Anne Faber: interessante analyse over de plaats delict

De vermissing van Anne Faber zal ons de komende dagen nog wel bezighouden. Ik vermoed dat ze deze week gevonden gaat worden. Uit wat er tot nu toe bekend is kun je aannemen dat ze – helaas – overleden is en dat haar lichaam niet heel dicht in de buurt zal liggen bij de plek waar haar fiets en andere spullen zijn gevonden. Hadden we ‘t hier al eerder over. Op de Facebookpagina van Michiel Hegener staat een gedetailleerde analyse die ik in elk geval overtuigend vind.  Zie hier

24 Reacties

  1. willem goor
    9 oktober 2017 - 09:40

    mooie analyse, zou een hoop verklaren mbt de jas, fiets en rugzak. blijft 1 grote vraag onbeantwoord: waar is dan het lichaam indien overleden of waar is ze indien nig in leven ? dat haal ik hier niet uit.

    Reply
  2. Blue
    9 oktober 2017 - 10:06

    Dag 10.
    Je zou toch willen, dat de Signi honden, Ecoduct en omgeving zouden mogen doen!
    Na dit weekend, is het duidelijk, dat Blookerpark niks te maken heeft met Anne, maar wel alles met de dader.
    Fiets gedumpt omdat hij al dicht bij eigen bestemming was?
    Hij is er vandoor gegaan op haar fiets. Tas met jas eroverheen op het rek en niemand ziet wat verdachts. Niemand ziet felle tas. Dader heeft pas bij vijver gekeken voor waardevolle spullen.
    Anne heeft zoveel kilometers afgelegd, na laatste contact, en zoveel bos. Ze kan overal zijn.
    Wat een vuile hufter is het. Gatverdamme.

    Reply
  3. Laura
    9 oktober 2017 - 11:19

    Momenteel wordt er gezocht omgeving Den Dolder

    Reply
  4. Rein
    9 oktober 2017 - 13:03

    Op 5 okt heb ik hier bericht dat men zich te veel op 1 plek focuste namelijk, de plek waar de spullen zijn gevonden . Inmiddels is het dag 10 na de verdwijning . Ik kan mij niet geheel vinden in de analyse maar denk ook dat voor of vlak na het laatste signaal van de telefoon gezocht moet worden . Dat is wat ik op 5 oktober uitrekende, iets van 14 minuten terug fietsen vanaf waar de jas is gevonden.

    Reply
  5. Nescio
    9 oktober 2017 - 13:13

    Zeker een mooie analyse.

    Iets anders: Het is goed om te zien dat de verdwijning van Anne zoveel mensen bezighoudt.
    In weer en wind is de afgelopen dagen met grote vasthoudendheid gezocht naar Anne, dan wel naar aanwijzingen. Mooi is het om te zien dat mensen belangeloos initiatieven hebben genomen of nemen (zoals de oud-veteranen, maar ook vele anderen) om mee te zoeken. Het zoeken lijkt me een klus die niet onderschat moet worden. Hoe teleurstellend moeten de dagen zijn waarop de zoektocht tot geen nieuwe aanwijzingen leidt. De drive om de zaak op te lossen is zichtbaar groot, zo ook de druk. Ik heb erg veel respect voor elke persoon die zich inzet bij de zoektocht naar Anne.

    De nu aangedane zoeklocaties zullen met een bepaalde reden door de politie geselecteerd zijn. We hebben allemaal kunnen zien dat het grondig zoeken een tijdrovende klus is. Alleen met het zoekwerk kunnen al dan niet resultaten geboekt worden. Regelmatig lees ik: “Waarom zoeken “ze” niet daar of daar?” en ik hoop recht uit mijn hart dat op die locaties ook nog gezocht gaat worden als op de andere locaties geen verdere aanwijzingen gevonden kunnen worden. Mits er uiteraard wel enige aanleiding toe is.

    Het is (te) makkelijk om te zeggen, na een zoekdag zonder resultaat, dat er dus op de “verkeerde” plek gezocht wordt. Desalniettemin, ook het verder kunnen uitsluiten van een bepaalde locatie die volgens experts erg belangrijk kan (kon) zijn, is wel weer een stap verder in het onderzoek en de zoektocht.

