Sjaak Burger: de Sjaak door verklaring van Astrid

“Denk je dat ze Sjaak gaan oppakken,” vroeg Bondtehond gisteren in de Bunker, nadat Astrid – na enige aarzeling  – aan het begin van het verhoor van gisteren had verteld dat ze had gehoord dat Sjaak Burger (46) op de motor had gezeten bij de moord op Cor van Hout. En dat Jesse Remmers drie dagen van de coke was geweest. Hij is al tot levenslang veroordeeld, maar niet voor deze moord. Het verhaal dat hij van slag was geweest omdat hij Cor goed kende, was al vrij algemeen bekend. Jesse beschouwde Cor als een soort vriend en zelfs iemand met het geweten van Jesse heeft er dan kennelijk moeite mee uitsluitend voor geld – veel geld – zo’n liquidatie uit te voeren. Was het verhaal. 

Na de vraag van Bondtehond hadden we ‘t er even over. Zouden ze het doen? Eigenlijk was het niet echt nieuw, maar deze verklaring zou toch het nog altijd ontbrekende stukje ‘bewijs’ kunnen zijn.

Inmiddels blijkt dat Sjaak B. (46) gisteren meteen na de verklaring van Astrid is aangehouden. Zijn advocaat Marnix van der Werf heeft hem bezocht in de cel. Sjaak ontkent en volgens de advocaat is het roddelpraat. In de kranten zie ik dat Astrid zou hebben beweerd dat Sjaak de motor bestuurde. Volgens mij is dat niet zo, maar ik werk de aantekeningen zo nog even uit, dan probeer ik zo gedetailleerd mogelijk weer te geven wat er is gezegd. Het ging ook nog even over Fred Ros. Eigenlijk wordt vrij algemeen aangenomen dat hij degene was die de motor bestuurde, dat Sjaak de schutter was en Jesse Remmers de organisator die in de buurt is gesignaleerd. 

In januari 2015, precies 12 jaar na de liquidatie van Cor, werd Sjaak in een restaurant in Panama-Stad van dichtbij in het hoofd geschoten. Een verslag van de zitting in het Passageproces waar Sjaak terechtstond, staat hier

68 Reacties

  1. Tweet
    17 maart 2018 - 10:47

    Over hoeveel geld gaat het dan bij een liquidatie op een kopstuk zoals van Hout, een ton…twee ton?

    Beste Tweet,

    Het bedrag dat hier is genoemd is 500.000 euro.

    Hendrik Jan

    Reply
  2. Anoniem
    17 maart 2018 - 11:02

    Na Lucas Boom hebben ze nu een tweede poging gedaan Sjaak Burger definitief ‘uit te schakelen’.

    Is Pjotr Raap ook niet te linken aan twee laatstgenoemde pechvogels?
    En als we meteen doorpakken: zou Stanley Hilles het ‘startschot’ zijn geweest?

    Reply
  3. Harrie
    17 maart 2018 - 11:09

    Dit is toch al lang geen eerlijke rechtspraak meer. Ik weet niet wat nou waarheid is, maar het is vrij simpel voor mensen nu om eerdere verklaringen van anderen na te praten en iemand extra te belasten.
    Het is nu weer alleen een verklaring van horen zeggen. Ik snap wel dat ze hem aanhouden, maar het is allemaal wel veel te makkelijk op deze manier. Worden deze namen nu niet even makkelijk genoemd om anderen uit het zicht te houden? Waarom zou je uberhaupt bekennen als je onherkenbaar bent. Waarom zou Willem Holleeder dat soort informatie delen en hoe kan hij dat weten. Is toch nergens voor nodig, ook niet voor daders om dat aan de grote klok te hangen en in details te treden. Dat zou wel een hoog amateur gehalte hebben voor zo’n moord in alle publiciteit.

    Reply
    • marc
      17 maart 2018 - 14:12

      Schande ! een horen zeggen praatje en hopla de cel in !? hoort niet te kunnen dit , trouwens die zongebruinde vent op die rode motor lijkt mij een fredje ros van 2 mtr , dat ding lijkt wel een brommertje , alhoewel justitie zegt dat de man 1.80 mtr geweest moet zijn , ben geen proff maar iemand met gezond verstand en goede ogen en zie daar een grote kerel op een motor !

      Reply
    • Leugenaars
      17 maart 2018 - 16:34

      Precies wat je zegt na praten wat er in eerdere verklaringen is gezegt
      Martin kok wist 100% zeker dat fred ross het was.

      Sonja en Astrid zijn bang voor sjaak.omdat de laatste periode van willem sjaak vaker met hem op trok.
      Daarom spelen zij nu in op die verklaring .
      Ze willen hem nu ook graag weg hebben
      Jusititie werkt zeer zeker mee aan dit smerige plan.

      Zoveel leugens in deze rechtzaak van de zusters
      Een heel complot samen spel .doordachten plannetjes

      Iedere van buiten af ziet wat er speelt
      Alles om dat geld van de achterdam en meer geld geld en geld

      Ook de vragen die de zusters niet gelijk konde beantwoorden
      Om denk tijd te geven.

