Klaas Otto is een struikrover, geen Holleeder

Het was nog net geen heiligverklaring, we hoeven hem geen Sint Otto te noemen, maar de oprichter van motorclub No Surrender is bijna zo onschuIdig is als een pasgeboren lammetje. Bleek gisteravond in een interessante aflevering van De Raadkamer. Officier van Justitie Wouter Bos, een van de vaste gasten, was er dit keer niet bij. Zijn bazen hadden hem geen toestemming gegeven. Misschien wel verstandig: hij was dan de Kop van Jut geweest. Nu noemde een van de anderen Klaas Otto zo.

Dat de verdenking tegen Klaas Otto als opdrachtgever om officier van justitie Greetje Bos “iets aan te doen” niet heel sterk was, wisten we al, maar het werd nu wel heel duidelijk voor het voetlicht gebracht. Totale onzin, op basis van informatie van één informant, was de conclusie. En verder was Klaas Otto – volgens Mick van Wely – geen ‘Holleeder’, hij ziet hem meer als ‘een struikrover’.

Ik heb zo ‘t idee dat er in het zuiden, rond Breda, wat oudgedienden zijn die hier wellicht wat andere ideeën over hebben, maar wat is het verschil met Holleeder eigenlijk?

Holleeder is veroordeeld voor ontvoering en afpersing, op papier is de verdenking tegen hem over opdrachtgeven voor liquidaties niet sterker dan die tegen Klaas Otto ten opzichte van Greetje Bos. Op papier: dat zegt helemaal niets over wat iemand in werkelijkheid te verwijten kan zijn. 

Hoe staat het nu met de bedreiging van Greetje Bos? Is ze net zo beveiligd als, laten we zeggen, Paul Vugts en John van den Heuvel? En is dat nu voorbij? Het lijkt erop dat de dreiging net zo flinterdun was als toen Holleeder ervan werd beticht een Antilliaan te hebben ingehuurd voor moordaanslagen op zijn zussen en Peter de Vries. Laten we zeggen dat ‘betrokkenen’ toen wat anders reageerden dan nu en dat iedereen daarover nu wijselijk zijn mond houdt.

Mick van Wely deed wat schamper over het niet kunnen kraken van een pgp-telefoon in de zaak van Klaas Otto: ze kunnen tegenwoordig alle telefoons kraken.  Misschien heb ik het verkeerd, maar zover ik weet zijn het vooral – of misschien alleen maar – de telefoons van Ennetcom die ontsleuteld zijn.

De bedreiging van John van den Heuvel – die nog altijd beveiligd wordt – komt uit de hoek van bazen van No Surrender. Hoe staat het daar eigenlijk mee? Ik dacht dat Klaas Otto daar ook nog een rol in speelde, maar dat kwam gisteravond in het geheel niet aan de orde. Otto heeft ook al drie jaar niks meer met No Surrender te maken, dus ook op dit punt valt hem niets te verwijten.  

24 Reacties

  1. Ab
    11 mei 2018 - 10:31

    Je zegt het goed hjk, op papier, op papier niks meer te maken met NS. Dus als je de bedreigingen af doet met “op papier” mag je zijn bemoeienis met NS hiermee ook afdoen. Of denk je dat hij al zijn contacten uit die hoek ineens heeft afgezworen?

    Reply
  2. Sjaak
    11 mei 2018 - 10:45

    Net wat ik dacht: net of dat pgp zo lek is als een vergiet, dat meneer Danny zn shit nou niet goed regelde wil niet zeggen dat dat bij andere ook zo is…

    En die bedreiging, Tsja, past mooi in het rijtje Holleeder en Lucas van delft, grote onzin dus…

    Reply
    • NN-crimewatcher
      11 mei 2018 - 18:11

      Whatever. Je geeft je veiligheid toch uit handen aan personen die je niet ziet, niet kent, niet weet of ze mogelijk andere snode plannen hebben en waarvan je feitelijk niet eens weet of ze de techniek wel beheersen. Wat maakt al deze mensen plotseling PGP-experts? Uit het niets duiken er bedrijven op die in PGP-telefoons gaan doen. Er is al een bedrijf gesignaleerd en opgerold waarvan tenminste een van de werknemers (of stiekem eigenaar) een bekende crimineel is. Er wordt een miljoen cash uit de kluis gehaald en de politie verdenkt hen van witwassen. Moet ik mijn vrijheid (mocht ik iets te verbergen hebben) in handen leggen van een crimineel die een leuk kansje ziet om middels PGP-telefoons crimineel verkregen vermogen wit te wassen? Nou succes. Mij niet gezien. Denk daarnaast dat het ook overdreven onzin is om zoveel uit te geven aan zo’n apparaat waar je vaak niet eens mee kunt bellen. Denk dat een smartphone met Wickr of zelfs een verbinding tussen twee smartphones met gekoppelde WhatsApp net zo veilig is.

