Advocaat Weski: ‘Barcelona-groep’ kent cliënt T. niet

Een berichtje van advocaat Inez Weski, naar aanleiding van mijn bericht van vanmorgen over de ‘onderschepte’ dodenlijst waarbij Ridouan Taghi als opdrachtgever wordt genoemd:

“Ter aanvulling op de berichten van de NOS en hetgeen op uw site van vandaag staat, wijs ik op de inmiddels door de advocaat mr. Raza van de families van die personen in Barcelona aan het AD ( journalist de Koning) gegeven reactie, namelijk dat die personen inderdaad mijn cliënt T. niet kennen, niets met hem van doen hebben en dan ook niet begrijpen waar die berichten vandaan kunnen komen. Nog sterker, mijn kantoor werd direct na dat bericht van de NOS meerdere malen gebeld door die families die zelfs met verontwaardiging en verbazing die suggestie van betrokkenheid van mijn cliënt weerspraken en zeiden, dat zij mijn cliënt absoluut niet kenden, nimmer iets van doen hadden met hem en de betrouwbaarheid van die veronderstelde lijst in twijfel trokken. Hun advocaat heeft zich kennelijk in die zin ook in de media uitgelaten.”

Aldus Weski. Ik verbaasde mij er vanmorgen (uiteraard zogenaamd) over dat de NOS met deze berichten komt. Ze hebben daar kennelijk een kort lijntje met justitie, dat hen graag gebruikt om mededelingen te verspreiden. Is natuurlijk niks op tegen, zou ik ook doen. 

Panorama-collega Martijn Haas wijst naar dit bericht.  Over het afluisteren van de journalist in de zaak van de broer van kroongetuige Nabil. Martijn: “Ook daarvan kun je stellen dat het op verregaande contacten binnen het ministerie van justitie gebaseerd is. Hier staan wel namen bij: Lex Runderkamp en Remco Andringa.”

En dan moeten we het ook nog hebben over die andere cliënt van Weski, de heer Noffel. Die er op basis van oude telefoongegevens (ook Ennetcom?) van wordt beticht de liquidatie van Iraniër Mohammad Reza Kolahi Samadi op 15 december 2015 in Almere te hebben geregeld.

De beste man leefde daar onder de naam Ali Motamed en werkte als elektricien. Hij was door het Iraanse regime veroordeeld tot de dood door ophanging omdat hij hoofdverdachte is van de beruchtste bomaanslag in Iran ooit, op 28 juni 1981 in het hoofdkwartier van de Islamitische Republikeinse Partij in Teheran, die het leven kostte aan 73 partijbonzen. Aldus Het Parool.

Ik ben dat even kwijt: was deze Ali een soort verzetsman, die asiel heeft gekregen in Nederland, of een terrorist, en moet je Noffel dan eventueel als een soort Simon Wiesenthal zien? Iemand die oorlogsmisdadigers achter de vodden zit. Dat zou wat zijn: Taghi als oorlogsheld. Misschien kunnen ze hem uitnodigen op de Dam, op 4 mei.

 

20 Reacties

  1. Eddy
    10 augustus 2018 - 02:22

    Goed stuk HJK. Er speelt een hoop daar achter de schermen waar de gemiddelde burger niks van mag afweten. Ook goede reactie van Weski. Er wordt alles gedaan om haar zwart te maken, terwijl ze keer op keer bewijst een top-advocate te zijn.

    Reply
    • Was
      10 augustus 2018 - 16:28

      Was… tot dat ze de “mocromaffia” ging verdedigen. Of zeg ik nu wat geks?

      Reply
  2. Koos Koets
    10 augustus 2018 - 05:55

    De laatste is interessant, wellicht dat daar wat valt uit te spitten, recent is een andere Iraanse dissident in Nederland vermoord, die Elektricien leek me nou niet iemand die in het Criminele rond hangt (heb wat over hem gegoogled), wellicht een soort van deal met Iran gemaakt, dat hij in ruil voor wat klusjes een andere identiteit kan krijgen?

