In de huid van de huurmoordenaar

Een reageerder schrijft:

“Op een dag word je wakker en je hebt het. “Je wordt huurmoordenaar”. Je vindt jezelf een hele pik dus je gaat hier een paar maten bij betrekken die dit financieel ook wel zien zitten. Je gaat met een gestolen Caddy de boel verkennen en ALLE DRIE nemen hun persoonlijke mobiele telefoon mee (Want tja, is wel zo handig die Iphone).

Dan is daar die dag aangebroken dat de moord gaat gebeuren en je bent helemaal voorbereid. Jij en je maten hebben WEER dezelfde mobiel bij je, ook dezelfde kleding die je normaal draagt want niemand herkent jou en er hangen toch nergens beveiligingscamera’s, zelfs niet in een ondergrondse parkeergarage (?)

Het moment is daar, je gaat schieten op een auto met drie personen. Dat daar een klein kind bij zit, daar heb je even helemaal schijt aan want financieel gezien kun je na deze moord een nieuw model Iphone kopen. En dan is de moord compleet, niet ÉÉN, niet TWÉÉ maar alle drie hebben niet in de gaten dat ze met de verkeerde persoon te maken hebben. Stappen in dezelfde Caddy want op een andere lokatie (letterlijk om de hoek) staat een gestolen Seat Leon klaar om mee te vluchten.

Dat deze Seat op de vlucht een lekke band krijgt, dat is niet jouw schuld, kan gebeuren, heeft niks te maken met een goede voorbereiding ofzo. Je volgende smart move is om dan maar te voet verder te gaan en omdat je een slimme contract killer bent ga je SAMEN met je maten verder, want tja, verspreiden is een onlogische move, toch?

Na een geslaagde eerste werkdag als huurmoordenaar kom je thuis, zet een bak welverdiende koffie en kijkt naar het nieuws. Hier kom je erachter dat je de verkeerde persoon hebt vermoord en heel waarschijnijk nu geen “belastingvrij salaris” krijgt uitbetaald. Je hele leven schiet even aan je voorbij en opeens dringt het tot je door. Je hebt net iemand vermoord voor heel wat minder geld dan die bouwvakker-kantoor klerk-schoonmaker-putjeschepper en krantenbezorger waar jij altijd op neerkeek want normaal werken is niks voor jou, jij zou en moest de film “Scarface” letterlijk naspelen.

Wat als het wel allemaal goed was gelukt? Wat als je wel de juiste persoon had vermoord? Hoeveel geld had je dan overgehouden nadat je het geld had moeten delen met twee, drie, mischien wel vier van je matties?

Uiteindelijk word je gepakt (wie had dat gedacht na die perfecte voorbereiding). Gelukkig ben je nog jong, die 16 jaar die de aanklager je wil geven worden er waarschijnlijk gewoon 10 jaar en met tweederde goed gedrag strafvermindering sta je waarschijnlijk al na 6 – 7 jaar buiten. Je hebt je les nu geleerd en bent nu klaar voor de echte arbeidsmarkt. Op naar het uitzendbureau. Hier hebben ze voor jou als ex-gedetineerde een geweldige baan als vakkenvuller bij de lokale supermarkt.”

Aldus de reageerder. Het is wel duidelijk waar het over gaat. Eén opmerking: dat ze alle drie niet in de gaten hebben dat ze de verkeerde voor zich hebben. Nu ben ik er nooit bij geweest, maar ik hoor over moordcommando’s dat er altijd één man de rol van aanwijzer speelt: op het cruciale moment wijst hij het doelwit aan, de anderen hoeven alleen maar uit te voeren, het is niet de bedoeling dat  meer dan één persoon nadenkt en een beslissing neemt.

