Verkracht meisje uit Kampen wil asielzoeker in de ogen kijken

In november hadden we ‘t hier over de dorpspomp van Kampen, die gromde en spuugde. ‘Iedereen’ wist dat de man die een meisje van zeventien om drie uur ‘s nachts van haar fiets had getrokken en verkracht, een asielzoeker moest zijn, uit het nabijgelegen azc. De politie wist het ook: het meisje had de dader immers beschreven? Maar de politie hield in het kader van  ‘onderzoeksbelang’ een etmaal de mond dicht hield over de identiteit van de verdachte die dezelfde dag nog was aangehouden.

Vandaag staat de verdachte, de 33-jarige Soedanees Samuel T.,  terecht in Zwolle. De Stentor meldt dat de hele familie van het slachtoffer erbij zal  zijn. Zij zelf ook: ze wil de man in de ogen kunnen kijken. Het meisje was onderweg naar huis toen iemand haar ‘s nachts van de fiets trapte, verkrachtte en probeerde te verdrinken in een sloot, aldus het bericht.

Dat is anders dan zoals het destijds werd gebracht: dat het niet zou gaan om verkrachting, maar eerder een vorm van aanranding. Kennelijk is er toen meer onder de pet gehouden. Politiechef Johan Ekkel zei destijds: “Er wordt overal iets achter gezocht. Maar wij kunnen in het belang van het onderzoek niet alles zeggen wat we weten.” En burgemeester Bort Koelewijn beklemtoonde dat het gebeurde uitzonderlijk was: “De meest gruwelijke zaken die in Kampen zijn voorgevallen, zijn gepleegd door inwoners, niet door bewoners van het azc.”

Aldus De Stentor

Bij de meest gruwelijke zaken in Kampen denk ik aan de moorden op Ceciel Bot en Maartje Pieck. De moordenaar van Ceciel was geen Kampenaar, maar een toevallige passant. Wel blank. De moordenaar van Maartje Pieck woonde inderdaad in Kampen. En ook ongetint.

Mijn vorig bericht staat hier

De zaak is te volgen via het liveblog van De Stentor

10 Reacties

  1. Bert1968
    20 april 2017 - 11:43

    De pest met spindocteren door o.a. burgemeesters van zulke zaken is, dat het allemaal wel waar kan zijn dat ‘de ergste zaken door blanke nederlanders begaan zijn’, maar het sluit nooit uit, dat deze dader, deze daad niet had kunnen doen als hij niet tot Nederland had kunnen reizen, niet toegelaten had geweest en niet vrij had kunnen rond lopen. Bij deze burgemeester is zulke idioterie aan uitspraken ingegeven door christelijke naaste liefde, oftewel een godsgekkie (GPV/CU). Hij praat de daad nog net niet goed in zijn verdediging zwaar hulpbehoefenden asielzoekers (hulp behoevend op materieel, emotioneel, justitieel en soms psychisch gebied) te huisvesten en, de gelukkig tamelijk zeldzame uitwassen, die dit met zich meebrengt weg te poetsen. Als ie d’r niet is, kannie ut ook niet doen. Dat is wat ‘De Nederlander’ zo steekt aan daden door asielzoekers etc.
    Er is bijzonder onhandig omgegaan met wat er in de pers verschijnen is. Elk publiek figuur weet dat je kan lullen als brugman met welke journalist dan ook, er komen alleen soundbites in de krant (etc). Om dan zulke onhandige uitspraken te doen, en vooraf al op je klompen aanvoelen dat dat alleen de krant haalt is gewoon dom. Ik krijg sterk het gevoel dat de burgemeester de politie heeft gevraagd ‘te zwijgen’ om zo de rust rond het azc te behouden. Op zich begrijpelijk, 99.9% van de mensen daar zijn niet verantwoordelijk voor deze smerige daad door één individu. En met de huidige verhitte gevoelens en groeiend aantal volslagen doorgedraaide gekke blanke Nederlanders, is een geweldadige reactie niet meer uit te sluiten. Dat deel is verdedigbaar. Maar met zulke uitspraken……. njet.

