Sam, verdacht van moord op Laura: een PTSS’er

“De dader heeft PTSS en therapie (gehad). Hij heeft na zijn ontvoering zelf ondergedoken gezeten, omdat hij bang was voor wraak. Hij durfde de straat niet meer op. Zijn banen is hij ook kwijtgeraakt. Wat hij met dat meisje heeft gedaan, is eigenlijk zijn eigen trauma op haar projecteren, door haar hetzelfde gevoel te geven. Angst! De daders die hem dit hebben aangedaan zitten vast, maar sommigen zijn alweer vrij. Hij vroeg wel een absurd hoog schadebedrag, namelijk 30.000 euro.”

Meldt iemand, over Sam (31), de ex-vriend van Laura Korsman (24), die vermoedelijk in de nacht van dinsdag op woensdag is vermoord in een studentenhuis in Utrecht. Sam blijkt voor te komen in een recente reportage in de Motorclubs-special van Panorama (zie verderop), waarin wordt beschreven hoe hij wordt afgeperst door leden van Catervarius (en hun urine moet drinken).

Een andere reageerder:

“Er zijn vrienden van hem die op Facebook wat herinneringen over hem ophalen. Ze zeggen dat hij Laura 20 tot 24 keer gestoken heeft. Verder las ik onder andere een oud artikel van de Panorama, waarin staat dat hij in 2016 gegijzeld/ontvoerd is geweest door een plaatselijke bende die Catervarius heette. Zoals het ernaar uitziet heeft hij kort daarna zijn opkomende deejay-carrière stopgezet. Wellicht getraumatiseerd. Hij heeft naar eigen zeggen urine van leden van Catervarius moeten drinken, heeft harde klappen gehad en is bedreigd met een pistool en een bijl. De club is inmiddels verboden, het was een soort MC.”

 

Van Siem:

“Van dergelijke berichten kan een mens of heel boos of verdrietig worden. De gestoorde had een contactverbod, dus met de vingers wijzen naar de politie is wat al te makkelijk. Ook ouders, familie, vrienden, huisgenoten, buren, iedereen was op de hoogte van de situatie. En niemand kon wat doen of ondernam wat tegen de gek.

Probleem met dat soort idioten is dat ze hoogstens gestopt kunnen worden door een radicale aanpak waardoor ze weten dat ze zelf gevaar lopen wanneer ze met hun praktijken door blijven gaan. Angst inboezemen voor consequenties is meestal het enige dat helpt. Alleen, helaas, verleggen dat soort types dan vaak hun praktijken weer naar een ander, nieuw kwetsbaar slachtoffer.

En tja, neemt iemand uiteindelijk het recht in eigen hand (al dan niet vanuit noodweer en ondoordacht) om van zo ‘n levensbedreigende demoon af te komen of om zijn/haar gestalkte dochter te beschermen, dan is het risico groot dat daar 10 jaar of meer gevangenisstraf op volgt. Net als bij Grietje onlangs, 30 jaar geterroriseerd door haar man, uiteindelijk gehandeld en de komende jaren de zon opsnuiven op een luchtplaats. Triest, dat is nog te zacht uitgedrukt.”

 

 

 

Aldus Siem, die het ultieme stalkerslied toevoegt.

 

Sam was eerder deze maand al een keer aangehouden voor het stalken en had drie dagen vast gezeten. Daarna kreeg hij een contact- en locatieverbod. Laura had van de politie een alarmknop gekregen. Zijn boodschap: hij wilde haar terug. Hield haar constant in de gaten, brak bij haar in en vernielde haar auto, die ze daarom bij haar ouders in Werkendam had neergezet. Haar ouders vernamen het nieuws over de dood van hun dochter via internet: de politie had hen nog niet bereikt. 

 

Zie ook: Had Thijs Zeeman (Gestalkt) Laura kunnen redden?

13 Reacties

  1. R.J.
    13 juli 2018 - 10:29

    Onbegrijpelijk. Ik heb nog een foto van Laura en Sam samen op hun vakantie in Agios Nicolaos Kreta 2017. Ze hebben destijds een aantal dagen doorgebracht bij mij aan de bar, waar ik Laura ook heb leren kennen. Sam kende ik 2,5 maand langer omdat hij een keer eerder op Kreta was. Dit had ik zeker niet achter Sam gezocht en zo een dood gun je natuurlijk niemand!

    Reply
  2. Sjuul
    13 juli 2018 - 13:08

    Sam heeft teveel pilletjes geslikt!

