Vader van Derya: Bjorn is een rare jongen

“Wij moeten niets van Björn hebben, mijn ex-vrouw en ik. Het is een rare jongen. Ik ken de verhalen over zijn drugsbezit maar al te goed. Ik wilde niet dat zij met hem zou trouwen. Maar dat heeft ze toch gedaan.” Zegt Cahit Ün, de vader van Derya. Peter Winterman spoorde hem in Turkije op, voor de Persgroep

In dat bericht wordt hij Björn genoemd, ik meen dat hij zelf Bjorn aanhield, daar houd ik het voorlopig bij. Derya en Bjorn zijn betrokken bij de vermissing van Joey Hoffmann. Derya’s vader had de laatste jaren geen goed contact met haar. Volgens hem komt dat door Björn. 

Hij woont nu in Tarsus, maar heeft 25 jaar in Nederland gewoond. Vier jaar geleden, na echtscheiding, keerde hij terug naar Turkije. Zijn ex en hij moeten niks van Bjorn hebben: “Het is een rare jongen. Ik ken de verhalen over zijn drugsbezit maar al te goed. Ik wilde niet dat zij met hem zou trouwen. Maar dat heeft ze toch gedaan.”

Afgelopen april zag hij Bjorn voor het eerst. Hij logeerde een week bij hen, samen met Derya. Ze waren op zoek naar een nier voor Derya. Het stel rookte veel, Cahir kon er niet meer tegen en zette hen het huis uit. 

Dat ze zelf een huis wilden bouwen, vindt hij vreemd. Dan heb je minstens 50.000 euro nodig. Hij kan zich niet voorstellen dat ze dat geld hadden.Bjorn werkt niet, Derya kan niet werken.

Op 23 mei kreeg Derya een nier van Bjorn, in het ziekenhuis van Antalya. Daar wist haar vader niks van.

 

9 Reacties

  1. ton
    8 augustus 2017 - 13:09

    HJ….
    Het is een archologisch gebied waar ze ,,een huis,, wilde bouwen..
    Als je nou van bouw materialen,graaf materialen maakt om iligaal bodemschatten op te graven en te verkopen………

    Reply
  2. marc
    8 augustus 2017 - 15:52

    Als vader geef je toch gelijk een nier aan je dochter ! ?

    Reply
    • Caat
      8 augustus 2017 - 22:34

      Ouders matchen vaak niet met hun kinderen. Dat wordt, in Nederland, goed uitgezocht. Hoe dat in Turkije gaat weet ik niet. Vaag is wel dat het in Turkije is gedaan omdat daar de procedure minder streng is?

      Reply
  3. teneuses
    8 augustus 2017 - 17:14

    ”mijn ex vrouw & ik” kom niet meer bij met zijn ongeschoren kop en kapsel van de tientjes kapper nee hij is een toppertje hor lekker afgeven op iemand die zich niet kan verweren stuk vuil

    Reply
  4. joop020
    8 augustus 2017 - 17:57

    Bjorn heeft alle schijn tegen maar het kan net zo goed een ongeluk zijn.
    Het gebeurt wel vaker dat mensen in een vreemd land psychotisch worden en verdwijnen.

    Reply
  5. Sup
    8 augustus 2017 - 18:48

    tja nu krijgen ze onderdak van de Turkse overheid (wegens geld gebrek) en dat terwijl ze een paar weken terug nog een foto versturen met een hand vol geld. Het zal wel speculatie zijn, maar ik zeg dat ze geript zijn van hun geld, busje stuk, stenen over de weg. Daar niet over kunnen verklaren omdat ze dan ook moeten zeggen hoe ze aan al dat geld gekomen zijn (drugssmokkel) En dat Joey daar later pas lucht van kreeg. Vandaar de ruzie.

    Maar ach, het blijft speculeren. Mooiste speculatie zou zijn dat Joey, met dat hand vol geld, de biezen heeft gepakt en nu lekker op Ko Phi Phi Lee in Thailand zit.

    Reply
  6. provenzano
    8 augustus 2017 - 20:10

    Mogelijk kan hij in Heaven & Hell Caves in Silifke gevallen zijn of gedumpt door Bjorn en Derya.Politie zou hem die omgeving ook moeten zoeken ,.Dat ligt niet ver van waar zij kampeerden,.

    Reply
  7. ikke
    8 augustus 2017 - 21:31

    @Marc een nier kun je niet zomaar geven! niet alles is geschikt,. weet ik uit ervaring van iemand die al jaren wacht! (en deze nier harder verdiende dan deze junk)Lees net dat de Turkse popo ze helpt omdat ze weinig geld hebben!?! Waar is die stapel dan gebleven?

    Reply
  8. Fleur
    9 augustus 2017 - 13:28

    Gisteren bij RTL Summer Night vertelde verslaggever Pim Lindeman van Tubantia die met de laatste werkgever van Joey heeft gesproken, dat Joey arbeidsongeschikt is geraakt vanwege forse liesproblemen. Met die forse liesproblemen is Joey naar Turkije vertrokken. Duidelijk is hiermee dat Joey absoluut niet een eind kan lopen….

    Reply

Reageer