      Die zusters ook opsluiten leugenaars

      Om

      Reply
  4. Witroosje
    17 maart 2018 - 11:11

    Het is verschrikkelijk wat hier allemaal wordt gezegd. Eerst wordt er gezegd dat F. R de motor heeft bestuurd, nu.S.B en J.R
    Je kan iemand toch niet straffen op basis van horen zeggen. Hoe maak je iemand zijn leven kapot, hoe maak je iemand schuldig en hoe breng je iemand in gevaar, levensgevaarlijk
    Alles maar dan ook alles voor Geld, zijn jullie vergeten dat met al het geld geen tijd te koop is, geen gezondheid, geen echte liefde en zeker niet je leven. Schande!

    Reply
    • Bondtehond
      17 maart 2018 - 17:04

      Je bent W. de G. vergeten. (Willem de Glazenwasser) Oftewel Maikel B. Die werd door Fred Ros naar voren geschoven. Hier gehoord in het Passage-proces:
      http://bondtehond.blogspot.nl/2015/11/maar-ik-speel-nu-even-advocaat-van-de.html
      Daar was in principe meer tegen dan nu tegen Burger. Fred Ros is een (uiteindelijk) door het Hof betrouwbaar bevonden kroongetuige, terwijl Holleeder (momenteel) een ontkennende verdachte is met een zuster die er kennelijk veel aan gelegen is dat haar broer levenslang krijgt.

      Reply
    • Bondtehond
      17 maart 2018 - 18:17

      Je bent W. de G. vergeten. (Willem de Glazenwasser) oftewel Maikel B. die naar voren werd geschoven door Fred Ros. Hier wordt hij gehoord: http://bondtehond.blogspot.nl/2015/11/maar-ik-speel-nu-even-advocaat-van-de.html
      In principe was er meer tegen Maikel B. dan tegen Burger nu. Fred Ros is nl. een (uiteindelijk) betrouwbaar bevonden kroongetuige en dit de bewering van Astrid, dat haar ontkennende verdachte broer Willem haar iets in haar oor fluisterde (n.v.t), die haar broer kennelijk levenslang wil bezorgen.

      Reply
  5. Veel
    17 maart 2018 - 11:50

    En dat is veel, veel geld? Dat dan delen door een stuk of 5 man. Dan kan je beter gewoon 2 jaar werken.

    Reply
    • Tinus
      17 maart 2018 - 22:08

      Het plan was toch uitgevoerd en gepland door 3 man. 500.000/3 is 166.666, 67 eurootjes.
      Ik denk dat je eerder 200 jaar bedoeld i.p.v. 2

      Reply
    • Frans
      18 maart 2018 - 09:02

      In 1 keer geld in je handen is toch anders kan ik je vertellen. En 2 jaar werken voor 170.000 cash (door 3) redden de meeste criminelen ( en arbeiders ) ook niet met echt werk. Geloof niet dat jij de criminaliteit begrijpt. Die draait om zo weinig mogelijk doen voor zo veel mogelijk geld. En een baas is niet echt iets wat in het leven van een vrije jongen past. En als je geen kwaliteiten hebt in de drugshandel/productie ga je dan van die cowboy dingen doen… En @ tinus als jij 200 jaar moet werken voor 170000 zou ik toch wat anders gaan zoeken..

      Reply
  6. Roberto
    17 maart 2018 - 11:55

    Beetje vreemd zou dat zijn, dat Jesse overal de schutter is en in deze juist niet… rijmt totaal niet..

    Reply
  7. 030
    17 maart 2018 - 12:13

    best wel apart allemaal…

    een moord uit 2003, in het ” milieu ” is al jaren bekend( ook volgens deze site) dat sjaak de schutter was.Judas Astrid wijst hem aan en na 15 jaar wordt ie gelijk opgehaald…justitie is wel heel afhankelijk van de verhalen van deze vrouw zeg..

    Reply
    • Harrie
      17 maart 2018 - 13:17

      Dat is denk ik ook de deal. Zij moet mensen belasten en daarvoor krijgt zij haar vrijheid, geld en vrienden, die onbelast blijven.. Justitie maakt het niet uit wie er zit, als er maar iemand zit.

      Reply
  8. Pronk
    17 maart 2018 - 12:25

    Allemaal Gelul

    Reply
  9. Mano
    17 maart 2018 - 12:33

    Toen de tijd dus 1.2 miljoen gulden.

    Beste Mano,

    In 2003?

    Hendrik Jan

    Reply
    • Quincy
      17 maart 2018 - 14:54

      U slaat de spijker op zn kop, HJK.
      Heel frappant allemaal dit.

