Het achterlicht van Anne Faber

Hadden we ‘t van de week over. Michael P. zegt dat hij Anne Faber heeft aangereden met zijn scooter en er lag een beetje de suggestie in dat dat per ongeluk was en dat het daarna pas uit de hand gelopen was. Maar dit was zijn bekende modus operandus om ‘contact’ te maken met zijn slachtoffers. Er kwam een reactie van ‘Rebecca’.

“Toen de fiets destijds uit de vijver kwam wezen sommigen er al op dat achterlicht en reflector kapot waren, wat door een aanrijding kon komen, en dat de politie misschien maar in het donker met een lamp langs Anne’s route op zoek moest naar een kapotte reflectorstukjes. Zie bijv DeDutcher op http://forum.fok.nl/topic/2402807/1/999 . En als ze die plek vonden, dan hadden ze ter plekke gelijk met zo’n speciale lamp naar spermasporen kunnen zoeken (een zedendelict lag immers voor de hand), dan had je meteen DNA van de dader).

Mijn gok is dat die aanrijding onder het ecoduct plaatsvond. Michael P. verklaarde immers dat het noodweer net was losgebarsten ten tijde van de aanrijding. Bij dat ecoduct was de regen Iets na 19.30 uur en het noodweer (met bliksem) rond 19.35 uur, zie de buienradarprints op https://nos.nl/artikel/2197119.
Anne’s telefoon maakte om 19.28 uur contact met een zendmast bij Berkenlaantje, wat 1,5 km van het ecoduct ligt, oftewel ca. 6 minuten fietsen, waar ze dus rond 19.34 uur moet zijn aangekomen. Zij heeft haar fiets waarschijnlijk aan de muurkant gezet, maar kennelijk heeft Michael P., die uit tegenovergestelde richting kwam (hij reed weg van de kliniek) en die dus rechtsrijdend aan de muurkant reed, toen haar achterlicht hebben geschampt. Immers, als het een frontale botsing was geweest was er ten eerste schade aan de voorkant van Anne’s fiets (wat er niet was), en ten tweede was de schade aan de fiets dan veel groter geweest.

Ik kan me dan voorstellen dat Anne pissig was dat die scooterrijder niet uit zijn doppen keek en haar achterlicht kapot was. En Michael P. zal daar wel niet van gediend zijn geweest. Ook zal zijn scooter wel beschadigd zijn geweest, waar hij pissig over kan zijn geraakt.

Wat ik alleen dan wel iets te toevallig vind is dat hij de jas, tas en fiets daarna precies langs Anne’s vervolgroute dumpte, vanwaar hij een heel eind te voet terug moest lopen. Omdat al die spullen pas vanaf dinsdag zijn gevonden nádat Anne’s fietsroute in het nieuws kwam, lijkt mij niet uitgesloten dat hij die spullen pas dinsdag heeft gedumpt, als ‘decoy’ zodat ze zouden stoppen met sporenonderzoek in de buurt van zijn kliniek.”

Aldus Rebecca, die er min of meer van uitgaat dat het een toevallige botsing was. Dat kan, en dat zal hij zelf uiteraard beweren, maar na een botsing en een verkeersruzie iemand gaan verkrachten (en vermoorden)?  

9 Reacties

  1. Sjaak
    3 december 2017 - 15:27

    Die gek vond het toch leuk om mensen aan te rijden, van een ‘toevallige’ aanrijding geloof ik niet veel…

    Reply
  2. J.Claude Batista
    3 december 2017 - 20:54

    In het verleden reed hij toch ook mensen per expres met zijn auto van de sokken om ze daarna te mishandelen en te beroven?

    Reply
  3. Rudy
    3 december 2017 - 21:47

    Beste HJK,

    Dit verhaal van Rebecca rammelt aan meerdere kanten is mijn mening. Vind het nu te laat om erop in te gaan. Maar is het goed als ik er morgen een uitgebreider epistel over uitweidt?

    Groet Rudy

    Reply
  4. 4 december 2017 - 00:36

    Als ik het goed gelezen heb wat de scooter waar Michael P. op reed een gestolen scooter. Waarom zou die dan zogenaamd boos zijn geworden omdat hij schade aan zijn scooter had? Lijkt mij ook dat ie dat expres deed om contact te maken met het slachtoffer. Dat zie je wel meer bij verkrachtingszaken. Enkele maanden geleden nog in Opsporing Verzocht met camerabeelden (bij de Bijlmerbajes). Typische modus operandi van verkrachters.

