Anne Faber: het noodlot tussen station Den Dolder-Fornheselaan- Distelvlinder

Vanmiddag ben ik nog even langs Den Dolder gereden. Bij de Distelvlinder, waar Michael P. verbleef, was de boel afgezet. Foto boven. Een kilometer of vier verderop, aan de rand van Soest, langs een spoorlijn en bij sportvelden (foto onder), was een zoekactie aan de gang. Het toneel verplaatste zich vandaag ook naar Zeewolde.

Reageerder Siem verdiepte zich daar in.

“Gezien de zoektocht in Zeewolde, op basis van concrete informatie, hoopte ik even dat Michael P. is gaan verklaren waarna er met groot materieel naar Zeewolde werd uitgerukt. Helaas, de concrete informatie blijkt te bestaan uit een tip van iemand die stelt Michael P. op de dag van de verdwijning van Anne in Zeewolde (in het huidig zoekgebied) te hebben gezien. Dat, in combinatie met het gegeven dat een familielid van de verdachte vlakbij het zoekgebied een vakantiehuisje heeft, geeft natuurlijk alle reden actie te ondernemen.  Maar, waarom kwam de tip dat de verdachte daar is gezien zoveel later binnen? Ik twijfel of Anne daar (Zeewolde) gevonden zal worden met de kennis van nu.

De verdachte zou op vrijdag 29 september door diverse getuigen in Spakenburg zijn gezien in de, inmiddels in beslag genomen, auto van zijn moeder die in Spakenburg werkt.  Michael P. zou op die dag verlof hebben gekregen omdat zijn moeder jarig was.  Ik ga er vanuit dat de verdachte overdag door de diverse getuigen in die auto is gezien,  want in de avond is herkenning van een bestuurder een stuk lastiger. Dat roept de volgende vraag op: had Michael P.  slechts een middag- of dagverlof in verband met de verjaardag van zijn moeder en geen weekend verlof, zoals ik eerder aannam? Dat eerste, dagverlof, zou veel verklaren. Het betekent namelijk dat Michael P. diezelfde dag, vrijdag 29 september, weer terug moest zijn in de kliniek.

Het laatste signaal dat van de telefoon van Anne ontvangen werd was 19.28, ter hoogte van het Berkenlaantje Den Dolder

De kliniek waar de verdachte verbleef ligt aan de Distelvlinder ter hoogte van de Fornheselaan, richting station Den Dolder. Allen te zien op dezelfde kaart.

Hoe laat werd Michael P. , uitgaande van een dagverlof, vanuit Spakenburg weer in de kliniek verwacht?  En hoe laat kwam hij binnen? Later dan verwacht of om en nabij het afgesproken tijdstip?

Omdat mijn overtuiging is en blijft, zoals eerder aangegeven, dat Anne op de plaats delict is achtergebleven, waarna haar spullen in en nabij Blookerpark (verlengde Polderseweg) zijn gedumpt, heb ik de reisplanner erbij genomen om de reistijd Spakenburg – station Den Dolder op een vrijdag na te kunnen gaan. Qua tijdstip van de reis ben ik uitgegaan van het tijdstip waarop het laatste telefoonsignaal van Anne werd opgepikt.

Wat zie je dan?

Vertrek bus Spakenburg naar station Amersfoort. Aankomst station Amersfoort: 19.15

Vertrek trein Amersfoort – Den Dolder: 19.20

Aankomst station Den Dolder: 19.28

Van daaruit lopend naar het begin van Distelvlinder, 6 minuten. Aankomst: 19.34

Zie en klik vooral onderaan op toon (loop)route (tussen het station en de kliniek (zie hier)

Michael P. zal een kortere route hebben genomen. Het kan dan niet anders dan dat hij ter hoogte van de Fornheselaan het pad van Anne heeft gekruist.

De tijdstippen aankomst trein 19.28 en het laatste telefoonsignaal 19.28 kunnen onmogelijk toeval zijn. De fietsroute van Anne en de wandelroute van Michael P., alsmede het tijdstip van de aankomst van de trein en het tijdstip van het laatste telefoonsignaal zijn door het noodlot met elkaar verweven. Dit kan geen toeval meer zijn en Anne ligt, daar ergens, tussen het station Den Dolder-Fornheselaan – Distelvlinder.”