      Reply
    • Witroosje
      17 maart 2018 - 16:53

      Dat is precies wat ze bij mij ook hebben gedaan. Gelogen in een vertrouwelijk document( besluit) om onrechtmatig gegevens op te vragen, onder het mom orde verstoring, wat niet heeft plaats gevonden. Interne pv die niet zijn getoets op waarheid,
      Waarin is gewist en gewijzigd, dit is zelfs toegegeven door een agent. Hier heb ik een geluidsopname van
      Gegeven aan derde, om te gebruiken in een civiele rechtzaak,die ik was gestart, ivbm nalatigheid en niet optreden tegen zware overlast, waar ik zelfs bespuugd ben. Zodat de rechter is misleid. De derde partij die tevens tegen de rechter heeft gelogen, zodat ik de zaak heb verloren. Wat erg vreemd was, dat de derde partij zei, dat ik de enige was, die overlast ervaarde, maar uit de brieven van de andere buren bleek wel degelijk dat ik niet de enige was, dat heeft de rechter niet eens naar gevraagd, alle bewijzen zijn van de tafel gegooid. Want ja deze hoge mensen liegen toch niet in een besluit (wat voor waarheid is aangenomen)of bij de rechter. Wel dus!

      Reply
      • its me
        17 maart 2018 - 18:07

        Witroosje, daar ga je weer. Iedereen die deze en andere sites bezoekt kent jou verhaal inmiddels, kap dr mee zoek juiste hulp.

        Reply
        • Witroosje
          17 maart 2018 - 20:53

          Ik reageer op het bericht van Quincy en het antwoord van Hjk, over het handelen op onrechtmatige wijze.
          Wat voor belang heb jij hierbij, dat je hier op reageert? Waarom mag er wel geschreven worden over N en het onrechtmatig handelen en wil jij mij, de mond snoeren, wat voor belang heb jij hierbij? En bedankt voor de tip. Dan weet ik (eindelijk) in iedergeval dat het bekend is, dat mensen misbruik hebben gemaakt, die door hun ambt geschonken is en die een eed hebben afgelegd.Kom je tegen mij zeggen dat ik hulp moet zoeken, terwijl ik vecht voor mijn recht, waar jij geen weet en geen besef van hebt wat er is aangericht. Mijn doel is, dat zoiets in Nederland nooit en nooit meer mag gebeuren, daar strijd ik voor en wat jij daarvan vindt, dat interesseert mij niks!

          Reply
    • Hyde
      18 maart 2018 - 18:47

      Is dat al door een rechtbank cq gerechtshof vastgesteld dan? Dacht dat dit tot nu toe alleen werd geroepen door Weski c.s.

      Reply
  10. Witroosje
    17 maart 2018 - 13:42

    Zoek eerst iets uit, voordat je iemand aan de schandpaal zet. Het kost ontzettend veel leed schade en verdriet en tijd om het tegendeel te bewijzen. Zelfs als je wordt beschuldigd van feiten, waar geen enkel bewijs of waarheid in zit.

    Reply
  11. oldnoskool
    17 maart 2018 - 13:42

    Komt het OM en Justitie ook goed uit natuurlijk .. Niet de al vrijgelaten Kroongetuige Fred Ros dus.

    Reply
  12. marc
    17 maart 2018 - 14:15

    Wat hoop ik dat die vieze Fred Ros hier gezeik mee gaat krijgen ! dat ie als nog opgehaald word en terug de cel in kan , zal nooit gebeuren , justitie zal die afgang nooit op zich nemen

    Reply
  13. Nico van Empel
    17 maart 2018 - 14:37

    Stel nu eens dat het waar is? Heeft Astrid zich dan niet schuldig gemaakt,over het zwijgen daarvan. En pas komt met deze verklaring, wanneer het haar uitkomt.
    Ik dacht dat vrouwen bezig waren met een inhaalrace, met mannen, wat betreft criminaliteit. Maar Sonja en Astrid zijn ze allang gepasseerd.

    Reply
  14. Partiapon
    17 maart 2018 - 14:40

    Burger komt zo weer vrij ,
    Anders krijgt Willem levenslang 🙈en daarbij Willem zei dat destijds zomaar om te peilen 😉

    Reply
  15. Partiapon
    17 maart 2018 - 14:41

    En laat me commentaar voortaan staan
    Hendrik jan
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Beste Partiapon,

    Nee hoor, zolang je niet meer te melden hebt dan: ‘Allemaal gelul!’ kom je er niet door.

    Hendrik Jan

    Reply
    • Quincy
      17 maart 2018 - 15:58

      Respecteer de site van HjK.
      Anders hoepel je maar op naar een andere site

      Reply
  16. broer
    17 maart 2018 - 14:45

    Als Holleeder weet dat Sjaak Burger Cor doodgeschoten had was hij nooit met hem aan 1 tafel gaan zitten, zoals op dat filmpje met Lucas Boom de laatste avondmaal.
    Ze heeft het van Arien Kaale gehoord en van willem zelf toevallig haha

    Reply
  17. 17 maart 2018 - 15:21

    het komt mij allemaal heel vreemd over, dit lijkt nergens op er wordt gewoon weg omzich heen geschoten /zonder kogels/ door justitie en getuige,er is niets bewezen de advocaten weten hier wel raad mee.