    Het is niet te hopen, maar misschien wordt de speurtocht er een van langere adem dan van te voren kon worden voorzien. Mocht er om meer vrijwilligers worden verzocht dan kunnen mensen overwegen zich daarvoor aan te melden. Of men nu in enige relatie staat tot Anne of niet; of men nu in de buurt woont of niet. Ieder weldenkend mens ziet graag dat deze zorgwekkende verdwijning wordt opgelost. In het fysieke speurwerk kan, icm op andere manieren verkregen aanwijzingen, uiteindelijk de sleutel liggen.

    Reply
  6. Anja
    9 oktober 2017 - 13:40

    Wat mij erg intrigeert, is de U-turn, waarom verkeerd afslaan naar rechts ? Daarna fietst ze ineens 18 km p u. Misschien zat iemand anders op de fiets.

    Reply
      • mike
        9 oktober 2017 - 17:48

        Had ze bij die U turn niet gewoon haar eigen weggetje kunnen pakken?? dus ipv gehoor te geven aan de paddestoelen gewoon linea directa door rijden, wat dus kan inhouden dat men vanaf de U turn en zelfs eerder moeten zoeken. Want het zou ook kunnen zijn dat de dader verkeerd is gereden op de fiets. Qua tijdlijn op de facebook link, moet je er ook rekening mee houden dat de dader ook nog effe bezig is met haar in welke zin dan ook en dus +/- 8 min verloren gaan.

        “”Anja Daarna fietst ze ineens 18 km p u. Misschien zat iemand anders op de fiets.””
        Inderdaad en hoogstwaarschijnlijk fiets de dader nog wel iets harder ivm met verloren tijd aan worsteling of iets dergelijks, en kan je er tevens vanuit gaan dat ze niet ver van de weg afligt aangerzien de dader dan lang bezig is met het verslepen van het lichaam qua tijdbestek.

        Reply
  7. Siem
    9 oktober 2017 - 14:16

    Goede analyse! Al roept ook dat weer nieuwe vragen op.
    Er zijn meer vijvers vanaf het ecoduct richting Blookerpark waarin de dader de fiets had kunnen lozen. Waarom gebeurde dat uitgerekend daar?
    Stel dat Anne nabij de Dolderseweg/Vossenlaan is overvallen, dan zou je verwachten dat de dader via de Hobbemalaan (richting Amersfoortseweg) zich in het eerste park met vijver, park Rodichem, van de fiets, tas, jas, zou ontdoen.
    Of de dader wilde met de fiets eerst zo dicht mogelijk bij de Amersfoortseweg komen omdat hij daar vlakbij in de buurt woont. De dader is in ieder geval iemand die de omgeving goed lijkt te kennen.

    Reply
    • Rudy
      9 oktober 2017 - 16:12

      @Siem 15.30

      Bushalten aan beide kanten van het betreffende kruispunt waar fiets, jas en tas zijn gevonden kan een mogelijk reden zijn?
      Net zoals bij de moord op Savannah Dekker uit Bunschoten.

      Reply
  8. San marin
    9 oktober 2017 - 16:40

    Hij is niet de enige met die analyse ,soortgelijke analyse heb ik ook.

    Reply
  9. Fatima
    9 oktober 2017 - 16:56

    En ondertussen is er waarschijnlijk iemand ergens die precies weet waar zij is en meeleest hoe er gezocht wordt naar het arme kind. Een vreselijke gedachte. Hoop dat ze misschien toch nog leeft en gevonden wordt. Hoewel ik de omgeving niet ken en puur gevoelsmatig theoretiseer, denk ook ik dat het iemand is die de omgeving op z’n duimpje kent. Zal mij niet verbazen als hij, net als in de zaak Vaatstra, pas na jaren tegen de lamp loopt.

