“Toon Sweegers was geen autohandelaar”

Donderdag werd Toon Sweegers  in zijn klassieke Mercedes voor de deur van zijn vriendin in Eindhoven doodgeschoten. Omroep Brabant meldt dat er vier tips zijn binnengekomen bij de politie. In de eerste berichten werd gemeld dat Toon autohandelaar was. Dat bevreemdde menigeen die in dat wereldje thuis is: niemand kende hem als zodanig.

Omroep Brabant nam een kijkje bij het bedrijf van Sweegers, “op een afgelegen plek op bedrijventerrein De Hurk.” Daar is inderdaad geen auto te zien. Een medewerker zegt dat Toon helemaal geen autohandelaar was: “Dat is allemaal fictie.” Hij wil niet zeggen waar Toon zich wel mee bezighield.

Foto: Boevennieuws.nl

Bij mij komen er wat geluiden binnen in het kader van “over de doden niets dan goeds, maar toch…” Daaruit rijst een beeld van een man die niet bij iedereen geliefd was en die soms wat mensen tegen de haren in streek door dingen die niet van hem waren niet terug te geven. Daar maak je geen vrienden mee. Zou iets te maken kunnen hebben met wat er is gebeurd.

Over auto’s gesproken: wie op zoek is naar een echt mooie auto, moet eens naar deze kijken, bij De Wit Auto’s voor deze Rolls Royce Wraith 6.6 v12 Inspired By Music. Vraagprijs 389.500 euro; was eerder van Marcel van Hout, die in Neerpelt is doodgeschoten, vermoedelijk door zijn Belgische klusjesman. De Belgische politie vermoedt dat het met de erfenis te maken heeft (dus o.a. met deze auto) en verdenkt de ex-vrouw van  samenspanning. Vorig bericht staat hier

De Crimesong van de dag gaat ook over de autowereld. Kan vandaag niet anders, met Max Verstappen in China in de Formule 1. Tell Laura I love her, van Ricky Valance. Tommy gaat voor de prijs van 1000 dollar, uitgeloofd voor een stockcar-race. Van het geld wil hij een mooie ring kopen voor Laura. “Around the track they drove at a deadly pace”. Je voelt het aankomen: dat gaat niet goed. Zie hier 

 

 

17 Reacties

  1. houtmus
    15 april 2018 - 13:28

    die auto lijkt net op die van het logo van dat autobedrijfje.
    @jvm als je dubbel setje groene platen hebt moet je niet 2 auto’s met zelfde platen tegelijk op de foto zetten.

    Reply
  2. Mickel
    15 april 2018 - 15:45

    Als je nou geen ‘loser’ was liet je mijn reacties door, en verbeterde daarna jouw spelling..
    En niet andersom..
    Niet meer dan logisch mensen haken hier af !

    Beste Mickel,

    Het ging om een tikfout (warren in plaats van waren). Als iemand mij daarop wijst, pas ik het aan. Het heeft weinig zin zo’n reactie te laten staan, omdat niemand snapt waar het over gaat (als de fout hersteld is). Maar ik zal in het vervolg voor jou een uitzondering maken. Wat je met F7 bedoelt ontgaat mij. Lijkt me iets uit een vorige eeuw.

    Ik zie nu dat je ook op FaceBook gereageerd hebt. Met dit: “Zeg zielige ! Dat je reacties die jouw foutieve spelling en zinsopbouw niet doorlaat maar het vervolgens wel aanpast getuigt van jouw infantiel zijn..” Ziet er niet erg uit als getuigend van juiste spelling en zinsopbouw.

    Hendrik Jan

    Reply
  3. Siem
    15 april 2018 - 15:48

    – In pepernoten werd er in ieder geval niet gehandeld.

    https://www.autowereld.nl/aanbieder/jvm-autos-590269/details.html
    https://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-5564926/
    https://www.marktplaats.nl/verkopers/21478179.html

    JVM auto ‘s werd opgericht in februari 2015 en staat op naam van VMLJ Sweegers. Inschrijfadres bij de Kamer van Koophandel is de Vlokhovenseweg in Eindhoven.

