jaar nog bij het Hof onder ede heeft gehoord als getuige. Zij heeft toen verklaard dat er geen moeilijkheden waren tussen haar en de betreffende man en dat alles ‘koek en ei’ was. 

Update 15.45 uur:

Ik begrijp dat er geen verband is met het afvoeren van een man door de politie; dat stond op dezelfde facebook-pagina, maar is kennelijk iets anders. De foto die ik daarbij had gebruikt klopte dus ook niet. Is nu aangepast.

33 Reacties

  1. joop
    17 april 2017 - 11:10

    Zou dit ook de wereld draait door halen ? RTL boulevard op zeker!

    Reply
  2. Pieter Vlies
    17 april 2017 - 12:32

    Zo is het niet gegaan, hier video materiaal van Peter r de vries die door de politie wordt weggestuurd

    Beste Pieter,

    Ik ga niet doorlinken naar die facebookpagina, heb alles bekeken, maar volgens mij is er weinig op het verhaal van peter zelf af te dingen. Je zal maar zo’n stalkende ex hebben.

    Hendrik Jan

    Reply
    • Ada De Graaf
      17 april 2017 - 18:13

      Dieptriest. Bekende Nederlander vangen heet dat spel. Maar okee, had van Peter ook wel iets meer inzicht verwacht. Dat wel.

      Reply
  3. jo
    17 april 2017 - 12:49

    Jeetje, wat is dat toch? Loopt iedereen tegenwoordig met een betonschaar? Is dat een nieuwe trend ofzo?

    Reply
  4. Marthe
    17 april 2017 - 17:12

    Wat wil die irritante filmer hier nou mee bereiken? Volgens de verklaring van de vrouw in kwestie is de filmer de jaloerse ex die het huis met camera’s in de gaten houdt. Ze zijn al 1.5 jaar uit elkaar dus zijn ex mag seks hebben met wie ze wil. Van Peter R. is algemeen bekend dat hij een open huwelijk heeft, daar doet hij zelf niet bepaalt geheimzinnig over, dus wat is het probleem nou? Nou het probleem is dat de jaloerse filmer strontjaloers is dat zijn ex niet huilend op de bank ligt te verlangen naar hem (de filmer), maar lekker doorgaat met haar eigen leven.

    Hoe triest ben je dan om het huis in de gaten te houden en vervolgens een BN’er te gaan filmen en te provoceren? Triest figuur hoor.

    Reply
  5. diangelo
    17 april 2017 - 17:13

    Er gebeurt van alles in nederland en belgie
    en dan ga je dit soort onzin plaatsen
    diepe zucht

    Reply
  6. Witroosje
    17 april 2017 - 17:35

    Dat is raar! Meneer de Vries heeft geen tijd, om mijn dochter te woord te staan. Wel tijd om rondjes te lopen in Hoorn Kersenboogerd.

    Reply
    • Anoniem
      17 april 2017 - 20:17

      Zou hij ook nog een privéleven hebben denk je?

      Reply
    • 17 april 2017 - 22:19

      is wel bij meer mensen zo hoor dat hij geen tijd heeft maar wel beloftes maakt 👍

      Reply
      • Mandy
        18 april 2017 - 09:44

        Inderdaad, zeggen dat hij er naar gaat kijken en dan niets meer laten horen !

        Reply
  7. Siem
    17 april 2017 - 19:20

    Quote: Mijn ex-partner houdt het huis met camera’s in te gaten
    – En dan nodig je een BN-er als de Vries uit zonder hem te verwittigen over de camera ’s om bij jou thuis een drankje te drinken?!

    Reply
  8. Georgia
    17 april 2017 - 20:24

    Tsss, er zijn toch altijd twee mensen in het spel, Zij is beter af zonder die irritante kerel, wat een naar mannetje zeg! Peter, je hebt je als een echte kerel gedragen hoor, laten ze maar lullen.

    Reply
  9. John
    17 april 2017 - 20:27

    Wat een ziek persoon,de woning in de gaten houden waar je ex zit.
    Die gast zet alleen maar zichzelf voor lul met ze dappere filmpje

    Reply
  10. Maurits de Vries
    17 april 2017 - 20:32

    Van mij mag mijn ex (lees: exen) het met iedereen doen. Behalve met Peter R. …

    Reply
  11. A.H 't Schuitje
    17 april 2017 - 21:44

    Ga je ook nog plaatsen hoe het wel zit,in plaats van mensen hier op jouw misinformatie te laten reageren?
    Want alleen een update over een foto die je geheel ten onrechte i.v.m. het gebeurde is erg magertjes.
    Wil ik je graag ook nog even melden dat je mijn reacties niet plaatst maar reacties waarin je verrot gescholden word wel,wat zijn dat voor manieren?
    Mijn vorige reacties heb je en er staat geen onvertogen woord in,maar niet door jou geplaatst,hoef je ook geen reacties meer te plaatsen van mensen die je verrot schelden,want de reden dat je dat doet is mij nu wel duidelijk,ik citeer hier even een blond Almelo’s zangeresje “Youre not so tough”.

