Het leed dat reageerders heet

“Dan kan je deze website net zo goed opdoeken,dat je een broodschrijver van onbenullige boekjes ben,dat weten we,dat je door je website lezers naar Panorama lokt en je website vol waardeloze banners staat,had ik eerlijk niet van je verwacht,dat je eigelijk nooit echt nieuws brengt,dat is me wel opgevallen,crimesite doet dat veeel beter,Martin nog beter toen ie nog leefde. Tis jammer dat je niet zo straight bent om een echte misdaadjournalist te worden,pas maar op dat je niet een pak slaag krijgt van die of gene als je weer eens voor Panorama op pad bent,Dubai,Columbia,niet echt plaatsen voor een ouwe man.”

Lees verder onder de advertentie

Was een paar maanden geleden de eerste reactie van iemand die zich ( onder andere) Krystof noemt. Had ik niet doorgelaten. Dus dan krijg je: “Typisch HJK,kan je niet tegen de waarheid?,zielige man.” Mijn reactie: “Beste Krystof, Ik ga niet in discussie over ‘jouw waarheid’, geen tijd voor.” 

Ik zou er niet over begonnen zijn, ware het niet dat deze reageerder er sinds kort alles aan doet de ware identiteit van ‘Paul, onze man in Colombia’ te onthullen, via alle mogelijke websites. Inmiddels heeft hij ook contact met Paul zelf. Een inkijkje in de wereld van ‘een reageerder’.

Zijn reactie: “Als er niet meer gereageerd word,be ik benieuwd of je adverteerders nog wel zo happig zullen zijn €€€ te betalen voor hjkboulevard:(. Ik stop ermee.”

Helaas houdt dit soort reageerders zich zelden aan zo’n belofte. De volgende reactie ging over kapitein Iglo, alias Willem Merk. Hij had blijkbaar wat zitten googelen en was tot de conclusie  gekomen dat Willem Merk een kunstenaar te Emmeloord was. Sloeg nergens op: duidelijk een naamgenoot en qua leeftijd volstrekt onmogelijk, dat heb ik hem ook gemeld, maar volgens hem zat het in de familie: zijn broer hield zich ook bezig met smokkel. Krystof had met zijn broer in Alphen gezeten, “vertelde toen dat z’n broer in Emmeloord woonde, maar kan er wel eens langs gaan, hoor je dan wel.”

Niks meer van vernomen.

Volgende reactie: een onzinverhaal over de liquidatie van Martin Kok: “Denk dat Politie idereen zand in de ogen strooit en met die beelden in Opsporing Verzocht wil zeggen “We Werken ” eraan,vervolgens word het dossier gesloten en horen we er niets meer over. En als je wilt weten wie zijn vijanden waren?Nou ik was er 1 van.”

Vervolgens wederom onsamenhangend en onnavolgbaar geklets over Martin Kok:  “tis nou eenmaal zo dat diegene die het hardst schreeuwt dat ie het niet gedaan heeft,in 99% de dader is,dus zou je kunnen stellen dat MPC er mee te maken heeft,maar begrijp alleen de beweegredenen niet erg,tenzij MPC Encryption Ltd in feite een lege huls is,opgericht door en/of voor opsporings doeleinden,zal toch enige investeringen gedaan zijn door derden om dit te verwezelijken.”

Daarna nog wat niet ter zake doende berichten, vanaf 9 mei probeert hij de echte naam van Paul, ‘onze man in Colombia’, gepubliceerd te krijgen. Dat gaat maar door.

“PAUL” zit allang niet meer in Colombia,ik denk eerder in zijn geliefde Spanje, we zullen zien wie er gelijk heeft en HJK 1 dag na de dood van Martin K heb ik geschreven,over wie,waarom en wat,ik ben er meer dan eens van overtuigd dat ik gelijk heb Is niet erg hoor,je zou meer moeten luisteren naar ervarings deskundigen:).”

En:

“Ik was er al bang voor,geen getuigen verhoor,wraking op wraking,dit is de Nederlandse Rechtsspraak. In opdracht van de Minister mag er geen 2e IRT ontstaan,kostte wat het kost en daar is Martin K de dupe van geworden.”

Vervolgens nog wat pogingen de identiteit van Paul te onthullen en hij legt een verband met een adres in Diemen dat aan Paul kan worden gelinkt en een bericht over onderzoek naar een liquidatie. Wat mij onzinnig lijkt. Zojuist kwam er een reactie van iemand anders binnen die beweert: “Het is bewezen dat toeval niet bestaat.” Misschien is daarmee deze categorie reageerders het best gekenschetst: ze geloven niet in toeval en knopen van alles aan elkaar.