      Reply
  3. Hoop
    11 mei 2018 - 10:57

    “Otto heeft ook al drie jaar niks meer met No Surrender te maken, dus ook op dit punt valt hem niets te verwijten”

    Is dit sarcastisch bedoelt? Ik hoop t.

    Reply
  4. Harrie
    11 mei 2018 - 11:13

    Vind het wel vreemd, dat bij de Raadkamer en ook andere programma’s telkens criminelen worden vergeleken met Holleeder. Daarbij doen ze dan net alsof Holleeder al veroordeeld is en echt de gevaarlijkste gek is die er is. Je ziet bij Klaas Otto, dat er dezelfde manipulatie word gehanteerd om hem in een kwaad daglicht te stellen bij het grote publiek.

    Dan hebben ze het wel allemaal leuk over een bron, maar welke bron is dat dan? De fabeltjeskrant? Ik vind dat nogal wat om op basis van roddels mensen op te sluiten en zelfs te beschuldigen van liquidaties en voorbereidingen daarvan. Daar moet je gewoon met direct bewijs mee komen en pas dan tellen dit soort beschuldigingen min of meer mee.

    Maar ja, het OM opereert altijd als een organisatie zonder individuen en kan doen wat het wil. Net als met die Miljarden Euro’s die achterover zijn gedrukt door grote bedrijven, die gaan gewoon weer door met een boete van 0,1% van de opbrengst.

    Reply
  5. Witroosje
    11 mei 2018 - 12:11

    Dit doen ze niet alleen met W.H of K.O, dit hebben ze ook bij mij gedaan. Dit doen ze als ze er belang bij hebben,om een zaak te winnen.
    Of ze daarbij iemand proberen kapot te maken, doet er niet toe.
    Alleen als niemand opstaat, tegen deze gruwelijke onrechtmatige handelingen en beschuldigingen blijven ze dit doen.

    Reply
  6. Loetje
    11 mei 2018 - 13:14

    Wat is er nu in godsnaam interessant aan klaas Otto ? Laat die man toch af en toe een beetje ondeugend zijn ! Vooral vrouwen vinden dat leuk ik kan het weten want mooie vrouwen vallen altijd op foute mannen,Klaas is vast en zeker is niet Roomser dan de paus maar hij wordt te hoog over het paard getild.
    Dan ken ik wel andere en veel grotere boeven.

    Reply
  7. Endeavour Morse
    11 mei 2018 - 13:43

    Hoor in de verte donderen dat binnen de kanalen van operatie Trefpunt een crowdfunding in gang is gezet voor de realisatie van een 10 meter hoog bronzen standbeeld van deze geweldenaar middenop de Grote Markt van Bergen op Zoom.

    Dat hoort zo bij een generaal.

    Reply
  8. Harold
    11 mei 2018 - 16:10

    Wat een flutprogramma dat “de Raadkamer”. Dat moeten ze heel snel van de buis halen. Normaal krijgt Peter de Vries best wat voor elkaar, maar dit is een aanfluiting. Als Bos verstandig is komt hij ook niet meer terug, naar de cynische verklaring van Peter over zijn afwezigheid. En dan. De grootste stommiteit die je kunt uithalen is om Klaas Otto een podium te geven. De fout die Twan Huijs destijds met Holleeder maakte, maakt Peter de Vries nu weer. Een gewaarschuwd mens telt voor 1, he.

    Reply
    • Amethyst
      11 mei 2018 - 17:10

      De enige reden dat het programma nog op tv is komt door de ‘vriendschap’ tussen De Mol en De Vries. Gisteren alweer een negatief kijcijferrecord met 204.000 kijkers en een marktaandeel van 3,3%… Die wanhopige kunstgreep met die Klaas Otto heeft dus weinig geholpen.

      Reply
    • Mr. Wilson
      12 mei 2018 - 07:16

      Een groot voordeel van in België wonen is dat je Peter R nooit meer hoeft horen raaskallen op tv. Die man maakt programma’s die alleen SBS volk nog wil kijken. Het soort volk dat met natte ogen voor de tv zit voor het Maltezer Leeuwtje van tante Ali maar geen traan kan laten om verdronken Syrische peuters. Zijn geloofwaardigheid was al om zeep na zijn “onthullingen” rond die Van der Sloot en daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Het is one hit wonder met zijn boekje over de Heineken zaak maar daar houdt het dan wel op. Wat De Vries vooral heel belangrijk vindt is dat zijn ego gestreeld wordt. Door wie maakt niet uit. Als ze het maar met hem eens zijn en zeggen hoe slim en goed hij is. Hij maakt geen programma’s om kwaliteit te maken, hij doet het om zichzelf achteraf te bewonderen op tv.

      Reply
      • Mark
        13 mei 2018 - 18:06

        “Het soort volk dat met natte ogen..etc” . Heel goed verwoord, dankjewel!