    Reply
  10. Rein
    9 oktober 2017 - 17:13

    Quote even iets van website, onderaan de link. GSM masten hebben tot een straal van 35 kilometer bereik, veel mobieltjes halen dit echter niet vanwege het beperkte accu vermogen. Masten moeten dus dichter bij elkaar geplaatst worden. Verder hebben masten ook beperkingen. Op één cel kunnen ongeveer 33 tot 45 gesprekken tegelijk gevoerd worden, wat dus op een gehele GSM mast (met 3 cellen) uitkomt op 99 tot 135 gesprekken…… Mijn opmerking: Als je een cirkel maakt van 35 km op de plaats van het laatste aanstraalpunt met de telefoon van Anne dan krijg je een beter zicht op het gebied waar gezocht moet worden . Zuid en West! pal naar Noord en Oost ligt niet voor de hand om dat mee te nemen in zoektocht. Het gebied om te doorzoeken is dus groter dan alleen Huis Ter Heide en Den Dolder. Maar kan ook korter zijn, als je aantal km van bereik richting Huis Ter Heide de aantal km van bereik van de werkelijke route in km afhaalt . 35 km bereik is wel hemelsbreed. Dus routeplanner heeft niet veel zin . Gebruik de schaalverdeling onderaan in google maps.
    http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/28/netwerk-deel-1 Zie net dat iemand is opgepakt in deze zaak dus hoop dat er nu duidelijkheid komt.

    Reply
  11. Anoniem
    9 oktober 2017 - 17:54

    Verschrikkelijk mensen op proef verlof die hier verantwoord voor zijn voor de rechter ermee

    Reply
  12. piet
    9 oktober 2017 - 18:41

    waarom gebruiken ze geen speurhonden van signi? ! die ruiken een lichaam op honderden meters afstand en lopen er zo naartoe. Daar kan geen mens tegenop.
    Ik snap dat niet, want zo heeft de dader nog de tijd om het eventuele lichaam weg te halen.

    Reply
  13. Siem
    10 oktober 2017 - 01:16

    Met alle respect voor de analyse. Het is niet logisch dat Anne en haar overvaller elkaar onder het ecoduct ontmoet zouden hebben. Anne lijkt niet vies van een plensbui te zijn er daarvoor te willen schuilen. Zie ook haar selfie, de muts in de kraag van haar jas is niet over het hoofd getrokken.
    Daarbij, de nu aangehouden verdachte zou dan wel een erg onlogische route genomen moeten hebben naar de dichtbij de kliniek gelegen bushalte of het station Den Dolder.
    Ik blijf erbij dat Anne op/nabij de Dolderseweg (na de bekendmaking van de arrestatie vermoed ik nabij de Fornheselaan?) in de richting naar de Vossenlaan, haar aanvaller is tegengekomen. En dat ze in dat gebied (tussen Vijverhof, de bushalte, en de Fornheselaan, richting station, op de PD is achtergelaten. Waarna de dader, via het verlengde van de Polderseweg/Hobbemalaan het Blookerpark heeft bezocht om te eindigen op de Amersfoortseweg van waaruit het roofdier zijn route naar zijn verlofadres vervolgde om zondagnamiddag weer terug te keren naar de kliniek, alsof er niets was gebeurd.
    @Rudy 16.12
    Precies!

    Reply
  14. Rudy
    10 oktober 2017 - 12:06

    Er zit in deze analyse een paar aannames die niet helemaal deugen.
    – Anna reed niet verkeerd, het is onderdeel van de ANWB fietsroute met als thema kastelen en landhuizen. Aan het U-turn stuk staan vier landhuizen.
    – Het stuk gaat ervan uit dat dader haar mobiel heeft uitgezet. Kan maar hoeft niet. Iedereen kom toch wel een met lege batterij te zitten. Ik geeft dat bij jonge dames minder vaak het geval zal zijn.
    – Dat er harder wordt gefietst kan ook heel goed verklaard worden door het verslechterde weer en de invallende schemering.
    – En inderdaad zoals Siem aangeeft was Anna niet bang van een spat water. Deel deze mening.

    Als je deze vier punten beschouwd kom je inderdaad uit bij een ander logischer zoekgebied uit. Maar vlak andere scenario’s zeker niet uit.
    Wat niet pleit voor deze redenering is dat bewoond gebied is. Maar schat het IQ dader niet hoog in omdat, als ze de juiste te pakken hebben (altijd voorzichtig blijven), hij heeft laten zien zijn andere delicten ook in de bebouwde kom pleegde.
    Tweede waar laat je een stoffelijk overschot tussen treinstation Den Dolder en Blookerpark. Ok er zijn wel wat meer vijvers maar toch geen makkelijke opgave.

