Schutter Salsa-feest Best: een echte Brabander

Een week geleden viel er een dodelijk slachtoffer bij een schietpartij tijdens Salsa Breeze Best. Ik heb daarover even een kort bericht gehad, met de naam en foto van het slachtoffer, Yassine Majiti (33) uit Den Bosch. Dat was te vroeg: de familie was toen nog maar deels ingelicht, ik heb het toen op verzoek weggehaald en daarna heb ik het alleen vanaf de zijlijn gevolgd.

Vanaf het begin lijkt duidelijk dat het slachtoffer een willekeurige bezoeker was en dat er geen sprake was van een criminele afrekening. In de dagen erna verschenen er verhalen over de Urban Zaal, waar een ruzie was begonnen die zich later had verplaatst naar de parkeerplaats, waar de schietpartij gebeurde. In die zaal zouden meisjes worden geronseld voor prostitutie of zich van alles moeten laten welgevallen door opdringerige mannen.

De vermoedelijke schutter vrijdag aangehouden, meldde de politie vrijdagmiddag. Daar is verder niet veel over bekendgemaakt, maar ik hoor nu vanuit het Brabantse dat het om een veertig-plusser uit het Eindhovense kampersmilieu gaat, die in Spanje is aangehouden. Ik ben de naam nog even aan het verifiëren. Over de aanleiding en de rol van dader en slachtoffer is nog steeds niet veel bekend.

14 Reacties

  1. Loetje
    12 november 2017 - 15:46

    Wat maakt het nu uit of het een woonwagenbewoner is, is weer lekker stigmatiserend !
    Ik ben zelf ook een woonwagenbewoner oftewel een reiziger en ik vind dit weer pure stemmingmakerij !
    Maar wij reizigers hebben een spreekwoord je wordt eerder overreden door een strontkar dan door een gouden koets en dat blijkt dus wel weer.

    Reply
    • 12 november 2017 - 17:15

      Waar maak jij je druk om? Het is gewoon een nieuwswaardig feitje en als mensen geen woonwagenbewoner genoemd willen worden, moeten ze niet in een woonwagen gaan wonen. Het is niet eens stigmatiserend bedoelt in dit geval, maar gewoon een nieuwtje dat andere mensen misschien wel waarderen.

      Kruip anders even lekker uit die slachtofferrol waar je jezelf nu in plaatst.

      Reply
    • Rob
      12 november 2017 - 19:51

      Bij Frans Bauer wordt ook altijd gemeld dat hij van het kamp komt.lekker stigmatiserend.alsof iemand die niet van het kamp komt niet kan zingen.vd vaart komt ook van het kamp wordt er vaak gezegd ,alsof ze alleen daar kunnen voetballen.jouw reactie zou van medelanders met een bepaalde culturele achtergrond kunnen zijn en slaat de plank mis.het is zoals het is.bovendien is hetgeen wat hj schrijft van toegevoerde waarde en ontlastend voor andere culturen waar je gelijk aan denkt bij zo n bericht.

      Reply
    • Bram
      13 november 2017 - 07:58

      Reizigers???? 99% van “jullie” wagens rijd niet eens.

      Reply
  2. DeVrede
    12 november 2017 - 17:59

    Yup, Loetje, wat Polder Crimineel zegt. Of zoek vrienden onder de mocro’s. Die hebben datzelfde hinderlijke gedrag: Eerst overlast veroorzaken en huilie huilie gaan doen als je daardoor een negatieve reputatie krijgt en mensen daar iets over opmerken. Wij niet-reizigers hebben ook diverse spreekwoorden. Één daarvan gaat over billen en blaren.

    Reply
  3. Mr. Wilson
    13 november 2017 - 06:52

    Dat is een probleem dat jullie in je eigen subcultuur moeten oplossen Loetje, net zoals de Mocros en Antilianen dat zouden moeten doen. Her criminele element is nadrukkelijk meer aanwezig onder de kampbewoners dan onder de “huisbewoners” waar jullie overigens ook niet altijd even vriendelijke benamingen voor hebben. Dat gaat niet alleen maar om drugs, moord en doodslag maar ook over openlijke geweldpleging, belastingontduiking, bedreiging en illegale handel etc. Hou eens op met janken en doe er iets aan ipv de criminelen onder jullie ook nog op te hemelen ook.

    Reply
  4. Camping life
    13 november 2017 - 07:21

    Pfff wat een gehuil weer van een stel aangetrouwde campingklanten. Ik heb zelf een woonwagen achtergrond en als je het bericht goed leest liepen er een stel knaken pooiers meiden lastig te vallen en de jongen van het kamp heeft er 1 overhoop geknald. Dan ga je niet zitten zeiken over stigmatisering (is dat jullie moeilijke woord van vandaag trouwens?), maar daar zou je juist trots op moeten zijn. Als iedereen in NL nou zulke ballen had dan was het gauw over met de alom bekende islamisering van ons land. Stigmatisering, wat een gelul zeg.

    Reply
    • Dirham
      14 november 2017 - 04:16

      Camping life loser
      Ten eerste ben je niet goed op de hoogte wat er zich heeft afgespeeld
      Ten tweede wat heeft de islam er mee te maken ?

      Reply
  5. Gerrit Witkamp
    13 november 2017 - 10:07

    Kwam het slachtoffer niet uit Den Bosch? (jij hebt het over Best)

    Reply
  6. Marcel
    13 november 2017 - 10:26

    @camping life. Waar staat dat het slachtoffer meisjes aan het ronselen was ?

    Reply
  7. mo
    13 november 2017 - 13:10

    @camping for life ook nog een leugenaar zo te zien een 43 jarige kamper die nog naar breezerfeestjes gaat zegt al genoeg.het slachtoffer was geen pooier en viel ook niemand lastig maar wou de strijdende partijen uitelkaar halen .niet de islam erbij betyrekken want die heeft hier niets mee te maken ,gewoon goedkoop proberen te scoren van jou diep triest.Als jij vind dat de schutter ballen had terwijl hij vluchtte naar spanje is er iets mis met jou

    Reply
  8. R
    13 november 2017 - 19:01

    Verbaas me steeds meer over de internethelden die hier reageren. Triest

    Reply
  9. Jeroen
    15 november 2017 - 14:47

    Ik vraag me vaak af waarom mensen überhaupt met vuurwapens rondlopen, wat is dit een ontzettend brevet van onvermogen!
    Dat je eens bonje met iemand krijgt is niet uit te sluiten, maar ga eerlijk een gevecht aan óf wees de wijste en loop gewoon weg!

    Reply
    • MopNeus
      16 november 2017 - 19:47

      @Jeroen,
      Jouw en mijn opa zouden er ook zo over denken wat jij daar zegt. Jouw en mijn vader dachten mischien wel hetzelfde maar hebben tijden zijn veranderen van vuistgevechten naar messentrekkerij. Jij en ik lopen vandaag de dag gewoon echt gevaar. Alpha mannetjes zat die je niet meer weg laten lopen en je gewoon met een paar man (nooit alleen natuurlijk) een dwarslaesie trappen. Een vuurwapen hebben is geen brevet van onvermogen. Beter een hebben en nooit nodig hebben dan, een nodig hebben en niet voor handen hebben.

      Reply

Reageer