Zakaria: portret van ‘misschien wel’ de moordenaar van Martin Kok

“In een tijdsbestek van slechts twee jaar zou de begin twintiger Zakaria A. opgezogen zijn in het keiharde criminele onderwereldgeweld. Zo snel kan het dus gaan.” Schrijft Panorama, in een portret van deze Zakaria, die verdacht wordt van betrokkenheid bij de moord op Martin Kok, op 8 december 2016. Daar zijn nog wel veel vragen over: was hij de schutter die avond bij de seksclub, of was hij ‘s middags bij de mislukte poging? Of allebei? Zakaria zit nog steeds – en nog minstens veertien dagen – in alle beperkingen. Dat betekent dat er niks aan informatie naar buiten komt. Er zijn verschillende geluiden die doen vermoeden dat hij op z’n hoogst een bijrol heeft gespeeld, maar de tijd zal het misschien leren. 

Niettemin een boeiend kijkje achter wat schermen van dit milieu. Wat dat betreft zijn er wel wat overeenkomsten met Nabil Bakkali, die ook verstrikt raakte in het Mocro-geweld.

Zakaria wordt in verband gebracht met twee moorden in 2016: op Ranko Scekic op 22 juni 2016 aan de Kretadreef in Overvecht en die op Martin Kok. Terwijl hij een celstraf uitzit voor verboden vuurwapenbezit, wordt hij op 28 maart in zijn cel in Alphen aan den Rijn aangehouden. Op welke manier hij betrokken zou zijn geweest bij de liquidatie op Martin Kok en welk bewijs het OM tegen hem heeft is nog niet bekendgemaakt. En dus ook niet of  het te maken heeft met verklaringen die zijn afgelegd door Nabil Bakkali.

 

21 Reacties

  1. Savannah
    11 april 2018 - 10:39

    Weten ze eigenlijk al waar de zgn. dodenlijst (boevennieuws) vandaan komt? Komt die lijst vanuit de hoek van de Marokkanen die in opstand kwamen?

    Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wie weet dat?

    Reply
    • houtmus
      11 april 2018 - 12:27

      volgens mij is die lijst gewoon door de politie gemaakt na verhoren van die kroongetuige.

      Reply
      • Savannah
        11 april 2018 - 15:02

        Met alle taalfouten erin? Het kan dat het door de politie is verspreid, ik dacht zelf aan de Marokkanen die de “oorlog” wilde stoppen. Dat zou ook logisch zijn.

        Maar er is dus niets bekend over de afzender? Of wij weten het niet.

        Reply
        • houtmus
          11 april 2018 - 19:20

          de taalfouten zijn niet consequent en het woordgebruik wisselt ook te sterk om door 1 persoon geschreven of gedicteerd te zijn. en ze zijn vergeten ergens het woordje “ik” door iets anders te vervangen. maarja dat is allemaal niet mijn probleem in dat hele circus. wel slordig.

          Reply
        • ikdoeditnormaalnooit
          11 april 2018 - 20:02

          Expres taalfouten erin natuurlijk zodat slimmerikken zoals jij denken dat de politie dit niet heeft gedaan, maar een “domme marokkaan”.

          Reply
          • Savannah
            11 april 2018 - 22:35

            ikdoeditnormaalnooit:
            Ik denk beslist niet na over een “domme” Marokkaan, ik ken genoeg Marokkanen om beter te weten. En slim wil ik mezelf niet noemen. Er zijn genoeg slimme mensen en daar schaar ik mij niet onder. Het viel alleen op, bij mij, en daar typ ik niets slecht mee. ;))

            houtmus:
            Denk je dat de politie deze brief heeft geschreven in de wetenschap dat er, misschien, wel meer doden zullen vallen juist door de brief?

          • Bart
            12 april 2018 - 02:32

            De politie schrijft grammaticaal net zo slecht als een domme Marokkaan dus daar is het niet van af te leiden.