Aldus Siem.

13 Reacties

  1. sherlok
    11 oktober 2017 - 22:02

    Het lijkt mij, dat als Michael al met de trein is teruggekomen, het meest waarschijnlijk dat hij dan via de voetgangers/fiets brug is teruggekeerd naar de distelvlinder wat ongeveer inderdaad zo’n zes minuten duurt. De andere optie, via het fietspad parallel aan de Fornheselaan lijkt mij wat vergezocht en is meer dan 6 minuten. Je moet dan eerst doorlopen tot aan de faunapassage over de spoorlijk Utrecht-Amersfoort en dan door het bos terug naar de distelvlinder. Een route waarvan ik denk dat die zeker een 20 minuten tot een half uur duurt. Het is wel de route waar hij naar alle waarschijnlijkheid Anne zou zijn tegengekomen. Ik vermoed eerder, dat als hij inderdaad achter de vedwijning van Anne zit, hij met de auto op de fornheselaan gestaan heeft en daar Anne onderschept heeft.

    Reply
  2. Mr. Wilson
    11 oktober 2017 - 22:17

    Ik zeg, trommel wat mensen op en ga zoeken HJK. Als je haar zou vinden ben je de held van de natie en, veel belangrijker, haar familie.

    En anders die Michael tegen zijn knieschijven tikken tot hij bedenkt dat hij misschien toch wel wil vertellen wat hij weet.

    Reply
  3. Ajdin
    11 oktober 2017 - 23:13

    Hebben ze gekeken of er messen missen bij zijn moeder ?

    Reply
  4. Jeroen
    12 oktober 2017 - 00:37

    Hoogstwaarschijnlijk is de GPS van de routeplanner auto van de moeder uitgelezen, en heeft dit aanleiding gegeven om te gaan zoeken in Zeewolde.
    Dat hij daar overdag is gezien zegt helemaal niets, het wordt pas interessant wat hij na het tijdstip van verdwijning ( lees: laatste telefoonsignaal ) heeft gedaan.

    Reply
  5. Mook
    12 oktober 2017 - 07:45

    Vraag van belang lijkt me ook: sinds wanneer had hij de beschikking over de auto (hoe lang al) en kwam hij ook met deze auto terug naar de “kliniek”?

    Reply
  6. Stoneymokum
    12 oktober 2017 - 08:44

    Ik neem aan dat ze ook in puttten en riool hebben gekeken in de buurt.

    Reply
  7. Anoniem007
    12 oktober 2017 - 09:02

    betekent dat indirect dat er een tweede man / vrouw in het spel is? Namelijk degene die de spullen van Anne moet laten verdwijnen? Gezien de tijdstippen zou P hier geen tijd voor hebben gehad?

    Reply
  8. rudy
    12 oktober 2017 - 09:19

    Michael’s oom zei dat Michael zei, op het feestje van zijn moeder, dat hij de de bus terug nam (dus niet de trein). Ook is bekend dat Michael, volgens media, meer vrijheden had vanwege relatie met een behandelaar. Maar dat moet dus nog bevestigd worden. Ook denk ik dat politie meer info heeft dan het artikel hier beschrijft. Een ooggetuigenis en vakantiehuisje is geen concrete informatie. Maar goed, het blijft speculeren.

    Reply
  9. Schimi
    12 oktober 2017 - 11:19

    Net om 11 uur gehoort dat men aanwijzingen heeft waar Anne is.
    Men hoopt haar aan eind van de dag gevonden te hebben.
    Dit hoop ik ook voor de familieleden.
    De dader die dit heeft gedaan hoort niet in deze maatschappij.
    Er is een oplossing voor dit soort figuren.
    Als mocht blijken dat de dader Michael.P is komt hij bij mijn in aanmerking voor deze eenmalige behandeling.
    Gewoon opruimen!