19 Reacties

  1. jo
    9 maart 2018 - 10:14

    Mooi verhaal, maar één ding klopt er natuurlijk niet. Dat vakkenvullen over een hele tijd. Dit soort mensen hebben allemaal een uitkering. Moeder, grootmoeder en als die jongens uit de bak komen, ook allemaal.
    En hey, in Amsterdam hoef je daar geen enkel tegenprestatie voor te leveren, zelfs geen Nederlands leren of zoiets. Die mensen zijn terecht gekomen in het land van melk en honing. Gratis geld, een flat in de Bijlmer en fijn Scarface naspelen.

    Reply
    • isis
      17 maart 2018 - 19:01

      vuile hypocriet met je straal jagers burgers bombarderen vuile hoerenkind

      Reply
  2. kabouter spillebeen
    9 maart 2018 - 11:21

    En 16 jaar dan ? als dat de eis in deze zaak word maakt die OvJ zichzelf ook volstrekt belachelijk. Ik verwacht toch wel een eis van 30 jaar. klein kind op de achterbank, nog een poging tot moord, en moord met voorbedachte rade. Preventief ruimen van dit soort triestnekken zou beter en goedkoper zijn, maar helaas moeten we ons “beschaafd” gedragen ook al gedragen anderen zich als beesten.

    Reply
    • Bas
      11 maart 2018 - 09:34

      Ik vind 30 jaar ook wat meer op zijn plaats. Dit was extreem voorbedachte rade en geen emotionele opwelling. En kind en vrouw erbij.

      Reply
  3. mus
    9 maart 2018 - 12:29

    Ik ken een verder wel aardig persoon die ooit dacht dat ie met ontvoeren zoals in films die hij gezien had wel geld kon verdienen. na eindeloos op hem inpraten dat ie beter gewoon iets nuttigs kon gaan doen in plaats van zn leven verkloten (en dat van zijn familie) was ie er nog steeds van overtuigd dat dat zijn nieuwe werk zou worden. Tot hij opeens in zn eigen kofferbak gepropt werd om te laten zien hoe zo iets in het echt voelt. Na een minuut was meneer al genezen. Mijn eerste kennismaking met hem was trouwens ook al zo’n feest. “ik ga jou auto kopen….nee?….vuile kk kaas ik ga machinegeweer halen!”
    Nu is het een prima jongen maar het blijft apart volk. Gek van de films en rap clips.

    Reply
    • Haga
      23 maart 2018 - 07:03

      Alsof er geen autochtonen zijn die gangsta willen spelen. Vroeger liep de een deel van de Schilderswijk rond met die ideeën en nu nog steeds alleen zijn ze van kleur veranderd en vallen er veel minder doden als in de tijd dat het merendeel autochtoon was. Maar dat zal wel niemand willen geloven maar zijn wel de feiten.

      Reply
  4. Peter
    9 maart 2018 - 13:09

    Grappig dat mensen zich hier nog druk om maken succes met links stemmen Nederland is langzaam opweg maar de banileu

    Reply
    • Haga
      23 maart 2018 - 07:08

      Banlieu noemen ze zoiets. En daar laten ze de mensen verrekken. Flats van 20 hoog met niet werkende liften en politie die geen gezag handhaafd. Gek dat het daar een zooitje is.

      Reply
  5. Jan
    9 maart 2018 - 15:14

    Dit wordt sws levenslang eis en een derde gaat er ook niet meer af. Max 2 jaar bij goed gedrag!

    Reply
  6. 9 maart 2018 - 15:54

    Die tien jaar in de bajes kunnen goed gebruikt worden voor studie, het geeft wat te doen, het is interessant en al is er niets mis met vakken vullen in de supermarkt, toch fijn om met een diploma in de hand de bajes voorgoed vaarwel te zeggen.

    Reply
  7. Jan van Z.
    9 maart 2018 - 16:28

    Als de rechter de feiten bewezen acht (moord + poging moord) denk ik niet dat ze met 16 jaar wegkomen. In het geval van de aanslag op Pjotr R. kregen de daders 20 jaar voor poging moord. Laatst in Limburg nog levenslang en twee keer 30 jaar voor liquidatie Sven Prins (moord en poging moord). Daarnaast was dit slachtoffer totaal onschuldig en dat er ook een kind (tweede poging moord?) in de auto zat zal de rechter ook meenemen bij de strafoplegging.