Inmiddels heeft Krystof de weg naar Paul gevonden en onderstaande whatsappjes aan hem gestuurd:

En:

Van die dingen. Dus.

Voor wie geïnteresseerd is in een wat feitelijker verhaal: zie hier

 

24 Reacties

  1. Corleone
    15 mei 2017 - 08:04

    HJK, waarom wil je de echte naam niet publiceren? Waarom niet alle oplichtingsverhalen? Ik kan tientallen mensen naar je site halen om te getuigen over “Paul” en zijn praktijken. Je moet toch ook wel zelf je weg kennen op het internet? Heb je al die artikels niet gelezen dan? En de reacties daaronder? Ik ken een boel mensen die nog geld moeten van “‘Paul” en die hebben allemaal niks met drugs te maken. Jij laat je rond zn vinger winden net zoals Martin Kok destijds en staat niet open voor de waarheid. En dat is triest als een “misdaadjournalist”, je wil perse een scoop maar die ga je niet vinden bij “Paul”. Het is een ordinaire en niet al te intelligente oplichter.

    Beste Corleone,

    En dan mag je dus alle normale privacy-regels schenden?

    Hendrik Jan

    Reply
  2. Mickel
    15 mei 2017 - 09:39

    Wat een onsamenhangend verhaal met een link die uiteindelijk weer bij Blendle uitkomt.
    HJK je gaat met rasse schreden achteruit kwa inhoud en niveau.

    Beste Mickel,

    Dit is alleen voor mensen die het allemaal een beetje hebben gevolgd. Hoor jij blijkbaar niet bij, dus sla het gerust over.

    Hendrik Jan

    Reply
  3. Perma
    15 mei 2017 - 09:46

    Misschien moet je een perma-ban introduceren op je site? Dit soort idioten ergeren andere lezers zich ook aan en kost je eerder lezers dan dat je zo’n figuur maar zijn gal laat spuwen.
    Viel me al op dat op die site van die Paul allerlei figuren liepen te bedelen om contact met hun op te nemen. Denk dat het niet slim is van Paul als hij dat doet. Hoe meer ruis van figuren met een onduidelijk motief, des te minder serieus zal men Paul nemen.

    Reply
  4. dendev
    15 mei 2017 - 09:48

    Dat noemen ze aandacht vragen door middel van complot theorieen en doen alsof je veel info hebt terwijl meneer de reaguurder niet weet wat er achter de schermen allemaal afspeelt. Reacties zijn meer een schreeuw om aandacht denk ik zo en die het ie nu ;-)

    Reply
  5. internet
    15 mei 2017 - 10:33

    @Perma, je kunt perma-ban(s) opleggen zoals jij dat noemt, maar iemand met maar een beetje verstand van ip-adressen weet dit toch wel te omzeilen dus is dweilen met de kraan open. Misdaadjournalist heeft (zelf) gekozen voor de mogelijkheid om te kunnen reageren als gast, daar zitten nadelen aan en wellicht ook voordelen voor HJK. Diversen websites proberen ze al jaren lang te blokkeren maar dat lukt niet, en als het ze al lukt dan komt het snel terug en hardnekkiger dan de keer hiervoor dus snap je wat ik bedoel te zeggen? Moet zelf even off-topic lachen om al die ‘slimmerds’ met hun stoere pgp toestellen etc, hoe wil je de aandacht op je gericht krijgen? Jaja ik ben stoer want ik heb ook een pgp telefoon, er zijn vele malen betere manieren om te communiceren die ik hier niet uit de doeken ga doen al zal het enkel zijn om bepaalde mensen hun (nieuwe) slimmigheid niet te ontmaskeren en de kit niet wijzer te maken. Het gebeurd gewoon op het normale internet, want wie ze kop boven het maaiveld uitsteekt zullen we maar zeggen en dus ongewoon gedrag vertoond in de ogen van de smeris mag op hun warme belangstelling rekenen.

    Vriendelijke groet van het internet!!

    Reply
    • Bert1968
      15 mei 2017 - 12:19

      Inmiddels is het internet al iets verder en is er ook met super-cookies etc wel wat te doen. Ook die zijn weer te omzeilen uiteindelijk, maar dan zit men toch al weer met virtuele machines etc te spelen. IP-banning is heel erg basic en treft in veel gevallen niet die gene die men wil treffen.