    Reply
  5. Juelma
    4 december 2017 - 05:51

    Heeft men die iPhone 8 welke in bezit was van Anne al wel terug gevonden? Dat achterlichtje van de fiets kan ook kapot zijn gegaan tijdens het in de vijver gooien . Alles wat die gast Michael P verklaart neem ik met tien kilo zout.

    Reply
  6. Hyde
    4 december 2017 - 23:13

    Het zou erg aangenaam zijn als deze Michael P nooit meer in de gelegenheid zou kunnen komen om al dan niet opzettelijk een achterlichtje van een fiets af te rijden.

    Reply
  7. Rebecca
    5 december 2017 - 23:40

    Rudy, ik ben benieuwd naar jouw aangekondigde uitgebreide epistel.
    Groet, Rebecca

    Reply
    • Rudy
      6 december 2017 - 00:33

      Rebecca,
      Vandaag heel druk geweest met trivia zoals HR-ketel laten plaatsen, winterbanden en wat dies meer zij. Koste meer tijd dan ingeschat. Morgen ook nog druk m.h.e.a. Maar ik kom hier nog deze week op terug. Sorry voor de gebroken belofte.
      “Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is…” Waarna jij verwijst in je eerste link klopt niet in de tijdlijn. Amongst others.
      Biss Bald en Groet, Rudy

      Reply
  8. Rudy
    10 december 2017 - 21:52

    Ok Rebecca hierbij wat commentaar. Beter laat dan nooit.

    “En als ze die plek vonden, dan hadden ze ter plekke gelijk met zo’n speciale lamp naar spermasporen kunnen zoeken (een zedendelict lag immers voor de hand), dan had je meteen DNA van de dader).”

    A. De politie doet bij “vermissing” van een persoon de eerste dagen niets. Pas op zondag zijn twee rechercheurs op pad gegaan.
    B. Er ligt veel rommel (plastic langs de wegen). Maar hoe wil e na zulke heftige plensbuien met een speciale lamp naar spermasporen kunnen zoeken? Michael P. is uiteindelijk “betrapt” op huid DNA o[ de jas en/of tas die later zijn gevonden.

    “hij reed weg van de kliniek”
    Dit is een aanname. Volgens een getuige was hij al de hele (mid)dag in de weer. Hij kon dus overal vandaan komen. Ook droeg hij geen enkelband. Mij lijkt het logischer (aanname mijnerzijds) dat hij Anne van achteren aanreed (schade aan de achterkant). Maar een kapot achterlicht hoeft helemaal niets te betekenen. Hoeveel mensen rijden niet rond met beschadigingen aan hun fiets.
    Daarnaast is bekend dat uit zijn jeugd in Zeewolde hij het “leuk”vond om met zijn scooter mensen aan te rijden (modus operandi).

    “Ook zal zijn scooter wel beschadigd zijn geweest, waar hij pissig over kan zijn geraakt.”
    Ik denk niet dat je heel pissig wordt over opgelopen schade van een gestolen scooter.

    “vanwaar hij een heel eind te voet terug moest lopen”
    We weten niet wanneer de jas en tas gedumpt is. Als dat dezelfde dag van der misdaad is geweest had hij nog steeds gewoon beschikking over zijn scooter. Als het later is geweest kon hij gebruik maken van de auto van zijn moeder.

    Ik deel je mening dat het best mogelijk is de jas en tas pas later gedumpt zijn (als decoy zoals jij zegt). Maar dan is idd “toevallig?” dat dat precies op de ANWB fietsroute gevonden zijn. Maar als het later is gedumpt was het reeds in het nieuws bekend dat Anne deze route aan het fietsen was. Ik heb al eens eerder geopperd op deze blogsite dat de spullen bij de bushalten zijn gevonden (copy gevonden fiets Savannah Dekker). Maar ik geef toe dat “vrij denken” mijnerzijds is.

    Dat de politie na anderhalve dag (zondag) politiehelikopter ingezet met warmtebeeld apparatuur doet vermoeden dat er vanuit gegaan werd dat Anne nog in leven zou zijn geweest. Na moord op vrijdag en die heftige buien en een tijdspanne van anderhalve dag is er geen lichaamswarmte meer.

    Een voor mij zeer prangende vraag is waar is de gejatte scooter die Micheal P op de dag van het delict gebruikte. Ik heb zo’n vermoeden (aanname) dat de Politie dit wel weet en in bezit heeft maar (nog) niet naar “buiten” wil brengen.

    Ik zou best zelf wel eens een schets willen schijven van wat ik denk hoe het is verlopen/gegaan. Ik ga uit van een veel meer sinister scenario dan jij Rebecca.
    Voorlopig laat ik het hier even bij heb het de komende dagen relatief druk.

    Groet, Rudy

    Reply

Reageer