    Reply
  18. 030
    17 maart 2018 - 15:27

    Vraag me wel eens af wat er met George van dijk is gebeurd..hij zou fred ros gaan vermoorden, zou die dat nog hebben gedaan? Het is natuurlijk wel zo dat opdrachtgevers alleen veroordeeld kunnen worden door getuigenissen van schutters/tussenpersonen..en aangezien dino is veroordeeld op basis van minder getuigen voor minder moorden(2), is dit proces een formaliteit en zal Willem ook nooit meer vrij komen.vind het tot nu toe ook meer soort GTST over ruzies tussen broer zussen.ben benieuwd hoe zijn advocaten de liquidaties gaan ontkrachten ipv alleen steeds te zeggen wat voor leuke oom het is.en dan willem die mensen aanwijst die dood zijn of die ” alles weten ” ..al met al een aardige media sensatie, een Netflix serie is er niks bij.

    Reply
    • Batman
      18 maart 2018 - 14:37

      Denk gevoelsmatig dat Cor de moeilijkste wordt om onderuit te halen. Bij de anderen lijkt het mij eenvoudiger (ook niet makkelijk overigens) om aan te tonen dat er ook andere motieven kunnen zijn.

      Reply
  19. dikke Lien
    17 maart 2018 - 15:41

    Ze kan op al het gefluister en ntv invullen wij of wat zij wil.

    Astrid: Nee, misschien.. Heb jij dat eerder gelezen, over dat over het eh… ((ntv)) motor bestuurd hadden (01:16)
    Willem: Huh? Heb toch overal gestaan in de boekjes…
    Astrid: Dat heb ik niet..
    Willem: Ik wel. ((NTV)) proces verbaal.(01:27)
    Astrid: Oké.
    Willem: Dat is niet zo. Begrijp je As?
    Astrid: Hm.. Dat is ook erg!
    Willem: Ja maar zo gaat het As.
    Astrid: Dat is ook erg…
    Willem: Waarom?
    Astrid: Nou ja… ((NTV)) (02:03)
    Willem: Weet je wat het is? Het is uiteindelijk…
    Astrid: ((NTV)) (02:14)
    Willem: ((NTV)). Hè?
    (onverstaanbaar door hard omgevingslawaai) 03:03
    Willem: Zal ik jou een geheimpje vertellen?
    Astrid: Vind je wel?
    Willem: ((NTV)) (03:
    Astrid: Dat was hem! Die wist ik niet. Dat wist ik niet moet ik eerlijk zeggen. ((NTV))
    Willem: Ja. Zo zit het in werkelijkheid. ((NTV)) zo is het gegaan.

    Reply
  20. 030
    17 maart 2018 - 16:04

    Ik heb wel eens gedacht dat die aanslag op Sjaak van willem kwam.logisch toch dat je losse eindjes uit de weg wilt ruimen?eerst aan tafel vriendelijk doen, informeren naar wat Sjaak ging doen(naar Panama blijkbaar) niet veel later die aanslag, toeval?Lucas boom ook aan die tafel, maar dat had weer niks met willem te maken, maar met noffel?hj wat denk jij hiervan, willem die Sjaak wilde opruimen?al met al is willem wel degene de laatste jaren met de meeste liquidatiepogingen na Bruinsma.leuk die 5 waar die voor terecht staat maar op internet staan er zo nog 5, wat is daarvan waar dan?

    Reply
    • haga
      18 maart 2018 - 09:30

      Zat ik ook aan te denken. De lijst van vermoorde mensen en pogingen tot die eengevaar zouden kunnen opleveren voor WH is ellenlang. Sjaak Burger is daar een van. Neem bv. de vriend van Endstra opeens overdosis na avondje met de vriendin van een goede bekende van WH. Alle losse eindjes verdwijnen.

      Reply
    • Batman
      18 maart 2018 - 14:51

      Klopt, maar je kunt ook zeggen dat Hillis, Nyqvist, de gebroeders Driessen, Van Hout, Mieremet en Klepper op enig moment schuldeiser van de familie Endstra zijn geweest en het nu niet meer kunnen navertellen. Ook van Essen is schuldeiser van Endstra geweest en heeft een aanslag op zijn leven ternauwernood overleefd. Dat niet uitbetaalde criminele geld heeft Haico Endstra een tijdje terug van justitie mogen witwassen.

      Dan hebben we het nog niet over Lueske, Houtman en Petersen, die ook allemaal zaken met Endstra hebben gedaan en Bram Zeegers (waar jij op doelt, die met de overdosis) die een conflict met Haico Endstra kreeg. Waarbij het verhaal is, dat hij als vertrouwensman van Willem Endstra veel wist.

      Overigens kunnen er ook andere conflicten aan hun dood ten grondslag liggen, maar als je maar goed in de media gaat lopen “pluggen” dat alles naar Endstra wijst, krijgen zaken soms hun eigen waarheid. In ieder geval had Willem Endstra voldoende vijanden om zich zorgen om te maken.

      Reply
      • marc
        18 maart 2018 - 17:59

        Daarom is ie ook morsdood , niet hele frisse familie die endstra’s , volgens mij deden ze in 40/45 in goodkope pandjes , panden van gedeporteerde mensen !

