Piet Pronk dood



Gisteravond heb ik nog even een slag om de arm gehouden, maar eigenlijk was er al geen twijfel dat Piet Pronk overleden was. Gistermiddag zichzelf van het leven beroofd. Niemand begrijpt het. Hij was vrij recent getrouwd, net vader geworden van een tweede kind, er was op het oog niks aan de hand. Al had hij weleens last van wisselende stemmingen.

In de loop der jaren heb ik een aantal keren contact met hem gehad. Meestal telefonisch. Ik kreeg gisteravond nog een berichtje door van iemand die ernaast had gestaan toen Piet in de gevangenis met mij aan het bellen was. Omdat er iets niet klopte aan een bericht over het een of ander. In die tijd was Piet nog erg mediaschuw, maar eigenlijk vond hij de aandacht van ‘de pers’ wel interessant.

In oktober 2014 heb ik hem wat langer gesproken, in een hotel bij Rotterdam. Ik had hem gevraagd of hij wilde meewerken aan het programma Echte Penoze. Hij moest door diep over nadenken, uiteindelijk was het breekpunt dat Karel Pronk er óók aan mee zou doen. Behalve de achternaam en een vergelijkbare achtergrond hebben Karel en Piet overigens niet veel gemeen, ze worden weleens neven genoemd, maar dat zal eerder achterneven zijn. 

Achteraf had Piet wel mee kunnen doen: op het laatste moment viel Karel af omdat hij net voor de vervolgopnames werd gearresteerd. 

36 Reacties

  1. Ik
    17 mei 2017 - 10:12

    Lieve piet, rust in vrede lieverd.. heel veel sterkte voor alle nabestaande. Ik denk aan jullie Xx

    Reply
  2. Wepie
    17 mei 2017 - 10:33

    Bizar.. Delft is in rouw….

    Reply
  3. C
    17 mei 2017 - 13:43

    Lieve Piet,

    Dank voor de mooie en liefdevolle periode die jij mijn dochter hebt gegeven. Je betekende heel veel voor haar. Je was een tweede papa!
    Het gemis zal inmens zijn.

    Reply
    • J
      17 mei 2017 - 19:58

      Lieverd ik vindt het zo erg gecondoleerd en heel veel sterkte mijn hart huilt..pepe is niet neer😢

      Reply
  4. Denis
    17 mei 2017 - 14:50

    Amigo,zo’n einde had niemand verwacht…maar je zal je reden ervoor hebben…maak er wat van daar boven…hier komt het wel goed (Y)

    Reply
  5. 015
    17 mei 2017 - 15:26

    R.I.P.
    One of 015 finest

    Reply
  6. Eric
    17 mei 2017 - 15:29

    Piet wilde nooit op TV wat Hendrik Jan ook beweert ik was erbij met het gesprek en nooit heeft iets
    afgehangen van het meedoen aan dit programma door zijn vriend Karel .
    Hij wilde niet meedoen aan welke vorm van media dan ook omtrent zijn persoon omdat hij zijn
    kinderen en familieleden dat wilde besparen niks meer niks minder .
    Dus Herman zou jij dit willen rectificeren omdat jij weet dat ik daar bij was en onwaarheden niets
    toevoegen aan dit toch al trieste verhaal en zijn familie en kinderen rust verdienen .

    Beste Eric,

    Bij deze.

    Hendrik Jan

    Reply
  7. Karel en wilMuilman Franken
    17 mei 2017 - 16:01

    Heel veel sterkte voor de hele fam kinderen en het vrouwtje vreselijk ook voor de kleintjes heel veel sterkte en gecondoleerd

    Reply
  8. Gilliswijk-Buitenhof
    17 mei 2017 - 17:18

    Een GROOT man, met een GOED hart voor iedereen die hij wilde vertrouwen
    Piet kon tekeer gaan, en soms was Piet niet aardig tegen bepaalde mensen, maar als hij je vertrouwde
    ging hij voor je door het stof! Piet was Piet, VRIEND we zullen je missen 16 Mei is vanaf nu een rouwdag in ‘ons’ Buitenhof

    Reply
  9. Henri
    17 mei 2017 - 17:47

    Rip Piet heel veel sterkte voor de familie!!

