Bevrijdingsactie met helikopter bedoeld voor hoofdman Benaouf?

Hebben we lang niet meer gehoord: een serieuze poging een gedetineerde uit een gevangenis – in dit geval Roermond – te halen. Met een helikopter. Het gaat om iemand die te maken heeft met de Mocro-maffia in Amsterdam.

Wouter Laumans meldt op zijn twitter dat Benaouf A. daar gedetineerd zit. Hoofdman van de Mocro-maffia. Dus…

 

Degenen die de ontsnapping aan het voorbereiden waren, waren in het vizier gekomen. Een van hen werd achtervolgd door de politie en is bij Roosteren doodgeschoten.

De vorige grote mislukte ontsnappingspoging met een helikopter dateert uit de jaren tachtig, toen Brabantse criminelen Franco Cat-Berro (de ontvoerder van Toos van der Valk) uit de bunker in Scheveningen wilde halen. Dat mislukte. Doordat de piloot de boel in de maling nam. Kort daarna ontsnapte Cat-Berro toch, samen met Heinekenontvoerder Jan Boellaard.

Het wachten is nog even op de identiteit van de betrokkenen in Roermond.

 

14 Reacties

  1. Mr. Wilson
    11 oktober 2017 - 22:10

    Die tatoo killer zat hier ook. Cor P? Ik kan me voorstellen dat er dan nog een boel meer van die gasten zitten.

    Ben A heeft twaalf jaar gekregen maar zit volgens mij al sinds 2012 binnen. Die zal dus binnen een jaar of twee naar buiten wandelen. Vreemd om dan nu zo veel risico te nemen.

    Slechte beslissing trouwens om daar af te slaan. Als ze 1500 meter rechtdoor waren gereden waren ze in België. Dat had het achtervolgen niet makkelijker gemaakt.

    Reply
  2. vos
    11 oktober 2017 - 22:18

    Helemaal prima dit! Als je zelf met je abbies zogenaamd stoer in woonwijken gaat schieten en mensenlevens als ‘collateral damage’ beschouwt: dit is je lot wollah. Al zullen die weggooiers het vooralsnog wel aan elkaar verkopen als stoer; het tij keert zich uiteindelijk toch wel. Jeweettog

    Reply
    • Jam
      11 oktober 2017 - 23:22

      Abbies?

      Reply
  3. king
    11 oktober 2017 - 22:30

    Ben weet dat er nieuwe aanklacht tegen hem komt . Exact wat justitie doet bij tattookillers . Op laatste moment slaan ze 90 % toe , veel bewijzen verzamelen en nieuwe zaak van maken .
    Geloof me , Ben wordt wel bevrijd ! De vraag is alleen welke dag … Cor zit nu in Nieuwegein , ik heb met hem op afdeling gezeten waar Popeye ook zit .
    Ik kan zoveel belangrijks zeggen voor de buitenwereld want ik weet best veel (omerta). Op die afdeling is teveel gebeurd om te praten , respect voor iedere mens
    En ik zeg je eerlijk , heb ik ook bij mijn verhoors gezegd hoe ze mij hadden gepakt … Petje af voor rechercheurs / justitie hoe ze te werk gaan , ook al haat ik ze uit mijn hart .
    Ik dacht bij mijn zaak werkelijk nooit gepakt te worden , totdat ik bij rechter-commisaris moest voorkomen !

    Reply
    • Jeroen
      12 oktober 2017 - 00:31

      Ben wordt vannacht al overgeplaatst naar EBI, wel ironisch : met een helikopter.
      Ontsnappen? Haha, succes!

      En de personen die de poging deden vandaag, meer ballen dan brains.
      Er was al weken bekend dat er iets stond te gebeuren, communiceren zonder op te vallen is niet meer mogelijk…

      Reply
    • Maurits de Vries
      12 oktober 2017 - 05:02

      Zo, dus nou heet je weer king…

      Reply
  4. Dr mesdag
    11 oktober 2017 - 22:57

    Heftige actie ,politie iemand dood schieten,staan Dr weer fraai op de Hermandad,sjonge Jonge

    Reply
  5. jan petter
    11 oktober 2017 - 23:13

    Er was ook een keer een ontsnapping met hely die la
    nde onder de rook van hasselt bij rouveen…….

    Reply
  6. Sjeng
    11 oktober 2017 - 23:14

    “Het gaat om iemand die te maken heeft met de Mocro-maffia in Amsterdam.”

    Dit beweert de NOS ook.
    Waar is dit op gebaseerd?

    Reply
  7. ik ben verbaasd
    12 oktober 2017 - 00:20

    De auto van daders was te koop op markt plaats

    Reply
  8. Manolo
    12 oktober 2017 - 01:04

    Deze moro,s zijn amateurs. Dit is 1x een gedetineerde gelukt in de nederlandse geschiedenis. Dat was een turks wapen/ heroinebaron Halil Havar. Hij ontsnapte met een sproeihelikopter uit de de extra beveiligde gevangenis de Marwei in Leeuwarden op 19 februari 1991.
    Om 17:23 land de sproeihelikopter de luchtplaats in van de EBI.
    Op dat moment werden twee gevangenen van de EBI, de extra beveiligde inrichting, gelucht. Een van de gevangenen, de 42jarige Turk Halil Havar stapte in de helikopter. De andere man, een 35jarige Belg, probeerde er ook in te komen, maar liet zich van vijf meter hoogte naar beneden vallen omdat er geen plaats voor hem was. Er kunnen max 2 personen in.
    In het totaal nam de ontsnapping 15 tot 20 seconden in beslag.
    De helikopter was dag ervoor gestolen uit lellystad. De Leeuwarder politie werd meteen na de ontsnapping gealarmeerd. De helikopter werd om 19.00 uur door de Drachter politie leeg aangetroffen op het vliegveldje van Philips in die plaats
    De Belg raakte niet gewond door zijn val. Het was organiseerd en uitgevoerd door de siciliaanse maffia groep uit Trappani. Er zijn daarna songs als (halil ibrahim) en films gemaakt over deze man zn leven
    1992 werd die in zn huis in turkije gepakt en in 2003 is die vrij gekomen

    Reply
  9. Koos Koets
    12 oktober 2017 - 04:57

    Met Toos was niet laatste keer, het is nog een keer geprobeerd, was iemand die dat wel dacht te kunnen doen na een paar lessen, die is gecrashed en om het leven gekomen, was geloof ik in Maastricht, moet ongeveer rond 1997 zijn geweest.

    Reply
  10. peter van koppe
    12 oktober 2017 - 09:00

    Er komen nieuwe aanklachten aan. Er is iemand aan het praten. Dat krijg je als je soldaten niet onderhoud. Justitie speelt daar op in. En dan is het ieder voor zich en allah voor ons allen. Veel jongen jongens hbben lef maar te weinig ervaring en dan krijg je dit soort mislukte acties. Dit word branden in de ebi voor de gene die heeft willen ontsnappen.

    Reply
  11. Do or die
    12 oktober 2017 - 10:38

    Jochies kijken te veel James bond films .
    De echt mannen zitten vast,nu gaan ze allemaal jochies gebruikten van straat
    Die nog net uit hun luiwers zijn

    Worden misbruikt voor een paar duizend euro,en omdat ze status willen maken
    Domme ezels elke stap of scheet van benahouf word in de gaten gehouden .

    Okal was ie gevlucht
    Mensen wachten ook op hem,zijn gat is al lang gegraven
    Is beter dat hij binnen blijft

    Reply

Reageer