    Reply
  3. Mr. Wilson
    10 augustus 2018 - 07:12

    Natuurlijk kennen die jongens Taghi niet! Taghi is een drugsbaron die mensen laat omleggen, volgens iedereen behalve advocaat Weski, maar deze jongens zijn gewoon brave, vlotte, lieve jongens waarvan de hele familie niet begrijpt waarom ze beschoten zijn.

    Reply
  4. Nederland
    10 augustus 2018 - 07:20

    Ik weet t niet hoor, er word veel aandacht geven aan taghi in dit verhaal. Maar ik maak me meer zorgen over t feit dat Mohammad hier onder een valse naam een verblijfsvergunning heeft gekregen.

    Gaat echt goed met Nederland…

    Reply
    • Mr. Wilson
      10 augustus 2018 - 14:30

      Hallo? Die gast heeft het halve regime van Khomeini opgeblazen. Destijds was dat geen vriend van ons dus die man was een held hier. Voor de regering. bedoel ik. De CIA of MI6 zullen hem wel het land uitgesmokkeld hebben en hier stond alles al voor hem klaar. Toen waren we nog matties met Saddam
      Hoessein.

      Reply
  5. Sjaak
    10 augustus 2018 - 10:51

    Dus volgens mevrouw weski is het noodzakelijk dat die families taghi kennen als ie t gedaan zou hebben ?

    Euhm, waar slaat dat op?

    Reply
  6. Koos
    10 augustus 2018 - 10:59

    Vermakelijk, die laatste alinea. Tegen het populistische aan zelfs. Taghi als oorlogsheld.
    Gezien het beroep van het slachtoffer is het voor mij redelijk duidelijk wat hier achter zit.
    Dat men geen strafblad heeft, en niet in verband lijkt te staan met criminaliteit zegt natuurlijk helemaal niks. Laten we wel wezen, als je al die jaren als terrorist een normaal leven kunt leiden, dan kun je zeker verbloemen wat je in je vrije tijd doet. Spijtig, dat wel.

    Reply
  7. jo
    10 augustus 2018 - 11:41

    Ja, inderdaad heel erg logisch. Iedere familie van elke crimineel weet natuurlijk exact met welke andere mensen hun familielid omgaat! Want daar wordt natuurlijk de hele dag over gepraat. En als er dan zo’n bericht in de media verschijnt, gaan ze natuurlijk onmiddellijk met het pr-bureau van de mocro-boefjes bellen om hun steun uit te spreken voor de maagdelijke onschuld van de klanten van meester Weski.

    Het lijkt mij logischer dat het ze dusdanig dun door de broek loopt van angst, dat ze niet anders konden….als ze al vrijwillig gebeld hebben.

    Verder: het is best verontrustend dat Noffel eventueel betrokken zou kunnen zijn bij een executie in opdracht van het Iraanse regime. Dat zou namelijk betekenen dat er vanuit die hoek steun is voor die hele Weski-club.

    Reply
    • henkie
      10 augustus 2018 - 17:02

      Die Iranees is gevaarlijker dan taghi maar die krijgt verblijfsvergunning en schouderklopje. Taghi vermoord alleen criminelen. Deze man heeft gewoon burgers vermoord. Die levens zijn ineens minder waard dan die van een stelletje rippende criminelen. Omdat de politieke ideeën van die mensen ons land niet aanstaan. Ze zouden taghi een nieuwe identiteit moeten geven in een ander ontwikkeld land als Nederland. Sterker nog zou zomaar je buurman kunnen zijn. Al die oorlogsmisdaden die Rusland begaat durven ze ook niks van te zeggen. Nederland is echt land van de verraders zonder lef en eigen mening. Blij lekker weg ben daar.

      Reply
      • Henk
        11 augustus 2018 - 11:05

        Alleen criminelen??? Kom op, volgens mij vergeet je ook nog wat “vergis”moorden?!!