    @Siem

    Even meedenkend in het weekeinde proefverlof scenario. Wat zijn de ontslagtijden voor een dergelijk kliniek. Ik zou een uur of vier a vijf logischer vinden dan later. Met andere woorden de dader lijkt me dan uren hebben rondgedwaald in de omgeving met zijn “snode” plan.

    Reply
    • insight
      10 oktober 2017 - 23:03

      Tja, je gaat ook niet zo maar met een lijk/persoon en een fiets tegelijk aan de haal (alhoewel de verdachte heeft in het verleden aangetoond dat hij roekeloos te werk gaat) en hoe kan iemand zo goed verstopt worden? Hij zal van de instelling te voet zijn geweest en niet al te ver uit de buurt toen mogelijk hun paden kruiste. Meest waarschijnlijk dat de PD dus in deze buurt is. Er zit een bedrijventerrein aan de Fornheselaan welke hij waarschijnlijk zeer goed kende. Hier zit vanalles. Caravan opslag, autosloperij etc. In een sloopauto? Of heeft hij haar van het ecoduct op een passerende trein gegooid? Gewaagd maar zeer effectief.

      Reply
      • Rudy
        11 oktober 2017 - 12:29

        Het was slecht wakker worden vanochtend na het lezen in de Telegraaf dat de moeder van de verdachte haar auto faciliteerde aan haar lieve zoon (het blijft toch je kind he).
        Daardoor heeft hij het hele weekeinde de tijd gehad om slachtoffer te verplaasten. Stop maar met zoeken in de omgeving Den Dolder. De dader is gesignaleerd in Spakenburg en Zeewolde, heb ik van sociale media vernomen, en god mag weten waar nog meer in Nederland.
        Dacht ik gisteren nog dat de zaak snel rond zou komen nu ben ik daar nog niet zo zeker van.
        Dader houdt kaken op elkaar en de Politie heeft moeite zaak rond te krijgen anders werd dit bericht van de auto niet vrijgegeven.
        Politie heeft een DNA connectie en/of video beelden dader en verder waarschijnlijk weinig.
        Ik hoop dat ze sporen vinden in de auto.

        Disclaimer; er vanuit gaande dat de Politie de juiste dader heeft opgepakt.

        Reply
  15. Joep
    10 oktober 2017 - 13:04

    Nogmaals; wie zegt dat dit “hem” is? Er is geen bekentenis, en Anne is ook nog steeds niet gevonden. Als hij liegt/zwijgt terwijl hij het wel gedaan heeft is hij echt goed ziek. Maar wat als hij het echt niet was? Dan is er nog een andere psycho on the loose.

    Reply
    • Ada de Graaf
      10 oktober 2017 - 18:39

      Juist Joep, ik ben zo goed als overtuigd dat ze haar daar niet zullen vinden. Al hoop ik er wel op, vooral ter afsluiting voor haar familie.

      Reply
  16. Reindert
    10 oktober 2017 - 13:37

    @ Siem, ik denk dat je gelijk hebt. Die hele analyse op Facebook betreft feitelijk alleen de fietsroute van Anne. Over het delict en toedracht geen woord. Was het een uit de hand gelopen overval? Heeft de dader Anne gevolgd en was het moord? Dit is van belang in verband met de vraag wat hij met het lichaam heeft gedaan. Als hij haar gevolgd heeft, heeft hij mogelijk gewacht tot ze op een “gunstige” plek was. Was het een uit de hand gelopen beroving, met doodslag tot gevolg, en heeft hij dan rond het – opvallende – viaduct met het lijk lopen zeulen om zes uur ‘s avonds? Ik denk eerder aan de mogelijkheid dat deze dader een aan het oog onttrokken gebied heeft gekozen.

    Reply
  17. Ada de Graaf
    10 oktober 2017 - 19:22

    In de analyse, die op zich echt heel mooi is, zit wel een aanname. Zo zou ze naar den Dolder zijn gegaan om een trein te halen naar huis. Vaag, want waarom zijn haar jas, fiets en rugzak dan toch gevonden in de buurt van Huis ter Heide en waarom mis ik nog altijd echte getuigen????

    Reply

Reageer