Amerikanen ‘onderscheppen’ dodenlijst van Taghi

Op 23 juli  werd Jamal M.  (23) uit Schiedam in Barcelona doodgeschoten, Zayd K. raakte gewond. Gisteren meldde de NOS dat Jamal op een dodenlijst stond, evenals drie vrienden die bij hem waren. De lijst is in Zuid-Amerika onderschept door Amerikaanse opsporingsdiensten “en aan de Nederlandse politie doorgespeeld. Als mogelijke opdrachtgever wordt Redouan T., een beruchte crimineel uit Vianen, genoemd.” Wat is hier opvallend aan? Zoek de verschillen en de overeenkomst.

“Wie zijn de twee Nederlanders die in de nacht van zondag op maandag in Barcelona doelwit waren van een aanslag. Ze zaten in een auto met Duits kenteken. Eén dood, één gewond, beiden in bezit van een vuurwapen. Het waren – zo blijkt nu uit een bericht van de NOS – wel bekenden van de politie, maar nog niet heel erg bekend in het milieu. Althans niet bij mijn ‘correspondenten’. Beiden komen uit Schiedam. Jamal M. (23), kwam om het leven, Zayd K. raakte gewond. Ze werden zondagnacht om half drie beschoten toen ze uit een nachtclub in de wijk El Poblenou kwamen. Jamal is in Nederland vorig jaar veroordeeld voor  harddrugs. De Spaanse politie hield meer verdachten aan uit de regio Rotterdam, onder wie Oubayd K., een broer van Zayd. Hij stond internationaal geregistreerd en zal worden uitgeleverd. Stond. Dat hebben ze snel aangepast: ik zie ‘m er niet meer op staan. En via google leveren de namen Oubayd en Zayd geen andere berichten op dan die uit Barcelona. Anders gespeld, of nooit eerder ergens vermeld?”

Aldus mijn bericht van toen. In de eerste berichten waren de beschotenen met z’n tweeën, nu met z’n vieren. Dat kan: voortschrijdend inzicht.

Opvallend is dat beide berichten van de NOS komen. Er staat geen naam van een verslaggever bij, maar de NOS staat doorgaans niet bekend als erg ingewijd in het criminele milieu, deze berichten komen ongetwijfeld uit de koker van een overheidsinstantie of een opsporingsdienst. Die er belang bij heeft het vuurtje tegen Redouan Taghi nog wat op te stoken.

De DEA (die zal het wel zijn) die een Nederlandse dodenlijst onderschept in Zuid-Amerika? Waar dan en bij wie? Had een van de boeven ‘m laten slingeren? Uit geweest in een wilde disco met veel thee en wilde wijven, en toen uit de broekzak gevallen? Opgeraapt door een al dan niet toevallig aanwezige undercoveragent? Dit lijkt een vertelling uit Duizend en één nacht: Ali Bromsnor en de 40 boeven.

De NOS heeft de advocaat van Taghi, Inez Weski, om een reactie gevraagd. Ze zet – en dat zal niemand verbazen – vraagtekens bij de informatie van de Amerikanen. “Je weet niet waar het vandaan komt en hoe betrouwbaar het is. En kennelijk heeft men een groot belang om mijn cliënt zwart te maken. Deze informatie kan niet kloppen omdat mijn cliënt niets met die zaak in Barcelona van doen heeft. Hij kent die personen niet eens.”

Uit die laatste zin zou je in elk geval de conclusie kunnen trekken dat Weski na die schietpartij nog wel contact heeft gehad met haar cliënt. Pas maar op, zou ik zeggen, straks onderscheppen die Amerikanen nog meer.

 

38 Reacties

  1. Vianen s finist
    9 augustus 2018 - 09:23

    Zwaar eentweetje van Nederland met de Amerikanen. Ze weten hij is niet te vinden. Dan maar de Amerikanen erbij betrekken. Iedereen weet dat ze deze man er in gaan leggen. Dit is net zo een opzetje als wat met Henk tommy is gebeurd. Maar dan even anders. De cie vroeg op de achterbank gespreken aan Enstra weet jij of Holleder wel is in Amerika is geweest. Enstra wist niet dat Holleder vroeger in Vegas was geweest. Dus hij zei nee. Als ie Ja had gezegt. Hadden ze holleder er ingelegd met een TPtje pillen. En zat holly nu in Amerika al sinds 2006. En natuurlijk doet de NOS als of ze neus bloed. Waarom zo er een naam met lijsten zijn. Terwijl de de opdracht gever de namen uit het hoofd weet. En alles via pgp s verstuurd. Mis een lijst op een pgp. Maar niet op papier. Klopt geen moer van dit verhaal

