Moordenaar Alexandru (Sofie Muylle): ‘De man met de blauwe jas’

Een routinecontrole na een geschil met een huisbaas en Facebookposts hebben de moordenaar van Sofie Muylle (27) de das omgedaan, meldt het Nieuwsblad. Alexandru C.  (23) is maandag in Roemenië opgepakt. Hij was in januari met drie andere Roemenen in Knokke-Heist voor een zwarte klus en verbleef in een studiootje dat niet geschikt was voor vier personen. De huisbaas meldde dat aan de wijkagent, de vier werden verhoord en op het politiebureau werden foto’s gemaakt en vingerafdrukken genomen. Als op zondag 22 januari het lichaam van Sofie wordt gevonden op het strand van Knokke komt een man met een blauwe jas in beeld, van camera’s in de buurt van het strand. De wijkagent herinnert zich het voorval uit januari en door foto’s op Facebook komt de recherche op het spoor van Alexandru. Hij is nog maanden na de moord in België gebleven. Er volgt een DNA-match en een Europees aanhoudingsbevel.



16 Reacties

  1. Mr.Wilson
    28 juni 2017 - 16:49

    Uit Het Belang van Limburg:

    “Vervolgens trachtten de onderzoekers om uit te vissen met wie Sofie contact had in de dagen en uren voor de moord, om ook van die personen hun DNA te checken. Dat bleek echter niet zo eenvoudig. Sofie Muylle had liefst vier gsm-toestellen en in totaal 4.000 contacten, onder meer mensen uit Italië, Albanië en Rusland. Het doet vermoeden dat ze er mogelijk een dubbelleven op ­nahield. Zoals geweten had ze ooit een drugsprobleem.”

    Die had ik gemist….4000 contacten in 4 telefoons? Dat is geen dubbelleven meer, dat is een gezin!

    Reply
  2. Loetje
    28 juni 2017 - 20:48

    Aan de foto’s te zien is het wel een patser als je in zo een auto rond gaat rijden moet je zowieso al onderzocht worden door justitie,
    Je hoeft geen professor te zijn om te kunnen constateren dat dit naar de misdaad ruikt.

    Reply
    • Maurits de Vries
      28 juni 2017 - 21:44

      Je hoeft ook geen professor te zijn om te zien dat hij er alleen maar naast staat…

      Reply
    • Bert1968
      28 juni 2017 - 22:38

      Knokke is een dure badplaats in Belgie. De pronk-merken hebben daar hun winkels, niet voor niets ‘petit Paris’ als bijnaam van die stad. Dit is duidelijk een ‘kodakske’ ‘getrokken’ van een liefhebber naast een patserbak. Het ding staat naast nog zo’n dure bak in een winkelstraat die op een podium staat, tussen trussen. Niet op een parking. Duidelijk niet zijn auto. Eerder een dealer die zijn waar slijt aan de dure mensen die Knokke bevolken op dagen dat de zon schijnt.

      Kan zo maar zijn, dat die blauwe jas bij ICE vandaan komt. Indien men op hun facebook pagina kijkt, blijkt het een ‘Save The Duck’ ding is. Gemaakt zonder dat er chemicalien in hondenoogjes is gewerven, of zo iets.

      Kheb der in een iets wildere periode de zondagsrust nog eens danig opgeschrikt met een Mercury Zephyr. Sprintjes trekken door de stad van stoplicht naar stoplicht, van hoek naar hoek. Wij gingen altijd naar Blankenberge op apartement. Restaurant Da Sergio. Ik krijg al honger als ik aan de naam denk. UIM class 1 racing in Oostende in september, de oldtimers op de boulevard… vroegah.

      Reply
    • marco
      29 juni 2017 - 18:07

      Patser ? ik vind het ronduit ”verwijfd” om voor een winkel te poseren met je nieuwe aankopen en ook zielig !

      Reply
  3. Siem
    28 juni 2017 - 21:38

    Sneu type om met zijn Ice tasje voor een Louis Vuitton winkel te poseren en later weer naast een flitsbak. Kennelijk mist ie wat centimeters. Om nog maar niet te spreken over het IQ-gehalte met dat oerlelijke blauwe jasje, ordy jeans en Bristol gympen.

    Reply
    • Maurits de Vries
      28 juni 2017 - 21:46

      Is een slechte smaak gerelateerd aan een laag IQ-gehalte?

      Reply
      • Nescio
        29 juni 2017 - 11:58

        @ Maurits: ik ben het met Siem eens dat dat wel vaak het geval is….Anderzijds, als ik terugdenk aan bepaalde docenten van vroeger, waarvan je toch mag aannemen dat ze een zeker IQ hebben, ……………vul verder zelf maar in ;-).
        Deze gast heeft in ieder geval, op zijn manier, aandacht besteed aan zijn looks. En smaak = uiteindelijk smaakgebonden.

        Even generaliserend profilerend: dit lijkt een persoon oorspronkelijk afkomstig uit de lage klasse van Roemenië, die kwijlt op alle luxe en weelde waaraan hij hier blootgesteld wordt. Graag loopt hij daarmee te koop en wil hij daarmee indruk maken op anderen. Komt wel behoorlijk sneu over inderdaad.
        Ik weet niet hoe het in Roemenië zit, maar ik heb me laten vertellen dat het in ieder geval in Rusland heel normaal is om het zeg maar breed te laten hangen als je de mogelijkheid hebt. Als je geld hebt, mag je dat ook vooral laten zien en niemand die daar gek van opkijkt. Hier vinden we dat maar “vies”. Nu is Roemenië Rusland niet en vice versa, maar er zou eventueel dus nog sprake kunnen zijn van een zeker cultuurverschilletje. Kan.