    Reply
  8. marc
    9 maart 2018 - 21:02

    Die Daltons krijgen 30 jaar ! niks 16 ! en dan met die misselijke telefoons van ze , zelfs als iemand kofferbakje vol met stekken wegbrengt heeft ie geen telefoon bij zich
    Nog veel dommer van de opdrachtgever zulke ezels in te huren , krijg je het Fredje Ros effect , lekker paar ton in je zak ?!

    Reply
  9. Kissjnsnwkwi
    9 maart 2018 - 21:20

    Laten we realistisch blijven. In Nederland denken we TE SNEL dat iemand schuldig is zodra die verdachte is en in de rechtbank zit, ik zeg niet dat deze jongens onschuldig zijn, maar ook niet schuldig tot het besluit van de rechters.

    Voor iedereen die de zaak een beetje volgt zie je dat er niet zoveel bewijs is.

    Ik denk dat de uitkomst als volgt zal zijn:

    Tony D. en Cedric R. en Wendell R. krijgen vrijspraak (wel veroordeling voor wapenbezit).

    Benito L. En Giovanni D. worden veroordeeld voor autodiefstal.

    Ulrich B. (Chauffeur) krijgt een hoge straf mocht Djurgen W. (Schutter) ook veroordeeld worden, mocht die vrijspraak krijgen dan komt Ulrich B. er ook goed mee weg. Djurgen W. wordt nog een twijfel, er is DNA van hem gevonden in de 2de vluchtauto, op camera beelden is die niet herkenbaar. Wellicht wordt hij wel veroordeeld, maar in hoger beroep krijgt die vrijspraak mocht er geen nieuwe informatie binnen komen.

    Reply
    • Anoniem
      13 maart 2018 - 22:44

      Niet zoveel bewijs? Ze gaan branden hoe dan ook. Hoop dat ze erger dan hel krijgen rest van hun leven. Stumpers..

      Reply
  10. JM
    11 maart 2018 - 19:48

    Of je uit een warm nest of armoede omgeving komt, in Nederland ontvang je gratis geld. Voer het leger in, bedoel ermee de dienstplicht, help elkaar, stop met de voedsel banken, want er is werk genoeg in Nl, maar je moet wel willen. Iedereen krijgt een kans, een tweede of een derde.

    Maar niemand heeft het recht om een ander te vermoorden wat ie afkomst ook is.

    Beste leider van de VVD, Mark R wanneer sta je op en spreek je iedereen in Nederland eens toe, niet alleen de rijke, die elk jaar rijker worden, geef het land terug aan de arbeiders.

    Stop met de bodem loze put in Brussel…..

    Reply
  11. Annette
    12 maart 2018 - 17:30

    Laten we, anno 2018, vooral mensen blijven straffen met een wetboek uit 1880 in handen.
    Er dient veel zwaarder te worden gestraft!

    Reply
  12. Mark
    13 maart 2018 - 15:58

    In het OV kom ik vaak in contact met marokkaantjes van een jaar of 10-16 die mij als veertiger van alles denken te kunnen toeroepen, tot regelrechte bedreigingen toe. Kies steeds voor een resoltuut ingrijpen door enkele flinke tikken met de vlakke hand in het gezicht. Iemand moet het doen, het moet ergens beginnen. Niet één keer volgde op de tikken een tegenreactie. Inpakken en wegwezen. Het kan ze maar duidelijk zijn.

    Reply
  13. Janus
    13 maart 2018 - 20:47

    Mark tot je een mes tussen je ribben krijgt is het fun ben zelf herstellende een dertienjarige fin spuugde op mijn auto voor de lol hierna wat corrigerende vuistslaagjes op zijn haviksneus waarna hij een behoorlijk keukenmes uit zijn trainingspakje toverde meneer heeft een werkstraf gekregen voortaan rij ik erover heen

    Reply

Reageer