    Reply
  2. Amerikanen
    9 augustus 2018 - 09:46

    Zou het niet kunnen dat die lijst er al lang was. Maar dat ze de Amerikanen gebruiken om zo niet eerlijk te moeten vertellen hoe ze aan die lijst komen (omdat hij op niet op officiele wijze verkregen is)

    Reply
  3. Mocro
    9 augustus 2018 - 09:47

    Mevrouw Weski heeft zeker contact met haar cliënt. Waarschijnlijk beschikt ze ook over een beveiligde PGP toestel. Want om via een een normale lijn te bellen wordt 100% afgetapt. En ja ook al mag dat niet de politie doet het toch in de hoop de locatie te kunnen vinden van meneer Taghi. Want heeft iemand zich afgevraagd hoe Dino Soerel gevonden is die zat toch ook zogenaamd in Zuid Amerika. Maar uiteindelijk bleek hij al die jaren aan de Rozengracht te zitten. Ik denk zelf dat hij gepakt is omdat ze de lijn tussen zijn advocaat aan het aftappen waren. En om hun info wit te wassen zeggen de politie dan dat ze een tip hebben gekregen. Lekker makkelijk. Net als met die wapens van Mink K zogenaamde water lekkage.

    Reply
    • Joey
      11 augustus 2018 - 11:21

      Verblijfplaats van Dino is doorgegeven aan politie en zeker niet door tap of recherchewerk

      Reply
  4. Joep
    9 augustus 2018 - 10:38

    Een kind snapt nog dat dat aangedikt is, nu ineens is er een dodenlijst. En dan de Amerikanen die een lijst onderscheppen van een NL crimineel? Jongens toch het is net zo echt als een Suske en Wiske verhaal.

    Reply
    • suske
      9 augustus 2018 - 22:35

      iemand had de lijst per ongeluk laten vallen tijdens het squashen.

      Reply
  5. Ginny
    9 augustus 2018 - 11:02

    Beste HjK,
    Je slaat de spijker hier volledig op zn kop !!!
    Respect

    Reply
  6. jo
    9 augustus 2018 - 12:12

    Nou, meester Weski heeft inmiddels al bijna een dagtaak aan het duiden en ontkennen van alle berichten over haar cliënten uit het mocroboefjes-milieu.
    Zag haar net ook al weer reageren op een bericht over Noffel.

    Ze heeft eigenlijk meer een imago & pr bureau inmiddels. Maar ja, daar zit dan weer geen verschoningsrecht op!

    Reply
    • Anoniem
      9 augustus 2018 - 16:37

      “In de eerste berichten waren de beschotenen met z’n tweeën, nu met z’n vieren.” Bedoel je dat er vier personen in de Duitse auto zaten? Of dat de twee in de Nederlandse auto erachter erbij hoorden? Die zijn immers niet beschoten. Op andere site lees ik Jamal en twee anderen op dodenlijst. Als die twee anderen daarbij waren geweest hadden ze die toch meteen meegenomen? Daarnaast stel je; 3 ‘vrienden’ die bij hem waren. Vrienden?

      Reply
  7. Jeroen
    9 augustus 2018 - 12:49

    Het bestaan van fysieke dodenlijsten ( op papier of zelfs digitaal ) heb ik nooit zo geloofd, Ik ga er van uit dat er meerdere ‘losse’ opdrachten worden gegeven die dan samengesteld een lijst vormen.
    En als Taghi werkelijk in Zuid of Midden Amerika zit zou hij weleens op de radar van DEA of NSA gekomen kunnen zijn door de mensen waar hij contact mee heeft omdat deze narco’s drugs de USA in brengen, en dat er per toeval communicatie is onderschept door amerikaanse overheidsdiensten.
    Dat Taghi de doodgeschoten persoon niet kent geloof Ik graag, hij kan natuurlijk slechts de opdracht geven ‘de losse eindjes’ van een bepaalde klus op te ruimen.
    De USA helpt natuurlijk graag mee narco’s uit te schakelen dan wel vast te zetten, die gaan compleet ‘ape shit’ bij het minste geringste als het dope betreft. Voorbeelden genoeg ( Zwarte Cobra ) , of ze sluiten je op voor wapens leveren aan Hezbollah ( Dino Bouterse )
    De technieken van vooral NSA ( waar Edward Snowden bij werkte ) zijn zo ingenieus dat ik vermoed dat PGP hier niet veilig voor is en dat ze bijvoorbeeld duplicaat servers hebben die alle communicatie doorstuurd ( Ik ben een leek wat dit betreft, het is maar een vermoeden )
    Ik kom zelf uit het Utrechtse en heb een deels Amerikaanse achtergrond en durf al enkele jaren niet meer naar USA vanwege een veroordeling in Duitsland (klein vergrijp, met wat partydrugs gepakt op weg naar een festival) , een ticket is me net te duur om dit uit te proberen en het consulaat bellen voor informatie maakt direct slapende honden wakker.
    Overigens herken Ik Said Razzouki volgens mij van Shabab op de Vleutenseweg ( die een aantal jaar geleden gesloten is ) , weet jij of dit van hem ( en zn broer ) was HJ?
    Have a nice day!