        Reply
    • Batman
      18 maart 2018 - 15:13

      Oh, ik vergat Femer ook nog in het rijtje schuldeisers die niet meer in leven zijn :)

      Reply
  21. Maurits de Vries
    17 maart 2018 - 16:18

    Was gisteren al duidelijk natuurlijk dat Sjaak opgepakt zou worden. Astrid H. wilde pas met deze verklaring komen als de kust veilig was. Dan kan je de beste man niet meer buiten laten lopen…

    Reply
  22. Bondtehond
    17 maart 2018 - 16:33

    De AD noemt Jessy Remmers en Gilbert R. als daders:
    ‘Ook noemde ze Jesse R. (veroordeeld tot levenslang in het grote Passageproces) en diens halfbroer Gilbert als daders.’
    Dat klopt ook niet helemaal, want Gilbert Rommy zou gezegd hebben: ‘Als ik het geweten had, had ik er echt moeite voor gedaan om het te voorkomen’.
    Verder zei Astrid er achteraan dat ze niet met 100% zekerheid kon zeggen dat Jessy Remmers de schutter geweest zou zijn.

    Reply
  23. 030
    17 maart 2018 - 17:49

    volgens mij zijn gilbert en Jesse geen halfbroers?henk rommy is de peetvader van Jesse, wat dat dan ook inhoud :)

    astrid is een slim spel aan het spelen;

    zij noemt de al bekende namen, maar zet ze op andere plekken.(wat voor haar en dus niet voor willem het beste uitkomt)
    ze zet Jesse niet als “moordmakelaar” maar als schutter(hij heeft toch al levenslang)
    ze zet sjaak als berijder(ipv schutter is dat misschien een lichtere/betere straf voor sjaak?)
    fredje ros de vermeende berijder noemt ze helemaal niet.misschien omdat hij ook een belangrijke getuige is en als hij daarbij gelinkt word, hij niet meer betrouwbaar is?Denk dat iedereen hier wel mee kan leven, behalve willem natuurlijk want die blijft opdrachtgever.HJ wie denk jij heeft corretje gedaan, jij dacht toch Stanley hillis?vreemd dat die naam nog niet is genoemd of misschien komt dat nog..

    Reply
    • dikke Lien
      17 maart 2018 - 21:12

      Precies!

      En Bassie mag ook niet de lokker zijn dus huppetee ter Haak is de onbewuste lokker. Toch dood. Het staat niet op tape dat Holleeder dat aan Astrid heeft verteld. Het enige dat belangrijk was aan het opnemen van het gesprek tussen Willem en Astrid in de bajes was één zinnetje dat Astrid daarop zelf kon uitspreken: Het was niet Bassie!

      Wat Sonja zelf zegt is dat ze Bassie na de dood van Cor nog twee keer geld heeft gegeven en ze heeft hem een auto meegegeven. Nu is in de verklaringen ook te lezen dat ze haar broer geen auto mee wil geven om in te rijden omdat hij op de scooter moet, maar die Bassie krijgt wel een auto en twee keer geld.

      Bodyguard Bassie die zijn pistool in de auto laat liggen.

      Ze betaalt Bassie en ze moet de schutters betalen. Waarom?

      Van Hillis zou ze haar huis in moeten leveren om de schutters te betalen. Later hoeft dat niet meer omdat ze zijn vrouw ver daarvoor wel eens heeft naar bezoek bajes heeft latten meerijden. Omdat ze lief is hoeft dat niet meer.
      Wat een onzin is dat. dat wist Hillis toch bij opeisen huis al dat ze lief was?

      Bovendien had Hillis er geen reet mee te maken of iemand lief was of niet en of iemand wel of niet doodgeschoten kon worden. Zoek het lekker zelf uit zei hij dan.
      Nee, Sonja is lief dus betaalt Hillis zelf de schutters wel zeker.

      Reply
      • Batman
        18 maart 2018 - 14:59

        Over dat geld en de auto geven aan Bassie. Ze zegt dat ze van Willem Bassie voorlopig door moest blijven betalen. Dat was niet iets dat van haar kwam. Dat heeft ze volgens haar verklaring een paar keer gedaan en toen heeft ze hem gezegd dat ze geen geld meer had (wat overigens niet klopte) en toen is Bassie niet meer om geld gekomen.

        Dat verhaal van die auto, dat is zowieso een rare verklaring. Want in haar 2e verklaring zegt ze ineens, dat Bassie al voor Cor zijn dood de auto van Cor had gekocht en dat de papieren al op zijn naam stonden en dat ze daarom de auto heeft meegegeven. Waarom ze dan in het 1e gesprek doet voorkomen of ze onder dwang van Willem de auto moest afstaan, is ook zo’n punt waar je je vraagtekens bij kunt zetten.

        Reply
  24. Mr. Wilson
    17 maart 2018 - 17:52

    Wat ik nooit zo goed begrepen heb van die liquidatie van Van Hout is het waarom. Waarom wilde Holleeder hem dan dood? Van Mieremet weten we het wel. Maar Holleeder, die zogezegd zelf geld genoeg had, wilde hem dan dood. En waarom werkten al die andere gasten daar dan aan mee? Die kenden Van Hout toch net zo goed als Holleeder? En waarom het laten uitvoeren door gasten die zo dichtbij hem staan? Ik weet ook dat dat wel vaker gebeurd maar dan worden ze meestal door een bekende naar een stil plekje gebracht en daar dan omgelegd. Nu op klaarlichte dag, van een afstandje, op een motor, met veel knallen en een tweede slachtoffer? Voor dat het zulke ervaren boeven waren komt dat op mij allemaal amateuristisch over. Het is nu ook niet zo dat Van Hout de tiranieke kopman was die door zijn discipelen aan het kruis wordt genageld. Het waarom, dat heb ik nooit begrepen. Echt alleen maar voor een paar ramen?