    Reply
  10. Siem
    12 oktober 2017 - 13:34

    Ongelofelijk als Anne in Zeewolde gevonden wordt. Volgens een familielid is Michael P. op vrijdag 29 september met het openbaar vervoer naar de kliniek teruggegaan. Wordt Anne in Zeewolde gevonden, dan zou dat betekenen dat Michael P. tot zijn arrestatie op maandag 9 oktober veel meer vrijheden heeft gehad dan tot nu toe werd aangenomen en haar lichaam na die vrijdag verplaatst is. Echt onvoorstelbaar.
    Ik hoop dat ik ongelijk heb met de conclusie dat Anne op de PD achtergelaten zou zijn. Waar dan ook, als ze maar snel wordt gevonden. Want wat een nachtmerrie voor de familie.

    Reply
  11. ton
    12 oktober 2017 - 13:39

    Meestal gaan dat soort gasten naar een plek waar ze bekent zijn..zeg maar hun jachtgebied…
    Maar die kl…………vergeet dat het een dochter ,zus en vriendin van iemand is,maar het is de kick van de bekendheid en de politie te slim af zijn..
    Meestal is een rechter dan heel boos op je……en krijgt hij nu TBS tot in de volgende eeuw…

    Reply
  12. Longstay
    12 oktober 2017 - 15:51

    Een inkijk. “Longstay”

    “Willem is in de weer met motorzaag en hakbijl. Daar is niets gek aan, behalve dat hij, zoals hij zelf zegt, bekend staat als lustmoordenaar. En dat hij hout verzaagt binnen de muren van een tbs-kliniek in het zuiden van Nederland, waar hij al sinds 1974 vastzit. Willem heeft geaccepteerd dat hij, zoals het merendeel van de veertig mannen in de inrichting voor uitbehandelde tbs’ers, niet meer vrijkomt. De 57-jarige Frank hoeft ook niet meer de samenleving in. “Ik weet dat ik gevaarlijk ben. Ik wil geen slachtoffers meer.” In \i Longstay\i0 — een eufemisme voor levenslang — wordt nog een aantal andere tbs’ers gedurende negen maanden bij hun dagelijkse routine gevolgd. Ze vertellen in opvallend openhartige en indringende interviews over hun verleden, hun misdaden, hun dromen, de liefde. De mannen gedijen bij rust, regelmaat, werk en onderlinge broederschap. Zoals overal zijn er kleine, maar overzichtelijke problemen, zoals het tijdens hun verblijf getrouwde homostel Frank en Dolf die meer privacy willen. Behalve de inwoners wordt ook het personeel gevolgd, bijvoorbeeld bij overleg over de mogelijkheden tot ‘seksuele zorg’. Tot het zover is, lijkt de behandeling van de pedicure de enige vrouwelijke aanraking die de tbs’ers zullen genieten.”

    https://www.youtube.com/embed/iCMt7ynK9jg

    Reply
  13. Batman
    12 oktober 2017 - 17:06

    Siem, op crimesite staat dat hij op vrijdag, de dag van de verdwijning van Anne, rond 19.00 uur nog in Spakenburg is gezien. Als dat een correcte tijdsaanduiding is, is het, mocht Michael P. inderdaad de dader zijn, vrijwel onmogelijk dat hij in 30 minuten met het OV naar Den Dolder is gereisd, lijkt mij. Dan zou je eerder denken dat hij met de auto is gegaan.

    Evt. heeft hij dan nog dezelfde nacht het lijk heeft verborgen in Zeewolde. De PD is dan Den Dolder, waar hij ook de fiets van Anne en tas en jas in zijn auto heeft geladen. Vanaf Den Dolder is hij dan naar de A28 gereden en heeft onderweg ter hoogte van Huis ter Heide de fiets, tas en jas weggegooid.

    Bij Nijkerk heeft hij dan de N301 richting Zeewolde genomen en het lichaam begraven. Misschien dat hij de volgende dag dan terug gegaan is naar de inrichting, of nog dezelfde avond laat.

    Reply

Reageer