    Reply
  10. w
    17 mei 2017 - 18:06

    beste familie leden gecondoleerd met het verlies van pietje weet niet echt wat ik hierop moet zeggen nooit verwacht, een vriend.
    w

    Reply
  11. walt
    17 mei 2017 - 18:17

    Pietje, nooit verwacht.
    Beste familie gecondoleerd met het verlies.
    Wij wensen jullie veel sterkte, in deze zeer moeilijke periode
    Pietje

    Reply
  12. Mocro-maffia
    17 mei 2017 - 18:18

    Veel sterkte voor mevrouw pronk en de kids

    Reply
  13. 17 mei 2017 - 20:13

    alle gecondoleerd en veel sterkte met het verlies voor vrouw kinderen en vrienden

    Reply
  14. AAaa
    17 mei 2017 - 20:46

    Het eerste wat ik dacht, het deed mij denken aan een ander die op dezelfde manier ging, het sloopt iedere man hoe groot je ook bent, rust zacht Piet ik ken je als een goeie gozer.

    Reply
    • TT
      17 mei 2017 - 22:36

      hij is nu bij ze oude vriend Theo
      RIP sterkte voor de familie toegewenst

      Reply
  15. Marja van der helm
    17 mei 2017 - 21:06

    Niet verwacht hoop dat je rust nu heb gevonden x

    Reply
  16. Harry3214
    17 mei 2017 - 22:25

    Dus als ik het goed begrijp Henerik Jan, verzin je gewoon een paar ‘feiten’ bij het verhaal, en als iemand je daarop betrapt, rectificeer je het gewoon…of het de ‘normaalste manier’ is voor een journalist?

    Of begrijp ik dit verkeerd?

    Beste Harry,

    Dat begrijp je verkeerd. Maar ik vrees dat het weinig gaat helpen als ik het uitleg, ik neem aan dat de meeste lezers het zo ook wel begrijpen. Ieder vulle in naar gelang zijn geaardheid.

    Hendrik Jan

    Reply
    • Siem
      18 mei 2017 - 00:23

      @Harry3214

      Ik zag geen rectificatie in reactie op Eric 15.29. Kennelijk was daar ook geen reden toe.

      Reply
  17. Peter
    17 mei 2017 - 22:58

    Piet er is al wat familie en bekende delftenaren boven RIP veel sterkte voor de familie

    Reply
  18. Frenky
    17 mei 2017 - 23:50

    Rip Piet..Zal je nooit vergeten! Sterkte voor de familie

    Reply
  19. La
    18 mei 2017 - 00:01

    RIP, hoop dat jij je rust hebt gevonden, wens de familie, naasten en vrienden sterkte toe.

    Reply
  20. Mirjam Peters
    18 mei 2017 - 00:26

    HjK dank voor het gedicht. Zo mooiiiii. Had het ooit wel eens gehoord maar was het vergeten.
    Sterkte allen!

    Reply
  21. Leen
    18 mei 2017 - 02:35

    Je was vroeger me beste vriend,jou broertje zij je altijd,kut dat het allemaal zo gelopen is maar het is niet anders. RIP Piet en gecondoleerd en sterkte voor de familie

    Reply
    • patricia van Dijk
      21 mei 2017 - 01:46

      Ja en ik was je kleine zussie.
      We zullen je nooit vergeten.
      Tot ooit…. triessie. Love you.

