Kogelregen Van Lennepstraat, brand Wijnhavenstraat: verband?

Even na drie uur vannacht: een kogelregen (26 stuks) afgevuurd op een appartement in Van Lennepstraat in Rotterdam. Een bovenbuurman had geluk dat hij niet werd geraakt: een van de kogels kwam door de vloer van zijn woonkamer. Ook vannacht: motorgeronk voor Libanees restaurant en shishalounge Comptoir in woontoren 100Hoog aan de Wijnhaven. Kort daarop een ‘bizar harde knal’, waarna een witte auto hard wegreed. Vervolgens een verwoestende brand. Toeval, of is er – zoals iemand met gevoelige zenuwen als het over Rotterdamse criminaliteit gaat denkt – enig verband? Het lijken allebei aanslagen. Op een pand, niet direct tegen personen gericht. Geen liquidatie. Dus: dreiging, afpersing, vergelding. 

Bij de appartementen in de Wijnhaven moest een deel van de woontoren worden ontruimd. De bewoners van acht appartementen konden niet terug. In het Algemeen Dagblad (klik op de afbeeldingen) berichten over beide gebeurtenissen, maar daar wordt geen verband gelegd. 

 

21 Reacties

  1. 6 december 2017 - 14:53

    Ik ken die eigenaar van die tent is een sishalounge waar ook profvoetballers komen een mooie en grote zaak die comptoir heet hij is geen Libanees hoor maar een marokaan ik vermeld geen naam maar hij is wel kaal en hij woont om de hoek van lennepstraat toeval weet ik niet de bewoner van lennepstraat is een xx die daar samen woont met een Marokkaanse vrouw

    Reply
    • ROTTERDAM CONNECTED
      6 december 2017 - 17:26

      Jij weet veel vriend

      Reply
  2. Mano
    6 december 2017 - 15:38

    Zwaar irritant die banners. Helemaal omdat je ze niet kan wegklikken. Dus weg van de site en of opnieuw openen. Meer dan vervelend is het. Niet doen hjk.

    Beste Mano,

    Je kan ze heel gemakkelijk wegklikken. Maar het is natuurlijk beter als je er even op kijkt. Zijn meestal belangwekkende aanbiedingen, waar je veel aan hebt en die jouw leven heel veel kunnen verrijken (en dat van mij een heel klein beetje)

    Hendrik Jan

    Reply
    • Geert Camphuysen
      6 december 2017 - 19:45

      Inderdaad, nutteloze info en mega irritant! Ga eens een cursus Nederlands doen ! Elk artikel bevat meerdere stijlfouten en de interpunctie is heel slecht! Af en toe gedrochten van zinnen. Wordt een zin te lang dan zet je ergens een punt en gaat in de volgende zin gewoon verder. Zal je hier elke keer op attenderen. Groet,Geert Camphuysen.

      Beste Geert,

      Ben benieuwd naar de voorbeelden. Je eigen zinnen lopen ook niet erg best. En welke info is nutteloos en irritant?

      Hendrik Jan

      Reply
      • Frenkie H
        6 december 2017 - 21:26

        Krijg ook bij de eerste keer openen van de site een of andere advertentie van een of ander ‘beloning center’ dat ik een iphone heb gewonnen….je kunt nergens iets wegdrukken, afsluiten en opnieuw openen is de enige optie voor mij.
        Heb overigens al een keer mijn tablet gescand op virus/spy en mailware maar hij vond niets….
        Ben niet te beroerd om op een banner te klikken, maar deze zou je eerder op ilegale russische downloadsites verwachten maar niet op een site als deze….

        Beste Frenkie,

        Je kunt ‘m direct wegklikken. En het is zeker geen spyware of zo, het gaat om goed gecontroleerde adverteerders.

        Hendrik Jan

        Reply
        • Robert Groen
          6 december 2017 - 22:03

          Nee, malware, da’s nog erger.
          Zo’n site bevat scripts waarbij je, indien niet goed beschermd, bij clicken of invullen van je gegevens, via allerlei .exe-bestanden behoorlijk serieuze besmettingen kunt oplopen en dat gefaliciliteerd door Misdaadjournalist.nl en digibeet HJK.

          Beste Robert Groen,

          Heb je hier enige vorm van bewijs voor of roep je maar wat, ervan uitgaande dat iedereen behalve jij digibeet is en het toch niet snapt? De betreffende adverteerder is volgens degene die dit regelt direct gelinkt aan Apple. Maar als jij het tegendeel kan aantonen zie ik het graag, dan geef ik het door.