          • Savannah
            12 april 2018 - 09:23

            ikdoeditnormaalnooit:
            Bart, zoals je kunt zien, denkt wel aan een “domme” Marokkaan. Zal ik het voor je typen?
            Bart, dat is voor de slimmerikken zoals jij… bla bla. ;))

            Het ging eigenlijk niet eens om de taalfouten, maar meer om het taalgebruik, mijn fout waarvoor excuus. Maar goed, back to the subject.

            Jij denkt, volgens mij, dat de brief afkomstig is van de politie, of zit ik fout? Denk je dat de politie zo’n lijst opstelt alleen maar om bekentenissen uit te dagen of zit er iets anders achter?

  2. Loetje
    11 april 2018 - 10:47

    Martin maakte zich bij heel veel mensen gehaat
    Ik sprak hem en vroeg aan hem Martin waarom doe je zo vandaag of morgen lig je onder de groene zoden
    is het je dat allemaal waard?
    Weet je wat ie mij als antwoord gaf?
    Dan doe jij dat toch……………………
    Dus hij wou zelf niet anders en heeft er zelf om gevraagd.

    Reply
    • Raar
      11 april 2018 - 13:28

      Dus dan moet de schutter vrij uit? Vind het een rare reactie, die niks toevoegt.

      Reply
      • Loetje
        11 april 2018 - 18:51

        Dat zijn jouw woorden niet de mijne, je hoort mij niet zeggen dat de schutter vrijuit moet gaan dat verzin jezelf !!
        Dus jouw reactie voegt helemaal niks toe !

        Reply
  3. Pietje Bell
    11 april 2018 - 16:41

    Martin stond al op een lijst toen ie nog gedetineerd zat in Esserheem

    Reply
  4. Joost
    13 april 2018 - 00:03

    Ik ken geen enkele marrokaan die het ver geschopt heeft op normaal gebied.9 van de 10 gaan het crominele circuit in en de rest is het allemaal net niet

    Reply
    • Savannah
      13 april 2018 - 10:09

      Zo denk ik ook over mensen die de naam Joost hebben. Ik ken niemand die het ver heeft geschopt op normaal gebied, ik ken wel mensen met de naam Joost in het criminele circuit. Ik weet niet… maar de naam Joost is het allemaal net niet. ;))

      Reply
      • houtmus
        13 april 2018 - 20:00

        of mensen die martin heten: kok, hilligers, hoogland, vd pol, reuvers, swennen, struik, erkamps

        Reply
    • Maurits de Vries
      13 april 2018 - 10:48

      Je zou je horizon ietwat moeten verbreden, want die zijn er wel degelijk. Trouwens, taaltechnisch gezien ben je zelf ook geen hoogvlieger. Maar dat terzijde…

      Reply
    • Ik
      13 april 2018 - 14:15

      Dat zegt dan toch echt iets over jouw vrienden- en/of kennissenkring. Ik ken meer dan genoeg succesvolle Marokkaanse Nederlanders.

      Reply
      • houtmus
        13 april 2018 - 19:51

        jij woont vast niet tussen de kansenparels in een van de prachtwijken of naast een nederlandse dependance van de hasjboeren uit de rif.
        is maar net waar je woont en wat voor milieu je zit.

        Reply
    • Mark
      13 april 2018 - 15:02

      Haha, je lult maar wat. Jouw schrijfvaardigheid is het trouwens niet ‘net niet’, maar helemaal niet, drie spelfouten in twee regels tekst, knap hoor.

      Reply
      • Anoniem
        13 april 2018 - 17:53

        “Net niet” was naar mijn weten juist het enige wat hij goed had getypt. De rest gooien we gewoon in de prullenbak. ;))

        Reply
    • ser
      16 april 2018 - 02:49

      HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAH DIE ZIE JE OOK NIET IN HET NIEUWS DIE HELE MOCRO MAFFIA HEEFT ALLES NAAR BUITEN LATEN KOMEN de meeste gasten zie je nooit je kent ze alleen als het misgaat zo gaat het ook bij hollanders we kennen alleen degene waar het mis mee is gegaan

      Reply

Reageer