    Beste AH,
    Je had je hele relaas al gedaan bij GeenStijl. Ik zie niet waarom ik dat hier moet herhalen.
    Hendrik Jan

    Reply
    • 18 april 2017 - 08:36

      ach ah gelukkig ben jij niet de enige hoor waarvan de reactie s niet word geplaatst…..en dat alleen omdat ik zeg dat die de vries een gluipert is en alleen mensen help die hem publiciteit geven en de mensen die hij beloftes maakt laat zitten….dus als ik dan zeg dat het geen heilige peter is en een gluipert zou dat toch gewoon gezegd mogen worden….valt me ook echt tegen van jou Hendrik Jan

      Reply
  12. Jacqueline
    17 april 2017 - 22:04

    De updates slaan we voor het gemak maar even over? Die verklaring van dat vrouwtje is volledig gedicteerd zo niet geschreven door Peter. Alleen al het woordje “stuitend” :-)) Peter heeft nu gewoon een koekje van eigen deeg BNN’er of niet. Met zijn flesje champagne een “kennis” nooit eerder bezocht een bezoekje brengen :-)) Daarna even paaseitjes zoeken zeker .. gezicht van Peter was priceless

    Reply
    • Ada De Graaf
      21 april 2017 - 22:05

      Jij, sneue Jacqueline, hebt totaal geen recht van spreken als het Peter de Vries gaat. Totaal niet betrouwbaar ivm je moordenaarhubby Louis Hagemann.

      Reply
      • Jacqueline Hagemann
        22 april 2017 - 11:13

        Ik hou ook van jou :-) kijk a.s. maandag om 23.00u naar Salto 2 tv .. aanrader .. live online te bekijken

        Reply
  13. Pineapple
    18 april 2017 - 00:08

    Die ex… wat een aandachtsmannetje is dat. Duidelijk type zielige stalker met narcistisch gedrag die geen vrouw blij kan maken. Graag verwijderen uit Europa

    Reply
  14. A.H 't Schuitje
    18 april 2017 - 01:05

    Beste Hendrik Jan,
    ik heb geen enkel relaas waar dan ook gepost anders dan mijn reacties bij jou waarvan de eerste sarcastisch was,voor jou had ik er zeker een smiley achteraan moeten zetten,niet alleen Peter R. begint het wat te verliezen.

    Beste AH,
    Wie het daar naar toe heeft gestuurd maakt niet uit, feit is dat het hele relaas dat jij naar mij stuurde al op GeenStijl stond. Wat moet ik daar dan nog mee?

    Hendrik Jan

    Reply
  15. Esme
    18 april 2017 - 08:26

    Het is duidelijk dat de filmer en klager zelf onbetrouwbaar is. Proberen onzin naar buiten te dragen om daarmee voor de filmer zelf aandacht te vragen. Een goed mens en in dit geval is de filmer een man, doet zoiets niet. Negativiteit wordt altijd met negativiteit beantwoord. Tijd om zijn ex los te laten, het huis te verkopen en om te focussen op zichzelf. Want de filmer en oproer veroorzaker is duidelijk zelf geen gelukkig mens.

    Reply
  16. n
    18 april 2017 - 09:13

    Ja Peter zijn geslachtsdrift werkt waarschijnlijk nog goed.Het is natuurlijk zijn keuze maar als bekende Nederlander moet je er wel voor zorgen dat je het in een beter milieu op zoek.

    Reply
  17. Gwendoline Grimes
    18 april 2017 - 14:33

    Waarom is Peter niet gewaarschuwd door de vrouw van de ex dat er camera’s aanwezig is in en rondom het huis en dat haar ex dit alles kan zien, is dit misschien opzet!!!!!!!

    Reply
    • Tell Lie Vision
      20 april 2017 - 12:08

      @Gwendoline,jij bent SLIM,tuuurlijk is het opzet,in scene gezet,een hoax voor bepaalde doelleinden,nieuwe wetten etc..

      Reply
  18. Anoniem
    18 april 2017 - 17:35

    Die vrouw zit gewoon in t complot….en ja peter is n swinger, niks mis mee. Mag. Als die ex op de deur staat te bonken had ze de politie moeten bellen want inprincipe is het huis vrede breuk. Apart dat die kerel door de politie daar niet op geattendeerd is. Tevens ook vaag als je je door je ex vriend nog camera ’s in en rondom t huis hebt hangen waar hij de controle op heeft. Ik zeg die vrouw zit in t complot.