      Reply
  22. vd bos
    18 mei 2017 - 07:32

    Als je nu iets schrijf doe het dan wel goed! Piet is vader van 4 kinderen en is in 2012 alweer getrouwd . En Piet en Karel zijn totaal geen familie van elkaar ook geen achterneven

    Reply
  23. Eric
    18 mei 2017 - 07:55

    Hendrik je blijft ontkennen dat je fout weergeeft . Beetje jammer dat dat jou geaardheid is . Vind jou een gevaarlijke man roddel en achterklap hoort in damesbladen niet in dit metier . Jou bewering dat Piet met jou wilde praten over welke zaak of voorval dan ook is een gevaarlijke leugen ook nu hij er niet meer is breng je zijn reputatie en de rust voor zijn kinderen en familie in een positie die ongepast is meneer de misdaadjournalist . Het siert jou niet je geaardheid zoals jij dat bestempeld is van een bedenkelijk niveau.

    Beste Eric,

    Je was zelf bij die afspraak. Waarvoor was die dan gemaakt? Zoals je uit een van de andere reacties hier kunt opmaken was Piet helemaal niet zo mediaschuw. Bijna iedereen die ik heb benaderd voor Echte Penoze zei in eerste instantie nee.

    Hendrik Jan

    Reply
  24. Cengiz M
    18 mei 2017 - 15:44

    Piet R.İ.P je was een broer voor ons ik bedank je er voor ook names de rest van jou ECHTE vrienden je blijf in ons hart

    Reply
  25. Afdeling c
    18 mei 2017 - 16:59

    Piet zat nog in 2014 met je in Zoetermeer op de afdeling c nooit had ik dit verwacht was een super tijd

    Reply
    • Mike V
      19 mei 2017 - 00:24

      Ik ook dus ook met jou

      Reply
  26. ronald
    18 mei 2017 - 18:12

    rust zacht vriend
    uit het oog maar nooit uit het hart
    ronald

    Reply
  27. moi
    18 mei 2017 - 21:02

    Ik zal nog lang en regelmatig aan hem blijven denken, markant figuur met een hele eigen kijk op hoe de wereld tikt, maar met een heel goed hart en meer moreel besef dan heel, heel veel Nederlanders die nog nooit een bekeuring gehad hebben. Bijzondere man, zou ik hem eerder mijn pincode gegeven hebben dan de partjivoorzitter van de VVD. Hij zou eerder op mijn kind mogen passen dan medewerkers van jeugdzorg, en ik geef hem eerder toegang tot mijn huis dan een arrestatieteam……. Natuurlijk loste hij problemen anders op dan den gewone mens, hij leefde ook in een parallelwereld waar dingen gewoon net anders werken. Maar zoals ik al eerder zei, een man met een hoger moraal dan menigeen die nog nooit een bekeuring gereden heeft….

    Reply
  28. Rob
    18 mei 2017 - 23:24

    Mooi gesproken en 100 procent waar

    Reply
  29. Rob
    19 mei 2017 - 00:27

    Dinsdag,voor mensen met een bepaald leefpatroon altijd een kutdag,het duiveltje kan dan genadeloos toeslaan blijkt maar weer.een weekend spa rood zal het niet geweest zijn.sterkte voor de nabestaande met het verlies van een markant en voor vrienden top gozer.

    Reply
  30. Noordsingel
    20 mei 2017 - 12:27

    22 jaar geleden zaten we samen in de noordsingel met friet friebel die er ook al niet meer is….ik ken je als iemand die eerlijk is en tenminste waarmaakt wat je zegt…..het gaat je goed daarboven….

    Reply
  31. Maluku
    22 mei 2017 - 20:58

    piet we hadden een goede tijd op afdeling C we hadden een goede tijd buiten . ervoor en erna .Piet jij was een echte OG , en we hebben wat paarse papieren gezien uitgegeven en verdiend. Piet net zoals Paul . Mannen met een HART .. we hadden vele gesprekken en filosoveerde lkker in het zonnetje op de luchtplaats . Jij , ik , lange, John R, Danny wat een tijd piet … piet ik zal altijd aan je denken.

    Reply

Reageer