    Reply
  2. Truus
    20 april 2017 - 12:47

    De Duitse Maria Ladenburger overleefde een identieke aanslag niet (oktober 2016). Ze werd van haar fiets getrokken, verkracht en verdronken in de rivier. Dader was een Afghaanse asielzoeker die al eerder veroordeeld was voor gewelddaden. Dat was in Griekenland, waar hij een vrouw beroofd en van een klif gegooid had. De internationale databases werken niet, dus de man kon opnieuw asiel aanvragen in Duitsland, alsof het zijn eerste aanvraag was.
    Ik vraag me af of er meer is uitgezocht over de Soedanees die in Zwolle terechtstaat? Het meisje uit Kampen heeft uiteindelijk geluk gehad, als het aan de Soedanees had gelegen, was ook zij in het rijtje van de meest gruwelijke zaken beland.

    Reply
  3. Truus
    21 april 2017 - 13:07

    Hoi Bert1968, zo’n burgemeester heeft geen idee wie er in het AZC in zijn gemeente verblijven en het COA weet dat evenmin. Het COA zorgt uitsluitend voor onderdak, het onderzoek naar de persoon en zijn achtergrond wordt gedaan door de IND. Dat hebben wij in Nederland héél handig geknipt. Dan is niemand namelijk écht verantwoordelijk. Dat verandert pas als de bewoners van een AZC overtredingen of misdaden begaan en door de politie gepakt worden. Pas dan komen ze eventueel ook in de kijker van de burgemeester.

    In Limburg werd vorig jaar een recruiter van ISIS gearresteerd in een AZC. Het was al het derde AZC waar hij in korte tijd verbleef. Hij was een Marokkaan bovendien. Dan vraag je je af hoe dat kan, hoe komt zo iemand als vluchteling in de procedure?? maar het COA gaat er dus niet over wie de persoon is, en de IND was nog niet zover met het onderzoek.

    Een burgemeester die zegt dat “De meest gruwelijke zaken die in Kampen zijn voorgevallen, zijn gepleegd door inwoners, niet door bewoners van het azc.” zegt dus in feite helemaal niks. Een grote bel lucht waar je meteen doorheen moet prikken. Want hij heeft geen idee wie de bewoners van het AZC zijn, waar ze vandaan komen en wat ze gedaan hebben eer ze in Kampen arriveerden.

    Ik had al van de moord op Maria Ladenburger gehoord en kort daarna gebeurde dit in Nederland. Toen ben ik echt geschrokken. Want je wilt niet dat dit het nieuwe normaal wordt hier. Er fietsen veel meisjes en vrouwen over wegen langs het water, en dat moeten ze kunnen blijven doen.

    Reply
    • dennis wildschut
      3 juni 2017 - 17:43

      Beste Truus zijn alle mensen uit Nederland wel gescreend dan op hun psyche en gedragingen sta jij in voor alle stads en dorpsgenoten uit de omgeving grotendeels worden de meeste verkrachtingen en moorden door geneutraliseerde Nederlanders gepleegd geboren en getogen nu wordt je pas echt angstig toch.

      Reply
  4. Bert1968
    21 april 2017 - 22:21

    Zie daar, zoals voorspelt; Als ze er niet zijn, kunnen ze niets doen.
    Als ‘we’ in Nederland vandaag alle ‘niet-Nederlanders’ de deur uit doen, dan zal het aantal misdadigheden wel dalen, maar het % misdadige inwoners zal weinig dalen. U bent met andere woorden net zo onveilig of veilig als nu.
    Die burgemeester trapte in net zo’n vaute denkwijze. ‘Als ik er op wijs dat anderen ook stout zijn, stuur ik de aandacht weg van het AZC’. De oelewapper dacht er even niet aan dat wij Nederlanders gewoon zonder enkele vorm van misdaad willen leven en dat dat o.a. zijn verantwoordelijkheid is. Dus is het heel dom om zo’n spin aan zulk nieuws te geven.