        Reply
        • Broer
          11 augustus 2018 - 18:31

          En de broer van…

          Reply
  8. Ton
    10 augustus 2018 - 16:38

    Er zijn meer Iraanse terroristen die onder een andere naam een nieuw bestaan in Nederland hebben kunnen opbouwen. De Nederlandse overheid zit tot over de oren in zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Betrokkenheid bij drone aanvallen tegen veronderstelde terroristen die toch vooral in veel onschuldige burgerslachtoffers resulteren. Het financieren van corrupte politici en neo-nazi´s in de Oekraïne. Het witwassen van de leugens rond MH17. Het financieren van koppensnellende terroristen in Syrië via Stichting Mayday Rescue Foundation in Amsterdam. We zijn geen koopman. We zijn geen dominee. We zijn het schandknaapje van Washington en Londen. Diep bukken en veel slikken om maar tegen Five Eyes aan te mogen schurken. Pronken met het ICC terwijl we zelf in het beklaagdenbankje horen.

    Reply
  9. Mocro
    10 augustus 2018 - 17:32

    Ik denk dat de Iraanse regime slim gebruikt heeft gemaakt van de mocro oorlog in Nederland. Er zijn al zoveel liquidaties gepleegd dat de Iraanse Regime waarschijnlijk gebruik gemaakt heeft van de diensten van Noffel. Zonder dat hij wist wie vermoord moest worden. Zo kon de aandacht niet op Iran komen maar denkt iedereen dat het gewoon een van de zoveelste liquidatie is. Trouwens Iran gebruikt vaker burgers om tegenstanders uit te schakelen. Zie documentaire reeks van onze man in Teheran.

    Reply
    • Koos
      11 augustus 2018 - 01:24

      @Mocro.
      Niet verkeerd bedoeld, maar kom op man. Denk je nou serieus dat een land als Iran, wat altijd aanwezig is op het wereldtoneel zich zou inlaten met 1 of andere 6de rangs Marokaan die er in het verleden al alles aan heeft gedaan om zichzelf in het vizier van Justitie te krijgen?. Ze hebben zelf tig mensen rondlopen die dat stukken onopvallender hadden kunnen doen.
      Nee, daar geloof ik geen zak van. Dat hele Taghi verhaal en het feit dat die naam overal opduikt, is te danken aan de meeste media. Tegenwoordig gebruikt het OM / De overheid het publiek om al voor een veroordeling te zorgen nog voordat het proces is begonnen. Van een eerlijk proces is geen sprake meer. Voor 90% van de burgers is dat niet zo boeiend, want een crimineel is een crimineel en die moet achter de tralies. Maar dat hoort te gebeuren op feiten, harde bewijzen, geen vage berichten op servers aan geadresseerden met bijnamen of kroongetuigen die alles bij elkaar liegen, terwijl het OM er weet van heeft,

      Reply
  10. J.Claude Batista
    10 augustus 2018 - 23:17

    Een beetje hitman maakt het geen ene moer uit wie moet slapen, als het maar schuift.

    Reply
  11. Mokerhard
    11 augustus 2018 - 09:07

    Iran dit, Iran dat blabla spannende comments. Ken je de geheime dienst van Iran?
    De IRG heeft genoeg hitmannen en ze hebben genoeg ervaring opgedaan in Syrië etc.
    Die heeft geen Mr Taghi nodig, wat was t beroep elektricien?
    Misschien bij de kwekers in omgeving kijken die geript zijn……

    Reply
    • Ayatollie Leidseplein
      11 augustus 2018 - 16:21

      Neen ook niet.
      Big Ben maar is vragen.

      Reply
  12. RzB
    11 augustus 2018 - 20:40

    Voor enkele van de de laatste reageerders: als het allemaal wat langer gaat duren en er wat meer comments komen ga je dingen door elkaar halen hé!?
    Noffel wordt verdacht van het uitlokken vd moord op de Iraniër. Niet Taghi

    Reply
    • Ayatollie Leidseplein
      12 augustus 2018 - 19:08

      Ik blijf in mijn tent!
      Mij lok je er niet uit.

      Reply

Reageer