    Reply
    • Frans
      17 maart 2018 - 22:18

      65 ramen die 110 euro per dag opleveren… Noem dat maar een paar ramen. 50.000 in de week. Er zijn er voor minder gegaan.

      Reply
    • Jaap
      18 maart 2018 - 06:19

      Alle moorden die zgn door de neus geinitieerd zouden zijn zijn van een hoog amateuristisch gehalte
      Een paar joego’s of bulgaren invliegen en er kraait geen hond meer naar,vraag het me af welke gek met fred R en Jesse R in zee is gegaan,moet je niet helemaal jofel zijn,daarom betwijfel ik sterk dat Willen H dat gedaan heeft,het riekt meer naar iemand anders waar ik geen naam van noem

      Reply
      • Harrie
        18 maart 2018 - 17:39

        Inderdaad, het zou heel raar zijn als Willem een stel bekenden het zou laten doen, daar kan je miljoenen anderen voor vinden, dus dat klopt allemaal al helemaal niet.

        Reply
      • marc
        18 maart 2018 - 17:54

        Fred is gewoon een gierige ” je weet wel” hij huurt liever twee man in zonder referenties , waar hij niet van weet of ze gaan verklaren zodat ie lekker veel overhoud , z’n dure image moet betaald worden, wat nog dommer is dat de opdrachtgevers Fredje nooit gecheckt hebben , hij is al sinds de jaren ’90 een dief , oplichter , leugenaar en informant ! daar zijn echt aanwijzingen van !

        Reply
    • Jacqueline
      18 maart 2018 - 10:53

      Heel interessant om dit artikel eens goed te lezen en te filteren o.a. dat Cor zich niet aan afspraken hield .. vooral ook over de bemiddeling en deze opmerking “Toen zei ik tegen Willem dat hij afscheid moest nemen van Cor. “Anders voorspel ik nu alvast: dan word je overal in meegesleept,” zei ik tegen hem.” https://revu.nl/artikel/longread-wie-was-de-baas-stanley-hillis-of-willem-holleeder

      Reply
  25. Tweet
    17 maart 2018 - 20:49

    Door dat Astrid tapes achter de hand heeft gehouden kan zij eisen blijven stellen aan het OM met betrekking tot adequate getuigenbescherming en er kan in de toekomst ook een nieuwe deal worden gesloten met het OM, mocht er nu nog iets fout gaan in de afwerking van de erfenis. Krijgen de vrouwen niet wat ze willen dan leggen ze een bom (niet letterlijk) onder het proces met de kans dat Willem als vrij man de gevangenis kan verlaten, alles wat de dames doen, zeggen en verklaren is van te voren minutieus uitgedacht en gepland en zeer slim gespeeld.

    Reply
  26. H.Boom
    17 maart 2018 - 20:53

    Wat betreft de moord op van Hout: Een en ander ruikt meer naar een “crime passionele” verweven met financiele motieven…

    Reply
  27. boemmie
    17 maart 2018 - 23:33

    Astrid mag ook wel naar binnen .. je moet cor wel voor zijn hoor.. hillis burger de allesweter zal het wel weten en dat is de howling wolf d.g. zoveel zijn er niet over..
    zet der maar samen op cel met der broer gezellig.

    Reply
  28. Harold
    18 maart 2018 - 16:31

    Als ik zo de reacties lees, zijn er heel wat reageerders die precies weten wat er is gebeurd met Cor van Houtc. Ze weten precies wie er liegt en wie niet. Als ikde voorzitter van de rechtbank was zou ik deze mensen om advies vragen.

    Reply
    • H.Boom
      18 maart 2018 - 17:44

      De rechtbank hoeft niet precies te weten wat er met van Hout is gebeurd. De rechtbank moet er wel van overtuigd zijn, en wettelijk bewezen geacht, dat WH een medepleger is van de moord op van Hout (en 4 anderen) teneinde tot een (zware) veroordeling te komen…

      Reply
  29. jeroen
    19 maart 2018 - 00:23

    Beste HJK.
    Waarom is Sjaak gelijk opgepakt na een verklaring van Astrid? En waarom wordt er niets ondernomen als er tig verklaringen zijn afgelegd over de poging tot liquidatie op Ronald van Essen? Alles wijst naar Haico en Willem Endstra. Volgens mij weet Justitie precies hoe alles zit. Heeft de familie Endstra wisselgeld, of staan ze boven de Wet? Ronald van Essen heeft in 2005 aangifte gedaan tegen Haico Endstra dat hij de opdracht heeft gegeven. Daar heeft Ronald van Essen ook bewijs van. Maar de Amsterdamse rechtbank wijst zijn getuigenverhoor af. Met de reden dat ze niet weten wat de getuigen gaan verklaren. Daar is het getuigenverhoor voor natuurlijk! Kan het nog gekker? Justitie meet met 2,maten en laten Ronald van Essen in de kou staan!