    Bij de vele advertenties staat verder in schreeuwletters: WIJ ZIJN ALLE DAGEN OPEN VAN MAANDAG TOT VRIJDAG VAN 09;00 TOT 17;00 EN NA 17;00 TOT 2200 OVERSCHRIJVEN EN BEZICHTIGEN MOGELIJK WIJ ZIJN ZATERDAG EN ZONDAG OOK OPEN OP AFPSRAAK OVERSCHRIJVEN IS DAN OOK MOGELIJK TOT 22;00

    HET BEZOEK ADRES IS HURKSESTRAAT 26B EINDHOVEN

    Reply
    • houtmus
      15 april 2018 - 17:56

      he Siem,
      dr is een Antonius Gerardus Johannes Sweegers van 31-08-1966 met een dochter met voorletter V.
      mischien ver gezocht maar een roepnaam voor antonius is vaak toon, en het zou qua leeftijd passen.
      als vmlj een vrouw van ’92 is dan is het bingo.
      en anders moeten we gewoon nog even doorzoeken.
      “nee die kennen we niet/ nee die werkt hier niet” hoor je vaker tussen de auto’s.

      Reply
  4. Willy eekels
    15 april 2018 - 21:50

    Hoi houtmus en Siem is het niet beter om deze mensen met rust te laten? En dat we lekker een bakje koffie doen bij jullie thuis? Zeg even je naam en adres en spreken we af groetjes willy

    Reply
    • houtmus
      16 april 2018 - 12:26

      hallo willy, gecondoleerd met toon, iedereen weet dat zo iets vervelend is en ik zal je verkapte dreigement maar zien als emotie na verlies van een bekende?

      bakje koffie doen we niet, denk dat je zelf wel kan raden waarom:
      dreigen terwijl er een moordonderzoek loopt is niet handig,
      dat rechercheteam leest hier ook gewoon mee en is sinds vanochtend vast ook even aan het koekeloeren wie willy eekels is.
      niet zo handig lijkt me.

      nou dag willy eekels, sterkte en ga lekker de dader zoeken ipv te lopen dreigen.
      trouwens, heb je dit ook aan alle kranten, sites en hendrik jan zelf gestuurd? of durf je die dan niet te bedreigen?

      Reply
  5. Willy eekels
    16 april 2018 - 14:36

    Is geen dreigenment dit is gewoon dat ik wil weten waarom mensen zo praten over zoon man iets wat jullie niet begrijpen merk ik wel miss dat jullie meer weten aan gezien jullie Zo reageren

    Reply
    • houtmus
      16 april 2018 - 17:18

      willy eekels werk jezelf niet in de nesten. vragen kun je hier stellen, bakje koffie is algemeen bekend dreigement we zijn geen mongooltjes. en dan ga je dr ook nog eens overheen met de suggestie dat wij dr meer van weten.
      niet doen. jullie daar in brabant hebben al genoeg oorlog met elkaar.
      die man is gvd nog niet eens begraven en jij verdoet je tijd al met zulke onzin tegen ons in plaats van met ons mee denken wat er achter kan zitten en wie de dader is. dat is wat wij willen, dat degene die deze moord gepleegd heeft gepakt word (door de politie). als er ergens iets over sweegers geschreven staat wat niet klopt dan kun je dat normaal zeggen. als je nog vol emotie zit wat iedereen echt wel snapt dan moet je je niet hier gaan zitten opwinden, dan moet je wat anders gaan doen.
      succes willy en onthou dat het allemaal niks persoonlijks is naar wie dan ook, dat ik je emotie begrijp maar er toch echt grenzen zijn.

      Reply
      • Savannah
        16 april 2018 - 22:35

        Bakje koffie? ;))

        Ontopic:
        In het bericht staat geschreven dat de man niet geliefd was bij iedereen, maar als ik de kranten mag geloven was hij juist een “beste” man die veel over had voor zijn buren.

