Astrid: een intrigerend nieuwtje over ‘meneer Remmers’

Het deel van het verhoor van Astrid waar het gaat over Sjaak Burger en de andere perikelen rond de rode motor en de aanslag op Cor, staat nu online. Achter Blendle (tegen gereduceerd tarief, het is geen volledig verslag). Staat nog één intrigerend dingetje in. 

Een fragment:

“Hij weet niet wie de opdrachtgever is, wel wie de uitvoerder is. Hij weet dat van Gilbert, een soort van halfbroer van Jesse Remmers. Jesse had na dood van Cor drie dagen lang gesnoven en was doorgedraaid en had spijt dat hij Cor had doodgeschoten (Astrid huilt). Omdat hij ook met Cor gezeten had en hem goed kende. Gilbert had dat tegen Ariën Kaale vertelde en gezegd: ‘Als ik het geweten had, had ik het gestopt.’ Er zat heel veel druk op, volgens Gilbert, Cor moest per se dood. Jesse Remmers was een van de uitvoerders, naast Sjaak burger.

Er zit nog een duidelijk ander veiligheidsaspect aan het feit dat ik meneer Remmers noem. Dat zit in de privésfeer, dat wil ik niet en plein publiek delen. U zult begrijpen: het gevaar wordt erger. Er is nog iets, dan hebben we ’t maar gehad, daar ben ik eerder terughoudend in geweest, vooral naar Stijn Franken en de advocaat van Fred Ros, dat is ook een vriend van mij, mensen die ik ken. Voor de volledigheid moet u weten dat nadat de zitting met Fred Ros was geweest, ik met mijn broer op het kantoor van Stijn Franken was omdat er zorgen waren over de verklaring. De advocaat van Ros heeft gezegd dat het goed was en dat ze binnenkort even samen zouden komen. Mijn broer was ervan overtuigd dat Ros niks in zijn nadeel verklaart, ik duid dat in dat verband.”

Aldus Astrid.

“Dat zit in de privésfeer…” En het heeft met veiligheid te maken. Rara.

Het verslag staat hier

 

 

19 Reacties

  1. Geert Camphuysen
    18 maart 2018 - 12:35

    Beste Henk Jan, begrijp ik nou dat Astrid stelt dat Fred Ros een vriend van haar is of de advocaat van Ros? Groet,Geert

    Beste Geert,

    De advocaat.

    Hendrik Jan

    Reply
  2. Sjonnie
    18 maart 2018 - 18:11

    De avond voor de liquidatie waren Fred Ros en Jesse in de buurt van Loetje, waar Cor at met zijn kinderen.
    Dat is algemeen bekend en beschreven. Logischerwijs hadden zij de opdracht. Dat Sjaak Burger nu genoemd wordt en is opgepakt, is waarschijnlijk meer omdat er nu dreiging is vanuit zijn kant richting de zusters. Ik denk ook dat Lucas Boom om die reden preventief is geliquideerd

    Reply
  3. Yolo
    18 maart 2018 - 21:02

    Verbaasd mij dat Jesse R, (nog) niet aangehouden is in zijn cel. Gezien Astrid de zelfde verklaring / beschuldiging over zowel Sjaak als Jesse op zitting deed. Ik snap dat Jesse levenslang heeft en hij vermoedelijk niks zal gaan verklaren, bij Sjaak zal vluchtgevaar mee spelen gezien de bezoeken aan Panama etc.

    Reply
  4. 18 maart 2018 - 22:52

    jessie heeft niet geschoten, dat heeft Ros gedaan, nu maar hopen dat die vieze nsbr er op veroordeeld word, weg kroongetuigen, recht voor alle verdachten… justitie heeft ze precies waar ze ze wilden hebben, nu gaan ze allemaal kotsen, en geloof me, burger word de nieuwe kroongetuigen tegen Holleeder, dat hebben ze onderling allang besproken, ik ben niet de alles weter , maar dit kan iedereen wel bedenken…

    kat in het bakkie, maar dan wel allemaal….. bedankt fredje Ros

    Reply
    • Ray
      19 maart 2018 - 08:51

      staat mij ook bij dat Ros herkend is en via de olso aangewezen is

      Reply
    • Pietje Bell
      19 maart 2018 - 10:09

      Snap niet goed,dat Jesse’s vader fredje ros nog niet gevonden heeft,zo moeilijk kan dat niet zijn,als je echt wil