    Reply
    • Frans
      19 maart 2018 - 12:56

      De familie Endstra hoort bij de elite. Al meerdere generaties. Die hebben andere regels dan gewone mensen. Stelen heet dan Faillissement. Moorden uitlokken cq laten uitvoeren , wordt aan een vriend toegeschreven op de achterbank van de afdeling stiekem vd Amsterdamse Politie. Die gaan dan tot vervolging over, Staat beter in de telegraaf dat er Holleeders zijn opgepakt. De elite mag zelfs zijn ( gestolen) geld houden.

      Reply
  30. jeroen
    19 maart 2018 - 00:28

    Justitie maakt een deal met Haico Endstra terwijl er een aangifte tegen hem ligt voor het opdracht geven tot een liquidatie. En dat is niet de eerste keer dat Haico een liquidatie probeert te regelen. Sterker nog justitie maakt de hele familie miljonair. Dat is toch niet te verkopen? Hoe ziet u dat HJK?

    Reply
  31. Pietje Bell
    19 maart 2018 - 10:06

    Snap alleen niet dat ronald van essen het zelf niet even geregeld heeft,zonder justitie,een paar marokkaantjes zijn zo geregeld

    Reply
    • jeroen
      19 maart 2018 - 13:40

      Ronald van Essen is gehandicapt, half verlamd, hersenbeschadiging door de kogel die door zijn hoofd gegaan is etc, etc. Hij is blij dat ie het leven heeft!

      Reply
    • Richard
      19 maart 2018 - 15:12

      Misschien is er wel wat geregeld van uit die hoek, zijn oude compagnons bv. Die zullen heus wel verbolgen zijn over de mislukte aanslag op zijn leven en de gevolgen. Zal diegene die hij moest bellen, waarvoor hij het huis verliet tijdens de tweede kerstdag meer weten? Blijft gissen.

      Reply
  32. Batman
    19 maart 2018 - 16:06

    Dat zou ongeveer zijn eigen doodsvonnis betekenen. Hij zou er zijn geld niet mee terugkrijgen, maar wel half crimineel Amsterdam tegen zich in het harnas jagen, omdat die dan ook niet meer bij hun geld kunnen.

    Reply
  33. Siem
    19 maart 2018 - 23:46

    Er is een opname van een gesprek tussen Sonja Holleeder en Ariën Kaale over de moord, aldus zus Astrid.

    In 2012 werd Sonja via via benaderd dat Kaale haar een en ander wilde vertellen over de moord, aldus zus Astrid.

    Hoe is het mogelijk dat beide zussen in 2013 niets hebben verklaard over dat contact met Kaale. Niet in 2013, ook niet in 2015 toen de eerdere verhoren opnieuw met de zussen werden doorgenomen.

    Sonja in 2013: ”Ik heb na het contact met Kaale op de dag dat Cor werd vermoord nooit meer contact met hem gehad.”

    In 2015 kregen de zussen opnieuw de kans, hun verklaringen van 2013 werden opnieuw getoetst, alle info op tafel te gooien. Geen woord daarin over contact met Kaale m.b.t. door hem gedeelde informatie over de moord op Cor.

    Curieus. De drive van de zussen zou met name zijn dat ze willen dat de daders van de moord op Cor (waar broer Wim de opdrachtgever van zou zijn geweest) gepakt zouden worden. En dan hou je vanaf 2012 zes jaar lang je mond over de info die Kaale verstrekt zou hebben?

    Enerzijds wordt er gesteld dat Astrid een geluidsopname heeft van het gesprek tussen Sonja en Kaale. Anderzijds wordt gesteld dat Astrid een geluidsopname heeft van een gesprek met broer Wim waarin hi verteld zou hebben hoe het zat.

    Hoe of wat dan ook. Met een geluidsopname waarin Kaale de moord op Cor uit de doeken zou hebben gedaan hadden Astrid en Sonja al 5 jaar geleden, of in ieder geval direct nadat broer Wim voor zijn bedreiging van PrdV werd vastgezet, via het OM in gang hebben kunnen zetten dat Sjaak Burger al veel eerder werd opgepakt.

    En Jesse Remmer? Ach, het heeft een prive reden dat Astrid ook over hem niet eerder verklaarde. Ondanks de beweerde geluidsopname waarin al jaren geleden details van de moord op zwager Cor te horen zouden zijn.

    Tot slot. In een van de verhoren van Astrid (2013) zegt zij te weten wie de schutter was m.b.t. de tweede aanslag op Cor. Maar, daar wil en kan ze verder geen uitspraken over doen gezien haar beroep.

    Tja, hoe gemotiveerd ben je dan om de moord op je zwager op te lossen.

    Reply
    • Jacqueline
      20 maart 2018 - 18:01

      @siem >> Tot slot. In een van de verhoren van Astrid (2013) zegt zij te weten wie de schutter was m.b.t. de tweede aanslag op Cor. Maar, daar wil en kan ze verder geen uitspraken over doen gezien haar beroep.Tja, hoe gemotiveerd ben je dan om de moord op je zwager op te lossen. <<

      Gezien haar beroep? Beroepsgeheim?