        Dat hij niet bij iedereen geliefd was blijkt eigenlijk ook wel weer, hij is immers vermoord.

        Reply
        • houtmus
          17 april 2018 - 00:02

          ja zo is het, dat iemand vermoord word betekent niet automatisch dat iemand een onaardig type zou zijn. helaas worden er ook aardige en goede mensen vermoord.

          Reply
          • Savannah
            17 april 2018 - 11:54

            Helaas kan ik daar over meepraten, wat ik niet zal doen. Dus natuurlijk is het zo dat er ook aardige mensen zijn vermoord, gewoon omdat ze op de verkeerde dag en moment “in de weg” liepen.

            Maar denk je dat het ook voor Toon geldt?

  6. Koos
    16 april 2018 - 20:21

    Deze manier van communiceren
    zegt wel iets over het soort mensen
    waar onze “autohandelaar” zich
    mee inliet ,op een blog over misdaad de toffe peer uit gaan
    hangen door mensen te gaan bedreigen die verder niets beledigend of kwetsend zeggen,
    toen mijn broer voortijdig het
    leven liet waren veel mensen blij
    maar geen haar op.mijn hoofd
    die er aan dacht om deze mensen dan maar te bedreigen

    Reply
  7. Willy eekels
    16 april 2018 - 23:17

    Dus kop koffiedrinken is bedreiging. en zomaar over mensen praten die je niet kent vinden jullie normaal. Jullie moeten je diep schamen en je commentaar weg laten. Succes mevrouw gr willy

    Reply
    • houtmus
      17 april 2018 - 01:23

      -het zijn openbare gegevens onder andere uit de stamboom van de familie “swerdeveger”.
      -dat de beste man een autohandelaar zou zijn komt van het eindhovens dagblad van de bewoners in de straat.
      -zijn naam en leeftijd is bekend gemaakt door het eindhovens dagblad.
      -dat hij met familie een autobedrijf had, oude en huidige plaats komt uit het eindhovens dagblad.
      -waar het autobedrijf precies zit heeft omroep brabant laten zien met een foto van google
      -de bedrijfsgegevens van dat autobedrijf zijn openbaar bij de kamer van koophandel
      -een medewerker van dat bedrijf zegt “dat is allemaal fictie” tegen omroep brabant en wil hen niet zeggen wat de beste man dan wel deed.
      -een handelaar op de hurk zegt tegen brabants dagblad “Een gewone autohandelaar wordt niet zomaar doodgeschoten. Hij zal zich wel met criminele zaken bezig hebben gehouden”
      -de telegraaf zegt dat een gerucht over drugs van de buurtbewoners komt.

      met klachten moeten mensen dus bij die bovengenoemde mensen, kranten en omroep zijn.

      Reply
    • Savannah
      17 april 2018 - 12:01

      Wat ik dan altijd jammer vind is dat mensen gelijk in de aanval schieten, zeker als hij/zij een bekende was. Je had ook leuke dingen over de betreffende man kunnen vertellen, bijvoorbeeld. Dat er nu zo gereageerd wordt is omdat u al op de verkeerde manier begon. Ik zou zeggen: begin overnieuw.

      U kon waarschijnlijk deze man? Zijn het leugens wat er in de kranten staat?

      Reply
  8. Siem
    17 april 2018 - 01:05

    @Willy Eekels

    En of je reactie bedreigend was! Bij jouw postorderbedrijfje, gestart in 2017, zal ik in ieder geval nooit iets bestellen, mafkees.

    Als je iets hebt te vertellen, leer dat dan eerst maar eens normaal te doen.

    Reply
  9. houtmus
    17 april 2018 - 21:52

    die mercedes heeft in iedergeval in 2015 te koop gestaan voor 29.000 euro.
    laatste overschrijving in 2017 en volgens opsporing verzocht reed het slachtoffer er sinds een week mee.
    mischien niet zijn auto?

    Reply

Reageer