      Reply
      • internet
        15 mei 2017 - 13:40

        @Bert, wat dacht je van cookies en java(scripts) etc uitschakelen dan en alles door HTTPS etc laten lopen? Mag ik vragen wat je bedoeld met virtuele machines etc spelen? Virtuele machines zijn leuk maar ik vertrouw liever op usb live sticks persoonlijke keuze uiteraard, virtualbox bijvoorbeeld op Windows draaien zal goed kunnen blijven gaan maar laat Windows meer dan bekend staan om hun spionage en backdoors en dan zou een VPN ook niet altijd alles kunnen dekken. Ik heb echt geen virtualmachine nodig om blijvend ergens te kunnen reageren, kijk enkel al naar Tails en de mogelijkheden al is Tor volgens de kenners compleet gekraakt door veiligheidsdiensten maar tails zal voor sites als dit al meer dan voldoende zijn om toch te reageren. Zoals ik in me vorige post al aangaf heb ik niets met wat de doorsnee gebruikt, wat bekend is word meer onder surveillance gehouden zo simpel is het en kun je beter van de massa afgaan i.p.v. erbij blijven. Vele hackers worden toch echt door hun eigen ‘superkrachten’ gepakt, worden laks of krijgen teveel grootheidswaanzin of hadden geen internet killswitch om maar even wat te noemen. Draai zelf ook diversen virtuele boxen encrypted en wel, het is erg handig dat ontken ik zeker niet en je kunt er veel mee maar ook virtuele machines hebben hun beperkingen heb ik persoonlijk ondervonden. Met een beetje proxychains en brains kun je al een eind komen, de beste computer beveiliging ben je uiteindelijk zelf dat zul je ook weten Bert.

        Reply
        • Bert1968
          15 mei 2017 - 22:58

          Dat kan allemaal, maar dan ben je al aardig gevordert, verder dan even van IP wisselen bij een IP ban. Iedereen die zich er in verdiept om maar te kunnen blijven trollen, krijgt uiteindelijk alles voor elkaar. Het is nooit helemaal waterdicht. Maar inderdaad, een simpele IP ban is nutteloos en kan lastig zijn voor anderen.

          Reply
  6. nico van empel
    15 mei 2017 - 10:37

    Ook ik krijg regelmatig berichten van hem. En geef dan de naam van Paul en een website die inmiddels al weer verdwenen is. Ik reageer trouwens heel weinig op me site. Heb 347 spam berichten bekijk ze nog niet eens. Maar voor jou is dat wat anders Hendrik Jan, je moet je brood er mee verdienen. Ik doe het alleen maar om bepaalde dingen van me af te schrijven. Maar ik vind je site goed en lees je verhalen graag.

    Reply
  7. Witroosje
    15 mei 2017 - 10:44

    privacy-regels schenden? Dat is tegenwoordig normaal in Nederland. Kijk maar naar voormalig burgemeester van Hoorn. Die schendt alle regels door, onrechtmatig zijn handtekening, onder valse voorwaarden te zetten. Dit is de waarheid en wordt goed verborgen gehouden, vandaar de openbaarheid.
    Geen ” geschreeuw” om aandacht. Maar een noodkreet,om gerechtigheid, tegen dit onrecht!

    Reply
  8. Krystof
    15 mei 2017 - 11:00

    Je geeft me te veel “EER” ben blij dat PAULTJE mijn emails naar jouw stuurt om te publiceren,daaruit blijkt maar weer dat PAUL niet te vertrouwen is,jammer maar helaas,hij krijgt z’n trekken nog wel thuis
    Door mijn “commentaren” nu hier te publiceren,toont wel aan dat je je eraan stoort,dat iemand klaarblijkelijk slimmer is dan jij,ik had al geen hoge pet op van je,nu nog minder.

    Reply
    • JuarezMike
      16 mei 2017 - 15:38

      @Krystof,
      Mischien kan jij Vlinderscrime overnemen en vooral hetzelfde doen wat Bommeronie deed. Kiijken hoever jij het schopt.

      Reply
  9. Harry3214
    15 mei 2017 - 11:18

    Laat die mensen toch gaan, die hebben altijd wel wat. Maar als hij de echte naam van Paul wil publiceren kan hij het toch gewoon twitteren…als hij daar behoefte aan heeft. Of wil hij geld…?