    Reply
  5. Pipo
    24 april 2017 - 04:26

    De nederlanders zonder misdaad willen leven?? Laat me niet lachen, eigenlijk is het om te janken dit hele land is gebouwd op misdaad, en kan niet zonder. Net een junk niet kan zonder drugs. Zelfs mogolen weten dat dit land alleen maar baat heeft bij misdaad hoe meer hoe beter. En het volk? Het liefst zijn zij het slachtoffer. Zodat ze denken dat ze moeten leven in een land zonder misdaad. Overigens vindt ik dat het niet uitmaakt dat het hier om een asielzoeker gaat. Hoge pieten bij het openbaar ministerie verkrachten kleine jongetjes. Alleen zie ik bert en truus daar niet op reageren. De gevangenissen in nederland zitten trouwens vol met hollanders die veroordeeld zijn voor zeden delicten. Maar goed ook. En ongeacht afkomst bij een zedendelict hoe klein dan ook vindt ik persoonlijk dat alleen maar een levenslange gevangenis straf past.

    Reply
  6. Bert1968
    24 april 2017 - 10:07

    Misschien hebben wij het niet over die zaken omdat het er in dit verhaal niet over ging? Door uw vertroebelde kijk op uw leven had u dat misschien gemist, of was uw Alu-hoedje over uw ogen gezakt?
    In uw reactie schrijft u niet over de schrijnende toestand in de kinder tehuisen in wit-rusland!!! Dat is natuurlijk een grof schandaal dat u daar niet op reageert. Daarmee stemt u in met wat daar gaande is!!!!!!!
    Of het ging er natuurlijk niet over, wat begrijpelijk maakt dat u er niet over schrijft, otje dat u er daarbij loopt.
    https://www.theguardian.com/world/2017/apr/20/children-discovered-on-brink-of-starvation-in-belarusian-orphanages
    Gevangenissen in Nederland zitten niet vol, uw eerst fout. Deze zijn zo leeg dat we ze verhuren aan Belgie en Noorwegen.
    De gevangenissen zitten niet vol met zeden deliquenten, volgende fout. Iedereen weet dat kleuterneukers worden uitgekotst in petoet, dat kan u in diverse boeken en online verhalen geschreven door (ex)gevangenen lezen. Die worden apart gehouden, dat is alleen nodig als zij royaal in de minderheid zijn.
    Hoge pieten bij het OM slopen kleine jongetjes. De eerste moet volgens mij nog veroordeelt worden, dus de bewijzen daarvoor zijn voor anacdotisch, 3e fout alweer.
    U bent kennelijk nooit slachtoffer geweest of heeft een dusdanig ijzersterk psychisch gestel dat een beetje overval of verkrachting u niets doet. Dat iemand slachtoffer wil zijn is zo mogelijk wel het meest stupide wat ik hier ooit in de comments heb gelezen.

    Reply
  7. Perverts
    24 april 2017 - 10:55

    @ Bert1968
    Foutje: Zededeliquenten zitten lang niet altijd apart. Hoe kom je daar nou bij? Dan kun je aan de gang blijven. Hen wordt meestal wel geadviseerd niet met hun delict te koop te lopen op de afdeling. Maar ja, soms lekt het toch wel uit. Er worden regelmatig zedendeliquenten even tot de orde geroepen door medegedetineerden en even in elkaar gebeukt. Meestal blijft het daar dan bij. Heb wel meegemaakt dat zedendeliquenten celwerk kregen omdat hun veiligheid niet gegarandeerd kon worden tijdens het verplaatsten van de afdeling naar werkzalen of op de werkzaal zelf. Sporten en luchten is ook niet verstandig, maar je kunt niet zedendeliquenten gaan isoleren zonder dat daar echt reden toe is en als (nog) niemand op zo’n afdeling weet waar iemand voor zit, wat vaker wel voorkomt dan niet, is er ook geen reden om iemand preventief al apart te houden.

    Reply
  8. Bert1968
    24 april 2017 - 12:48

    En dat noemt u niet ‘apart houden’? Want ik had het niet over isoleren of apart zitten. Men zal zo veel als mogelijk doen om escalatie te voorkomen.

    Reply
  9. Sherlock
    27 april 2017 - 15:59

    In t vliegtuig naar Sudan zetten,
    En daar los laten, heb ook nog legio andere ideeën maar die zet ik hier maar niet neer

    Reply

Reageer