      Wat mij betreft zijn ze allemaal rijp om als verdachten of medeplichtigen voorgeleid te worden ipv in het getuigenbankje te zitten. Wat een rollercoaster.

      Reply
  34. NN
    20 maart 2018 - 12:23

    @Siem
    ‘Met een geluidsopname waarin Kaale de moord op Cor uit de doeken zou hebben gedaan hadden Astrid en Sonja al 5 jaar geleden, of in ieder geval direct nadat broer Wim voor zijn bedreiging van PrdV werd vastgezet, via het OM in gang hebben kunnen zetten dat Sjaak Burger al veel eerder werd opgepakt.’

    Nee, want ze zei vrijdag dat ze pas dingen bekend kon/wilde maken op het moment dat haar beveiliging / getuigen-bescherming goed geregeld . Maandag liet ze nog hiaten vallen in haar verhaal. Vrijdag, kort nadat de zitting geopend was, kon ze die hiaten ploseling invullen omdat het OM in die tussentijd kennelijk met betere beveiliging over de brug is gekomen. Zo bracht ze het vrijdag tenminste wel.
    Dit hele gedoe met getuigenbescherming is overigens bijna een kopie van het gezeik met La Serpe in Passage. Die zette het OM ook onder druk. Het OM liet zich afpersen omdat La Serpe dreigde zijn medewerking anders op te zeggen en als klap op de vuurpijl zoveel puntjes dreigde bekend te maken waardoor het OM zijns inziens alleen maar niet-ontvankelijk zou kunnen worden verklaard. Ploseling werd de deal + bescherming wél (naar zijn zin) geregeld. Astrid speelt het ietsje anders, d.m.v een tweede boek en allerlei achtergehouden tapes die zij dreigt te pas en te onpas in te zullen zetten. Dus ook hier laat het OM zich weer voor het karretje spannen van een (kroon-)getuige. In dat opzicht heeft Astrid goed opgelet tijdens het Passageproces en was dat gedoe met La Serpe kennelijk een goede leerschool voor haar.

    Reply
    • Driss
      20 maart 2018 - 20:19

      Beste NN,

      Je hebt hiermee zeer zeker wel een punt in. Ik mis alleen een tweede persoon die dat dan kan overtuigen.
      Je weet toch… één getuige is géén getuige. Het OM had óók La Serpe nodig als tweede getuige, toch? Alleen met babbels van Ros had OM niets. De vraag luid dan, wie komt er uit de hoed als twééde getuige tevoorschijn die dit ondersteund…?

      Mvg. Driss

      Reply
    • Siem
      20 maart 2018 - 21:15

      @NN 12.23

      Die beveiliging lijkt mij een kul argument van Astrid. Ze wist Meld Misdaad Anoniem ook te vinden toen ze zich samen met broer Wim zorgen maakte over een dreiging naar Willem.
      Maar wel samen met zus Sonja jaren de monden houden over de uitkomst van een gesprek met Kaale over de moord op zwager en man Cor. Kennelijk wist Astrid toen niet de weg naar het MMA te vinden?

      Reply
  35. Driss
    20 maart 2018 - 22:01

    Wat we nu zien is dat er sprake is van het spreekwoord “waar twee kijfen hebben twee schuld” en meer of minder niet.
    Het OM is verstrengelt geraakt in haar eigen criminele handel en wandel sinds begin eind jaren tachtig. Het Kabinet viel in 1994 in-formeel bij IRT rapport, De Staat der Nederlanden werd hierin betrapt als doorvoerhaven van wapensmokkel naar voormalig Jugoslavia waar later, in 1995 de ‘Sebrenica’ affaire uit voortvloeide. Doordat het OM eind jaren 80, met de smoes aankwam, een kleine vis doorlaten om de grote Vis te vangen, heeft het OM zichzelf tot crimineel gemaakt.
    Het ging toen om ongecontroleerd handel doorvoeren… het begon in veronderstelling om hasj. Naar later blijkt het ook om wapens en cocaine te gaan die gratis en vrij via douane Nederland binnen kwam in Noord-West Europa. Hierdoor is het hele Nederlandse veiligheids Staats apparaat in geding geraakt. Want ze blijken allemaal corrupt te zijn tot op de bot. Ministers, staatsecretaris en officieren vielen om. Dit soort zaken als nu, zoals ‘Passage’ en Vandros zijn enkel voorvloeisels uit hetgeen OM zelf heeft gecrëerd en meer niet, enkel om naar het buitenland de indruk wekken dat het geen naroc-staat is.
    Men moet het zo maar zien… de boeven namens de Staat der Nederlanden van het OM missen geld dat door hun neus is geboord. Slimmerikken als Mink Kok is de enige die respect van mij krijgt.
    Ik hoop dat de rechters van de Staat der Nederlanden schoon schip maakt. Want het OM en justitionele apparaat is verdorven. Willem Holleeder is een sociaal eerlijk goed mens die minister waardig is en degene die weet beste om de Staat te beschermen.
    Mvg. Driss

    Reply

Reageer