    Reply
  10. Siem
    15 mei 2017 - 13:23

    @HJK

    Hoe meer jij en Paul van hem laten zien des te meer ‘lol’ hij van zijn bagger heeft. Let go. Is gewoon een gefrustreerde jennende stalker.

    Reply
  11. Paul
    15 mei 2017 - 14:00

    ik ken HJK als een mooie persoonlijkheid en hij is ook kritisch naar mij toe en dat waardeer ik in hem .en ja af en toe denk ik ook moet dat nou zo maar hij blijft zichzelf .Dat mensen zich aan hem irriteren is denk ik omdat deze mensen graag in het middelpunt willen staan en HJK laat dat dus niet gebeuren.
    Nog even terugkomen op de vele beschuldigingen die op het net staan. Deze beschuldigingen komen van een aantal ex vrouwen .die het nu schijnbaar nog steeds niet kunnen verkroppen dat ik een leven leid van vrijheid blijheid. Er is geen 1 bewijs van oplichting, laat staan aangifte. Het is helaas zo dat sommige websites niets controleren van reageerders op hun website. Ik ben nooit verhoord of veroordeeld door een instantie voor deze praktijken. Er nog even aan toevoegen dat mijn 84 dagen gevangenisstraf die ik nog tegoed heb een veroordeling is van zware mishandeling met levensbedreiging, alleen de rechter vindt 84 dagen wel voldoende omdat hij ook wel zag dat deze ex-vriendin een zwaar doorgesnoven junk was, die tijdens mijn afwezigheid van 2 weken mijn appartement had misbruikt als een drugshol. En ja als je dan thuis komt en je ziet daar 9 mensen volkomen strak staan dan slaan de stoppen door en gooi je iemand zonder kleding de straat op. want in mijn huis geen drugs.

    Reply
    • Corleone
      15 mei 2017 - 17:04

      Niet uitdagen hé, geen bewijs? Zal ik? Ik KEN mensen die nog geld van jou moeten. En over je toenmalige vrouw zal ik ook maar zwijgen, of was dat ook een junk? Ik snap nog steeds niet dat er nog mensen zijn die jou geloven.

      Reply
      • Piet
        15 mei 2017 - 19:08

        @Corleone,Der Junge,Der Alte, Peter Gratekut ,en nog veel meer verzonnen namen.

        Je moet hier niet lopen bluffen want je weet geen fuck ,ja je weet alles van Google stumper.
        Zit je nog steeds verstopt bij de Spaanse polder in de buurt ,anders tyf weer lekker op naar dat amsterdamse gat waar je vandaan komt.

        Wat denk je nou ik reageer een tijd niet en dan kan ik weer popie doen hier.je moet je heel gauw laten behandelen voor die gespleten persoonlijkheid van je .

        Reply
        • Corleone
          16 mei 2017 - 08:47

          Beste Piet, ik heb geen idee waarover jij het hebt, ik reageer altijd onder Corleone en ben een Belg (een goed geinformeerde Belg). Ik woon trouwens gewoon in Antwerpen (adres op aanvraag verkrijgbaar, is kijken wat er van die grote mond gaat overblijven). En jij mag denken wat je wil, heb ik geen boodschap aan.

          Reply
          • Piet
            16 mei 2017 - 16:44

            @Corleone,
            Je hebt helemaal gelijk,degene die ik bedoelde noemde zichzelf Don Corleone hier en op andere sites.

  12. Bert
    15 mei 2017 - 14:24

    De meeste reageerders die soms dag in dag uit reageren op diverse websites, zijn in het algemeen mensen die in het dagelijks leven weinig voorstellen. De schuld van hun miserabele leven zoeken ze altijd bij een ander, nooit bij hun zelf. Hun frustraties proberen ze kwijt te raken door het vele reageren, maar dat lukt never nooit niet.

    Reply
    • De vries
      15 mei 2017 - 16:29

      Ja Bert schrijf het maar van je af…….is goedkoper dan een psycholoog.

      Reply
  13. Nieuwsgierig
    15 mei 2017 - 16:57

    Paul ik ben erg nieuwsgierig of je website nog gaat komen. En zo ja wanneer en wat is het adres ervan.

    Reply
  14. Peter Gratekut
    16 mei 2017 - 19:35

    @Piet volgens mij echt psychiatrisch onderzoek nodig jij bent die gozer die altijd reageerde op vlinderscrime denk je dat ik je niet door heb netelnek ben je nu weer verhuisd naar misdaadjournalist is dat niet te hoog gegrepen jochie zoek je weer aandacht

    Reply

Reageer