    Reply
  3. 13 juli 2018 - 13:12

    Aangezien de strafmaat zo hoog niet is zou je bijna zeggen dat omdenken loont; in dergelijke gevallen zou men de aanstaande dader als eerste kunnen uitschakelen. Voordat deze jou omlegt. Maar ja, dat mag niet he? Oh, wacht, andersom ook niet. Wat is erger?

    Reply
  4. tante Joke
    13 juli 2018 - 13:35

    Uit een oud artikel van NRC.
    Rapper OG Vieira zette in 2016 een trailer voor een videoclip online. In de clip zijn bij het inmiddels gesloten clubhuis van Catervarius in Benschop mannen in clubkleding te zien. De volledige versie van het nummer is vooralsnog niet gepubliceerd

    Clip -Teaser-
    https://youtu.be/lDuhvsl6K2E

    Reply
  5. Biggie
    13 juli 2018 - 16:31

    Siem, wijs wel degelijk naar politie en justitie. Waarom wordt John v.d. Heuvel en Paul Vugts 24/7 beschermd. Martin Kok werd ook beschermd en woonde in een safe house, deze gasten zoeken zelf het gevaar op en worden wel beschermd en een onschuldige meid, in dit geval, krijgt een alarm knopje, belachelijk voor woorden.

    Als mijn zus of dochter zo wordt gestalkt, zal de stalker een ergere lot ondergaan dan wat moordernaar Sam G heeft meegemaakt door toedoen van wannebees Catervarius.

    Reply
  6. 13 juli 2018 - 19:36

    “Angst inboezemen voor consequenties is meestal het enige dat helpt. Alleen, helaas, verleggen dat soort types dan vaak hun praktijken weer naar een ander, nieuw kwetsbaar slachtoffer.”
    Bijna… “het enige dat helpt” is als BigBrother c.q. de (r)overheid, het recht op zelfverdediging en dus het recht op overleving teruggeeft aan de burger. Het is pertinent onrechtvaardig om een volwassen individu afhankelijk te maken van het staatsmonopolie op geweld voor diens overleving, oftewel diens meest basale, meest primaire mensenrecht. Maar probeer dat alle schapen maar eens wijs te maken…

    Reply
  7. Lau
    13 juli 2018 - 19:54

    Uhm dat van 24x dat typte ik aanvankelijk dat las ik ergens ik heb die tekst aangepast omdat dat niet geverifiëerd bleek dus iemand was wel snel met dat onthouden zeg
    En ik ben GEEN bekende van die Sam

    Verder jammer dat term ptss erbij moet

    Ik zelf heb Cptss maar ik zal NEVER maar dan ook never dit soort dingen doen … ptss is geen excuus deze gast heeft hersens toch en t was ook niet in opwelling want week ervoor wilde hij al inbreken
    Arme Laura n weer n inschatting politie of OM

    Maar ja zo doen ze dat met herhaaldelijk in fout gaande pedoseksuelen ook helaas
    Slachtoffers hebben weinig aan politie en OM

    Reply
  8. prof de vries
    14 juli 2018 - 04:23

    dit heeft totaal niets met ptss te maken. maar met drugsgebruik , kan niet anders, niet schrijven over zaken waar je geen verstand van hebt.

    Beste prof,

    Meneer heeft de schadevergoeding gekregen vanwege de PTSS.

    Hendrik Jan

    Reply
    • Anoniem
      14 juli 2018 - 16:33

      Beste prof de Vries. Prof sporter neem ik aan. Zal u geen lectie geven. Als dan niet met uw stelligheid. Om de titel professor te mogen voeren. Dient u professor te zijn. Weet u?

      Reply
  9. Anoniem
    14 juli 2018 - 17:13

    Prof de Vries. Dat zie ik anders dan u. Maar ik bezig mij niet met dergelijke materie op profesionele basis. Noch doceer ik over dergelijke materie aan enig unversiteit. U wel ‘prof’ de Vries. Zou mij bedroeven.

    Reply
  10. Truus
    15 juli 2018 - 11:07

    Ik ben het toch wel een beetje eens met de professor. Als iedereen met PTSS zijn vriend of vriendin vermoordde omdat die het uitgemaakt had, dan liep er binnenkort niemand meer overeind in Nederland.
    Sam heeft bovendien therapie gehad en therapie kan helpen, dus waarom ging het toch fout? Zou iets met de aard van het beestje en met drugs van doen kunnen hebben.

    Reply
  11. Sylvia
    22 juli 2018 - 10:34

    Deze Sameer heeft al eerder een ex vriendin bedreigd, gestalkt en haar rekening geplunderd toen ze nog samen woonden. Hij is indertijd ook opgepakt en heeft ook in de cel gezeten hiervoor.

    Reply

Reageer