        Tsja, verder: “De man met de blauwe jas”. Het doet me onwillekeurig steeds denken aan het liedje “Tengo un camisa negra”, vraag me niet waarom. Die blauwe jas(sen) van deze Roemeen kan hem uiteindelijk nog de das gaan omdoen.

        Ik las “ergens” op een Vlaamse nieuwssite dat hij nu tegen zijn familie had gezegd dat hij inderdaad Sofie destijds op het strand had gezien, maar dat hij niet naar de politie was gegaan omdat hij de NL taal niet machtig is. Yup. Hij zegt ook dat hij haar niet heeft vermoord. Duhh. Zijn familie zegt dat het niet Alexandru is die op de camerabeelden van het strand te zien is. Oh??? Hij lijkt er anders wel verdacht veel op….Daar bovenop zou hij hebben geprobeerd om sleepsporen in het zand te verdoezelen met die Bristol stappers van ‘m.

        Ik ben benieuwd naar de uitkomst van het DNA-onderzoek. Tot dan is het wellicht toch handiger om deze blauwe-jas-drager toch aan te merken als “serieuze verdachte” dan als moordenaar – straks heb je weer een proces aan je broek, HJ. Ik weet, het moet raar haast lopen wil deze Alexandru niets met de moord te maken hebben, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wat me onwillekeurig weer doet denken aan “De Wondere Wereld” van onze wijlen Chriet T., inclusief de Limburgse uitspraak. Maar dat terzijde.

        Reply
    • marco
      29 juni 2017 - 18:09

      Flikker acties om met je aankopen voor een winkel fotos te maken , er zijn vlogs over mannen , althans ze noemen zich mannen die schoenen gaan kopen en passen enz , bizar !

      Reply
  4. Bram
    29 juni 2017 - 10:12

    De man op de camera beelden heeft een wit logo op zijn arm, en niet rood.

    Volgens mij gaat het hier dus niet over dezelfde jas…. Raar verhaal….

    Al zal de DNA niet liegen….

    Reply
    • Nescio
      29 juni 2017 - 12:42

      Quote uit Gazet van Antwerpen van vanmorgen: \”Het parket van Brugge vraagt nu om Alexandru’s uitlevering om zijn DNA te vergelijken met het staal dat op het lichaam van Sofie werd ontdekt. Berichten dat er al een match werd gevonden, ­werden later door het parket tegengesproken\”.http://www.gva.be/cnt/dmf20170629_02947676/verdachte-van-moord-op-sofie-muylle-genekt-door-zijn-lievelingsjasHetzelfde was mij opgevallen, Bram. Ik dacht dat hij misschien meerdere blauwe jassen heeft (met op ongeveer dezelfde plaats een ander kleur logo…) of dat de camerabeelden qua kleur vertekend zijn. Maar een DNA-match moet dus nog wel plaatsvinden…

      Reply
      • Bram
        30 juni 2017 - 00:14

        In dat geval kan het best is zo zijn dat iemands leven nu onterecht verziekt is. Maar ik wacht het af…

        Als ik het zo lees heeft de beste man niet eens geld voor meerdere jassen. Al probeert hij heel rijk over te komen.

        Reply
    • Anoniem
      29 juni 2017 - 18:18

      Het witte logo waar jij het over heb is één van de planeten op het raam van de winkel.

      Reply
  5. Bram
    30 juni 2017 - 00:11

    Ik heb het over de foto van de camera beelden op het strand… Die persoon draagt een jas (glimmend) blauw met wit logo.

    Alexandru zijn (lievelings) jas, heeft een rood logo.

    Vind het toch appart detail. Eerder gezien bij de (poging tot) moord op Martin Kok. Werd gesproken over witte zolen, terwijl het duidelijk Air Max 90 waren met groten deels zwarte zolen die de persoon droeg (eerste poging). Daadwerkelijke moordenaar lijkt volledig witten zolen te hebben.

    Krijg ik toch me twijfels aan zulke onderzoekt teams. Of zou het ook bewuste tactieken zijn…?

    Reply
    • Nescio
      30 juni 2017 - 11:57

      @ Bram: Hier is goed te zien wat jij bedoelt met dat kleurverschil van het logo op de jas (hoop dat deze link naar een afbeelding werkt):

      https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2017/06/28/1549efc6-5bf6-11e7-aa15-02cb8b33f835_web_scale_0.3246753_0.3246753__.jpg?maxheight=513&maxwidth=767&scale=both

      Als ik op internet zo snel wat (andere) privéfoto’s van de verdachte vergelijk met shots van de dader, lijkt zijn houding (bv de lichte kromming bovenaan in zijn rug, de manier en de plek waarop hij zijn armen en
      handen pleegt te houden, al dan niet in de zakken van zijn jas) wel weer aardig overeen te komen.

      Men zou vooralsnog uitgaan van een (mislukte) roofmoord, lees ik. Ik vraag me wel af waarom de dader dan uiteindelijk niets van haar heeft meegenomen. Misschien toch uit schrik / angst dat het zo uit de klauwen was gelopen?
      Of er was toch iets anders aan de hand. Als het waar is van die 4 mobiele telefoons en zo’n 4000 contacten…Het is in ieder geval erg “bijzonder”.

      Hoe dan ook, na uitlevering en DNA vergelijking zullen we weten of deze man in de smurfenblauwe jas bij de trieste beroving van het leven van Sofie (rip) betrokken is geweest.

      Reply

Reageer