    Reply
  19. Ron
    18 april 2017 - 18:56

    Ik moet AH wel een beetje gelijk geven, ook mijn reactie, één van de eersten, heb je niet door gelaten, alleen omdat het niet strookt met jouw mening. Ja, ik heb lol gemaakt en gelachen om de onstuitbare geslachtsdrift van de Vries, die jij Peter blijft noemen. En ik heb zijn geloofwaardigheid in twijfel getrokken, terecht vind ik. Nou goed, plaats het niet, maar bedreigingen en scheldpartijen naar jou toe, die plaats je wel?! Waarom, vraag ik me af. Om te laten zien, waar jij allemaal mee te maken krijgt en hoe zwaar het bestaan van journalist wel niet is? Enfin, hoe dan ook, ik vind het goed, het is jouw site, maar jouw geloofwaardigheid staat eveneens op het spel. Jij lijkt wat te close met je Peter en dat vertroebeld blijkbaar je oordeelingsvermogen.
    Laat je niet voor een karretje spannen, jij bent Peter niet, gelukkig maar. Die man is done, over, basta, finito, klar.

    Beste Ron,

    Ik heb je reactie niet doorgelaten omdat hij platvloers en laag bij de grond was. Bovendien zit je er met je conclusies gewoon helemaal naast. Maar ik voel me niet verplicht dat uit te leggen.

    Hendrik Jan

    Reply
  20. A.H 't Schuitje
    18 april 2017 - 20:49

    En ik HJK was ik ook platvloers en laag bij de grond?
    Toch nog even dit,alhoewel het ten overvloede zou moeten zijn.
    Quote:”dat het hele relaas dat jij naar mij stuurde al op GeenStijl stond. Wat moet ik daar dan nog mee?”
    Jouw halve site staat vol met wat jij uit andere kranten etc. hebt en het heeft je nog nooit tegengehouden daar een verhaal van te maken of over te berichten.De teleurstelling dat jij mij iets wat op geen stijl staat aan probeert te wrijven is van de orde papa is niet boos maar……ga je schamen.

    Beste AH,

    Ik volg het even niet meer. Als ik het nodig vind iets van een andere site te halen, doe ik het zelf wel, daar heb ik geen reageerder voor nodig.

    Hendrik Jan

    Reply
    • DenVer
      19 april 2017 - 16:58

      @A.H t Schuitje:
      Kom jij aandacht tekort?
      En als je het niet eens bent met de berichtgeving van HJ Korterink bezoek je toch in het vervolg een andere site, http://www.ikzoekaandacht.nl ofzo…

      Reply
  21. Ron
    19 april 2017 - 21:48

    Nou nou nou HJ, platvloers en laag bij de grond? Misscjien had mijn ex dan toch altijd gelijk als ze zei dat ik en hele nare man was. Wat een zware woorden. Als jij em nou gewoon had doorgelaten, dan had iedereen dat zelf kunnen beoordelen, dat hoef jij niet te doen, dat kunnen mensen heel goed zelf. Vertrouwen hebben in je lezers, HJ.
    Maar ik vind het verder prima, bescherm jij me maar tegen mezelf, dank je. Ik mag jou wel.

    Reply
  22. Tell Lie Vision
    20 april 2017 - 12:14

    Is NIKS meer van over gebleven trouwens van Ronnie en Jasper hun Verhaal….stel je voor dat je 5 tanden op Brute wijze eruit worden geslagen met een BETONSCHAAR….en dan geen Opgezwoolen dikke lippen hebben,paars,blauw,geel gezicht etc…maar alleen een klein wondje lip,en nog geen 24 uur later 24/7 interviews geven zonder 1 traantje van woede,angst,trauma,de verschrikking etc…het is immers toch niet niks als je dit overkomt,Ronnie heeft op een andere manier zijn 5 voortanden verloren,door b.v;over de kop gevlogen fiets/brommer,van de trap gevallen,skateboarden,huis en tuin ongelukken etc..etc…

    Reply
  23. Gerwin
    20 april 2017 - 18:31

    Nou, ik vergeet nooit weer dat meneer Heineken ontvoerd werd en meneer de Vries een deal sloot met de ontvoerder om een boek te schrijven, dan ben je toch gewoon een minne hond.
    Daar heeft hij goed aan verdient.

    Reply
  24. Koos Koets
    22 april 2017 - 07:34

    De dame in kwestie staat gewoon als …. Niet erg hoor, dat moet iedereen zelf weten, net zoals Peter zelf moet weten wat hij doet, maar kom niet met rare smoesjes dat het om een gewoon bezoek gaat, ik weet niet hoor, maar als ik bij iemand op bezoek ga uit “vriendschap”, doe ik dat niet met een capuchon over mijn hoofd en een fles champagne in mijn hand.

    Beste Koos,

    Wat er op de puntjes staat heb ik weggelaten. Daar moet wel wat bewijs voor zijn. Heb je dat?

    Hendrik Jan

    Reply

Reageer