        Reply
  9. joop
    11 mei 2018 - 17:20

    Ik heb me kostelijk vermaakt met deze aflevering van boter op het hoofd, met hoofdrolspelers Peter (zonder R) en Klaas de generaal (van madurodam)

    Reply
  10. Tinus Tussengas
    11 mei 2018 - 17:35

    Haha geweldig Klaas was weer is de baas de vermoorde onschuld had alleen niet van Peter verwacht na het ophangen van Holleeder dat hij zich hiervoor liet lenen

    Reply
  11. houtmus
    11 mei 2018 - 22:05

    ik heb dit hele gebeuren niet gevolgd maar vind wel dat klaas otto een boete van 15 euro wegens wansmaak zou moeten krijgen voor dat jasje.

    Reply
    • marc
      12 mei 2018 - 19:02

      ja die past bij die witte leren intereuren van de ”wagen” , wel even de schoenen uit aub

      Reply
  12. 11 mei 2018 - 23:42

    Dacht dat ie te ziek was om rechtzitting bij te wonen maar even serieus heer korterink hier scoort hij geen punten mee bij justitie dus die gaan wel weetr iets in mekaar zetten voor hem dat hij gauw weer binnen is jammer dat hij niet de ballen heb getoond die ik dacht die hij zou hebben maar ja is ook niet niks 9 maanden vast zitten en dan wat mensen mee naar binnen trekken Wordt wat als hij straks veroordeeld wordt pffffff justitie gaat hoog in de boom zitten dus tussen 8/ 10 jaar rechtbank hier in Nederland is al lang niet meer onafhankelijk dus die geven hem 8 jaar minimaal zijn nog wat zaken aan voorbereiden tegen hem dus als hij straks naar binnen moet is het gedaan vermoed hooguit jaartje dan lezen we bericht van zelfmoord in gevangenis en wat me opvalt nadat dhr Otto is opgepakt tijdens zijn detentie is gaan verklaren dat er hoop mensen in zijn omgeving naar binnen ook zijn gegaan en daarom en zijn maar vermoedens en ik volg een hoop en je ziet dat mensen wie vaak met justitie praten ook uit gewone regime worden gehaald en naar Vught worden gebracht om daar wat makkelijker is voor justitie om daar hem makkelijkerelke dag te kunnen bezoeken en in normaal regime valt het medegedetineerde op en tel daar bij ook op dat ze eigen advocaat verdediging heeft neergelegd want nr de Leon werk niet met informanten wijst toch alles erop dat hr Otto een deal aan maken is met een andere afdeling van justitie ik heb het helaas zelf vaak genoeg gezien u hoeft dit niet te plaatsen ik volg u al tijd en lees u artikels en dat u een van de weinige journalisten alles objectief bekijkt maar om nu eerst zoals de hr Otto zich groot te profileren om daarna eerst een vrouw erin te willen douwen en daarna allles te hebben gedaan om eruit te komen pastor worden en noem maar op en volgens een bron uit huis van bewaring heel veel kalmeringsmiddelen hebben genuttigd sluit ik niet uit dat het niet goed gaat komen met hem en als je nu dan weer op tv gaat komen vindt ik hoogst merkwaardig weet u of dat justitie hem toestemming heeft gegeven want normaal gesproken mag dit niet en overtreed hij zijn schorsing voorwaarden wat hij al keer had gedaan en dat ook weer zeer merkwaardig is dat hij dit voor 2 de keer krijgt want ik kreeg ze niet en zat voor minder zwaardere feiten en ik mocht er pas uit toen mijn naaste waren overleden voor 2 dagen niet meer dus ook dat wijst weer op dat hij medewerking aan het verlenen is aan justitie om over andere mensen de rug eruit te komen bah bah met hartelijke gr hr korterink

    Reply
    • Blazing Warlord
      12 mei 2018 - 13:31

      Leestekens zijn niet voor niets uitgevonden. Doe er je voordeel mee en gebruik ze.

      Reply
      • Punt
        13 mei 2018 - 11:40

        Sow aub ga ze gebruiken wat is dit een slecht verhaal zo. Hoe moeilijk is het om een zin te maken en deze af te sluiten met een punt. Punt

        Reply
  13. marc
    12 mei 2018 - 19:04

    Schoen uit als je in de ”wagen” komt , grt grootkop Klaas Otto

    Reply
  14. Tinus Tussengas
    13 mei 2018 - 15:02

    Schoenen uit in de wagen boer Grt Klaas met zijn lederen pp jassie van een paar rooien

    Reply
  15. stadje aan het spaarne
    14 mei 2018 - 20:23

    De generaal “in ‘t net”, een zijstraat van “op z’n zondags”. Nog even en meneer kan aanschuiven bij Willy & Max, ze versturen met regelmaat uitnodigingen voor een diner naar mensen met “bijzondere bijdragen aan de samenleving”. Wel met mes en vork eten. Men dient de etiquette niet te vergeten.

    Reply

Reageer