      Reply
    • Nehotebe
      20 maart 2018 - 08:17

      George we weten zelf ook wel dat jij de allesweter niet bent !
      Zonde dat Fred boven jou werd verkozen en zie hier wat er gebeurd!!??
      Terwijl jij toch een veel beter cv had! Misschien bang voor teveel geouwehoer! Zal niemand dat die ouwe kwalijk nemen?? Heeft wel veel fatale foutjes gemaakt!

      Reply
  5. Jo Pie
    19 maart 2018 - 23:14

    Als men bij het O.M. a) zegt moet men ook b) zeggen. Met andere woorden; als men Astrid geloofwaardig genoeg acht om Burger erbij te lappen, dan moet men diezelfde waarde hechten aan haar uitspraak over Ros (bestuurder).
    En als men dat gaat doen moeten ze Ros weer oppakken en heeft ie klaarblijkelijk gelogen over zijn rol en is daarmee kroongetuige af.
    Dat zal dan mijn inziens van grote invloed zijn op de straffen die reeds zijn uitgedeeld in Passage.

    Reply
  6. Mano
    20 maart 2018 - 00:43

    En zo is het George, Holleeder moet hoe dan ook hangen v het OM.

    Reply
  7. 20 maart 2018 - 12:47

    Die ouwe daar ben ik bijna elke dag mee, dat is mijn tweede vader, altijd geweest, we eten vaak bij elkaar , doen leuke dingen samen met de kinderen enzo. enzo. Niemand kan die ouwe iets kwalijk nemen, hij was het niet, de man is de goedheid zelf een pracht mens, die vieze Peter La Serpe en Fred Ros daar zitten de problemen, die moeten nu opnieuw worden gearresteerd en levenslang krijgen, al ben ik daar in alle oprechtheid geen voorstander van, alleen als het gaat op pedofiele en kindermoordenaars. Maar Hendrik Jan, jij vraagt je af hoe zo,n bandje nou opeens opduikt na zoveel jaar, je suggereerd zelf al dat het waarschijnlijk door het OM in elkaar is gezet, wat ik net in jouw collum lees, is dat je niet alles kan bijhouden in de bunker en soms informatie van collega,s moet gebruiken. Dat is ook een soort van plak en knipwerk, en zo kan elk verhaal werkelijk worden. En die ouwe heeft zijn mannen klaar staan hoor, die staat echt niet alleen, old soldiers never die.
    ik sterf in het harnas voor hem !!! en hij voor mij en zo zijn wij met vele anderen.

    Vriendelijke groeten George van Dijk

    Wens trouwens iedereen een rustig leven toe hoor!!!

    Beste George,

    In dit geval is het geen knip- en plakwerk, maar check-werk.

    Hendrik Jan

    Reply
    • Ofniet?
      22 maart 2018 - 09:07

      Precies vieze Peter, vieze Fred, allemaal de schuld van die zogenaamde intelectuele siencetoligy Poot met zijn dure woorden die niets zeggen!
      Vind het sowieso vreemd dat een zoon van een van de laatste hollandse grootmeester een nietszeggende huurmoordenaar wordt en ook nog junkie die zoveel fouten heeft gemaakt dat ie heeel veel mensen straf heeft bezorgd! En hij bezorgde justitie 2 kroonleugenaars!
      Had hij geen andere functie kunnen vervullen?

