Verdwenen vrienden uit Asten: nieuw spoor?

Bijna 44 jaar geleden verdwenen Hans Martens (20 jaar) en Piet Hölskens (21) uit Asten.  Vandaag gaat de politie in de gemeente Deurne op zoek naar hun lichamen en naar de auto van Piet, een rode Fiat Coupe 850 met kenteken 15-82-JF.

 Op welke plaats de politie exact denkt de lichamen te vinden, wordt in de loop van de dag bekendgemaakt als de zoekactie al is begonnen.

Trouw heeft er een bericht over. Zie hier

Ik kan er zelf op dit moment niet veel mee doen, wegens in de bunker bij het verhoor van Astrid.

De reportage Het mysterie van Asten staat hier

8 Reacties

  1. Daan
    12 maart 2018 - 11:59

    Ik weet niet waar ze gaan zoeken, maar zijn er ongerepte/ ongeroerde wateren in Nederland? Men baggert en doet toch altijd van alles in het water?

    Reply
    • Daan
      13 maart 2018 - 07:05

      Ze hebben, net als ik al dacht, niets gevonden. De politie had beter kunnen overleggen met de instantie die over open water gaat, om na te gaan welke (onderhouds) werkzaamheden daar ooit zijn uitgevoerd.

      Reply
  2. Juelma
    12 maart 2018 - 19:56

    De route van Deurne naar huis zal toch niet zo moeilijk zijn om dat na te lopen, fietsen of rijden. Maar ja 44 jaar geleden is wel beetje laat om nu nog te speuren . Ze hadden in een café tot midden in de nacht en zeer onwaarschijnlijk alleen 7 up en cola gedronken? Zijn ze onderweg naar huis verongelukt en een plomp in gereden. Of zijn ze naar Spanje vertrokken wat in die tijd ook niet vreemd was zo vlak na de hippie tijd. Vrijheid blijheid en relax , kan mij nog goed die tijd herinneren .

    Beste Juelma,

    Als je geen tijd hebt om iets te lezenm dat geeft niet, maar het komt niet heel slim over om zo’n reactie te bedenken als je van niks weet. Het motief is overduidelijk.

    Hendrik Jan

    Reply
    • Juelma
      12 maart 2018 - 22:26

      Beste Hendrik Jan,
      Motief overduidelijk? dat vond ik nu juist niet ,omdat, het verhaal over een affaire met een getrouwde vrouw van een van die twee vermisten mij meer uit het roddelcircuit lijkt te komen. Of een afleiding van de werkelijke toedracht? maar ik vrees dat die twee behoorlijk teveel ranja hadden ingenomen . Gezien nachtelijke tijd van vertrek uit de kroeg .

      Beste Juelma,

      Lees er eerst eens wat meer over, je schrijft onzin.

      Hendrik Jan

      Reply
      • Juelma
        13 maart 2018 - 16:45

        Beste Hendrik Jan . Ik quote even voor het gemak. Bron: website Hart van Nederland,
        “Tot eind 2012 een getuige aan de politie in Eindhoven vertelde dat ze zijn vermoord. Vermoedelijk omdat Hans een geheime relatie met de vrouw van de dader had. Aanvankelijk heeft de Criminele Inlichtingen Eenheid in Eindhoven alleen aan de familie Martens verteld dat het om moord zou gaan. Later, in 2014, is de familie Hölskens daar echter bij toeval ook achter gekomen”

        Dus, politie beweerde in 2012 dat een getuige had gemeld dat de twee zijn vermoord en nu pas ging men bij de plas De Brink een kijkje nemen nadat er onlangs weer een vage getuigenis binnenkwam van een ander persoon. Wat bezielde die zogenaamde getuige in 2012 ? Iedereen kan wel iets beweren maar ook geen verder info te hebben . 2012 en nu 2018 dus ik denk dat het een spook getuige was ,anders was die persoon wel met echte bewijzen aangekomen om aan te tonen dat het geen gerucht was en dat hij/zij geen sensatiezoeker is. Veel slap en rommelig onderzoek en allemaal kleine rafelige story’s rondom dat tweetal waar ik het mijne zo van denk, zoals ik eerder ook al aangaf. Daarom denk ik ook dat het wel eens heel anders geweest kan zijn die nacht van verdwijning . Ja! ik denk buiten de tunnel :-)

        Beste Juelma,

        En nog steeds heb je niks gelezen.

        Hendrik Jan

        Reply
        • Juelma
          13 maart 2018 - 20:28

          En dat denk je echt Hendrik Jan? ik vrees nu toch echt dat mijn geheugen beter is dan de jouwe, gezien jou geboorte data en de mijne. Ik ga niet in op hoe ik werkelijk denk over deze lieden en of zij nu wel of niet vermoord zijn, maar het kan het ook zo zijn dat er naar een richting gewezen is welke dan door de evt moordenaar(s) beter uitkwam? En nu niet meer zo raar doen Hendrik Jan, want mannen in de midlife crisis kunnen heel erg als vervelend ervaren worden .

          Beste Juelma,

          Geloof wat je denkt, ik ga er niet over in discussie. Het verhaal van de tipgever was volstrekt helder, het motief en de omstandigheden ook.

          Hendrik Jan

          Reply
  3. Mister x
    13 maart 2018 - 10:04

    Ze zouden ruzie hebben gehad met leden van n motorclub, en van uit die veronderstelling zijn Dr veel scenario’s

    Reply
    • man en paard
      13 maart 2018 - 12:28

      Verklaar u nader, man en paard graag.

      Reply

Reageer