          Hendrik Jan

          Reply
          • Robert Groen
            6 december 2017 - 23:08

            Wie is dan degene die dit regelt?
            Iig komt diegene uit een ei.
            Natuurlijk is zo’n adverteerder niet gelinkt aan Apple.
            Dit soort prijzensites zijn scamsites, die erop uit zijn om zoveel mogelijk gegevens van zoveel mogelijk mensen te verzamelen, die dan weer worden doorverkocht aan anderen, die de argeloze deelnemers vervolgens gaan bestoken met allerlei rotzooi.

          • Marcel
            6 december 2017 - 23:50

            Hjk
            Apple geeft nooit hun producten gratis weg/werkt nooit samen met personen of sites die dit doen.
            Het zijn inderdaad zgn scams en scam websites.
            Komisch dat ze je dat zomaar kunnen wijsmaken!
            Zet dan een paar normale adverteerders uit Nederland neer.

        • Frenkie
          6 december 2017 - 22:41

          Oke…bedankt voor je reply…als het verder geen schade aanbrengt dan heb ik er geen probleem mee al moet ik zo nu en dan op zo’n banner te drukken.

          Reply
      • Siem
        6 december 2017 - 21:50

        U bent wel heel erg kortaf, mijnheer Camphuysen.

        Reply
        • Anoniem
          6 december 2017 - 23:39

          Daar gaan we al ! Komma overbodig!

          Reply
          • Campinglife
            7 december 2017 - 07:26

            @ Geert Kamphuysen

            Onnodige spaties ook. Grappig dat iemand met commentaar op het gebezigde Nederlands op deze site zelf de zinsopbouw van een autist met downsyndroom heeft. Zet je zelf nog erger voor lul.

      • Anoniem
        6 december 2017 - 23:31

        Het ging toch over die banners! Voorbeelden van slecht Nederlands op deze site volgen snel! Groet,Geert

        Reply
        • Siem
          7 december 2017 - 01:01

          Er staat toch echt een ander onderwerp boven dit topic, Geert.

          Reply
    • Siem
      6 december 2017 - 21:47

      Hoe leuk kan het leven zijn: geld verdienen aan ergernissen. Dat zouden er meer moeten doen.

      Reply
  3. Arnold
    7 december 2017 - 00:35

    Anoniem of Geert of hoe je jezelf nu weer noemt, ik noem je gemakshalve maar even ‘kneus’, je hebt zeker een abonnement op je uitroepteken-toets?
    Aandachttrekkertje!
    —–
    Hjk, die gasten hebben volkomen gelijk hoor.
    Je faciliteert commerciële uitingen van bedrijven, oplichters, die never voor noppes een iPhone gaan toesturen.

    Reply
  4. Pol
    7 december 2017 - 09:38

    @allen die klagen over commerciële uitingen op dit weblog: kap daar ‘s mee. De heer Korterink levert hier een dienst, namelijk dagelijks nieuws uit de wereld van de criminaliteit. De inkomsten uit die paar bannertjes dekken nog geen fractie af van de tijd die hij hier insteekt. Een compliment voor de ongelooflijke dinscipline om dag in dag uit unieke content te produceren lijkt me meer op z’n plaats. Stelletje zeikerds.

    Reply
  5. Pol
    7 december 2017 - 09:39

    Hey, wat leuk. Ik heb een iPad gewonnen!

    Reply
  6. Mook
    7 december 2017 - 10:01

    On topic: brand in de sishalounge schijnt toch echt veroorzaakt te zijn door een technisch mankement volgens Radio Rijnmond vanmorgen…

    En tja HJK, ik vind het erg naief voor een misdaadjournalist, dat je het verhaal van de aan Apple gelinkte adverteerder daadwerkelijk gelooft. Je zou echt beter moeten weten. Daarnaast: of je het nu zelf wel of niet gelooft doet er niet heel veel toe, je bezoekers vinden het erg vervelend (krijgen zelfs spyware en allerlei andere enge dingen) en gaan straks weg blijven. Ik zou naar een andere bron van extra inkomsten zoeken…

    Beste Mook,

    Dit soort advertenties staan op werkelijk elke gratis nieuwssites, schrijven jullie ook zulke reacties naar die anderen?

    Hendrik Jan

    Reply
  7. Mook
    7 december 2017 - 12:38

    Beste HJK,

    Ik ben Mook, een invidu. aanspreken met jullie is dan ook niet op zijn plaats (tenzij je er koninklijk meervoud mee bedoelt, maar daar zie ik geen aaleiding toe).

    Ikzelf ga inderdaad niet naar sites waar mijn pc volgestouwd wordt door malware e.d. en beperk mij tot de betrouwbare sites, waaronder ik de jouwe tot voor kort ook rekende…

    Reply
  8. Tis wah hè
    7 december 2017 - 14:01

    @Mook, wat een geneuzel! als je een ad pop-up blocker mee laat gluren in je browser dan zie je helemaal geen banners en derg .

    Reply

Reageer