      Reply
  8. 20 maart 2018 - 15:12

    Dat begrijp ik Hendrik jan, maar ik bedoel ermee te zeggen dat alles verknipt kan worden en dat alle woorden worden omgedraaid, als het de slechtste maar ten goede kan komen begrijp je.. Ros heeft alles verdraaid en verknipt maar werd qeloofd, nu gebeuren dezelfde dingen in het Holleeder proces, iedereen heeft van het grote liquidatieproces geleerd hoe je moet liegen bedriegen knippen en verkippen om de winst binnen te halen, en daar voert justitie de hoofdklasse in….

    allemaal goed nadenken wat ik daarmee bedoel…. er is hier geen recht want het recht is krommer dan krom…

    George

    Reply
  9. Spider
    22 maart 2018 - 13:18

    Er zijn zoveel mensen die zoveel weten van dit wereldje dat je je moet afvragen waarom deze mensen niet meer vertellen dan dat ze weten als ze vinden dat er zoveel gelogen en onrecht wordt aangedaan tijdens dit er en eerdere processen.

    Heden ten dage hoeft in principe niemand bang te zijn dat zijn verhaal niet in de openbaarheid komt, heden ten dage hoeft men niet te wachten op een oproep van het openbaar ministerie om zijn verhaal gedetailleerd te vertellen.

    Niemand heeft er wat aan dat er geroepen wordt “hij of zij heeft dit of dat gedaan, hij of zij liegen dat ze barsten” zonder daar de nodige goed onderbouwde (lees bewijzen) details bij te vermelden, ‘t kan tegenwoordig heel makkelijk anoniem naar buiten worden gebracht zonder jezelf in het verdachten bankje te plaatsen.

    Wil je echt dat die “vieze” die of die andere “smeerlap” wordt gepakt en weet je hoe de vork echt in de steel zit, en wil je echt dat de echte “leugenaars” worden gepakt en gestraft?

    Wil je echt “iemand” ontlasten, waar wacht je op dan…!?

    Reply
  10. 22 maart 2018 - 15:47

    He piepo wie ben jij dan om Jessie zo te noemen, als je zo flink bent noem je naam dan effe, dan doen we ff een bakkie koffie met een flaai erbij, als je dat lekker vind. Want wij weten al wie je bent, jij bent die vieze kinderneuker toch of niet????

    Reply
    • Spider
      22 maart 2018 - 19:52

      Beste George,
      ik weet eerlijk gezegd niet of mij bedoelt met je reactie, maar als het aan mij gericht is wil ik je graag vertellen dat ik helemaal niemand iets noem want ik ken helemaal niemand uit het circuit, ik reageer alleen maar op alle reacties op deze site waar al deze dingen genoemd worden.
      Ik bedoelde te zeggen dat als iemand meer weet dan ze hier zeggen dat ze er beter mee naar buiten kunnen komen omdat dat misschien beter is voor degene die ergens van beschuldigd wordt.
      En ter uwer informatie, ik ben echt geen “kinderneuker” mocht jou reactie aan mij gericht zijn geweest…

      Reply
  11. piet
    22 maart 2018 - 21:49

    Ik vind dat elke kroongetuige tijdens de rechtzaak aan de leugendetector moet. Alleen zo kom je achter of ze de waarheid vertellen. En het is een moeten. Vooral omdat je anderen levenslang kan gaan geven . Dat is niet niks. Wedde dat er dan nog weinig kroongetuigen zijn. Dat dat niet al zo is vond ik veel enger. Want is bewezen dat politie en het O.M veel smeriger zijn dan de meeste beruchte criminelen

    Reply
  12. 23 maart 2018 - 15:18

    Nee ik bedoel jou niet, ik bedoel die hufter die Jessie intellectuele poot heeft genoemd.
    Jessie is de enigste die nooit heeft gesproken, levenslange zwijgplicht , afgestudeerd , en heeft een dokteraal behaald, heeft geen vrees van geen mens te verwachten, want Jessie leeft op code van de cammora….

    REAL SOLDIER in hart en nieren

    vriendelijke groet george van Dijk

    Reply
  13. Spider
    23 maart 2018 - 17:22

    Ok, bedankt voor de verduidelijking.

    Prettig weekend, hr. George

    Mvgr,
    Spider

    Reply
  14. Peter Zomersproet
    26 maart 2018 - 22:14

    Nee sjors ben geen “kinderneuker” ook geen vrouwenmoordenaar!
    Bedoel je soms de code van omerta ?

    Wens trouwens iedereen een rustig leven toe hoor!
    Vriendelijke groet van Peter Zomersproet

    Reply

Reageer