    Reply
    • Utrechter
      9 augustus 2018 - 13:59

      Coffeeshop Shabab is van een andere Famillie , hebben hier niks mee te maken.

      Utrecht is een net een klein dorp het is daar allemaal ons kent ons.

      Reply
    • Mitta
      9 augustus 2018 - 18:48

      Ken genoeg mensen due usa in zijn gekomen en dan wel veroordeeld voor drugs gewoon weg nee invullen op het formulier van de Amerikanen.

      Reply
    • messomi
      9 augustus 2018 - 22:36

      wat ik niet begrijp is dat ze allemaal zo stom waren om te geloven dat die dingen nooit gekraakt konden worden alles kan gekraakt worden.

      Reply
  8. Mr. Wilson
    9 augustus 2018 - 13:02

    Laten we duidelijk zijn, die Taghi kent niemand, heeft niemand iets misdaan, doet niets illegaals en is al zeker geen drugsdealer volgens Weski. Maar waarom woont hij dan niet gewoon in een gezellig doorzonwoninkje en ziet niemand hem ‘s morgens op de fiets springen om naar zijn werk te gaan? Brave burger die hij is, is hij toch maar gevlucht en weet niemand waar hij zit. Waarom dan?

    Reply
    • Frans
      9 augustus 2018 - 19:04

      Misschien omdat je tegenwoordig jaren vast gaat zonder bewijs… Vraag dat maar aan Holleeder.

      Reply
      • Mr. Wilson
        10 augustus 2018 - 07:50

        Ja dat zal het zijn. Ze zullen hem wel missen daar bij zijn baan in de fabriek en bij de bridge avonden bij de buren…

        Reply
        • Frans
          10 augustus 2018 - 09:20

          Ach niet iedereen werkt in de fabriek.. NIet je eigen leven als maat nemen joh.

          Reply
          • Mr. Wilson
            12 augustus 2018 - 09:48

            Dat noemen ze nu een metafoor Einstein. Als hij een “normaal” leven zou hebben gehad zouden er al lang mensen geweest zijn die die verhalen ontkracht hadden. Maar behalve Weski is er niemand die dat doet.

  9. Sjaak
    9 augustus 2018 - 15:50

    Hahaha die weski idd, zou ze blij zijn met al deze shit rondom taghi en noffel?? Die reacties zijn zo voorspelbaar: nee hoor, deze brave jongens weten nergens van, komen nergens vandaan, gaan nergens heen en zijn allemaal onschuldig, hilarisch…

    En natuurlijk heeft ze contact met hem.

    Reply
    • Anoniem
      9 augustus 2018 - 22:11

      Geen contact voor nodig toch. Gewoon ontkennings protocol van een advocaat die geen bewijs heeft gezien.

      Reply
  10. Sto
    9 augustus 2018 - 16:05

    Ja het zal vast om een fysiek lijstje gaan… Handgeschreven op een a4tje in een envelopje. Jullie snappen toch ook wel dat dit van afgeluisterde gesprekken en verhoren afkomstig is hé? Als er over een dodenlijst gesproken wordt denken jullie (inclusief HJK) toch niet echt dat het om een fysiek lijstje namen gaat hé?

    Reply
  11. sjonnie
    9 augustus 2018 - 16:17

    Vooralsnog is het alleen maar speculeren zonder enige onderbouwing of harde bewijs, PGP berichten zijn onrechtmatig verkregen, en worden op elk manier gebruikt om toch zo een beeld te creeéren dat het allemaal hard bewijs lijkt. Overigens worden er bijnamen aan personen gelinkt, vraag me af in hoeverre dat mogelijk is. Dat bericht van hierboven over een eventueel dodenlijst die is opgespoord door de Amerikanen is natuurlijk lariekoek, dit is het zoveelste aantijging aan het adres van taghi dat het er toch op lijkt dat de staat taghi koste wat het kost levenslang wil opsluiten, zonder harde bewijs.
    Ik durf me hand door het vuur te steken dat er op dit moment een aantal mensen levenslang boven het hoofd hangt over zaken waar zij niets mee te maken hebben, zo lek is het nl rechtsysteem geworden, klakkeloos overnemen wat er gepubliceerd word in de media, of getuigen verklaringen opnemen van mensen die je vijand zijn en hopen dat je levenslang krijgt zodat zij van je af zijn.

    Reply
    • Mr. Wilson
      10 augustus 2018 - 07:42

      “Het aanteiging” en “zonder harde bewijs”. Jij heet niet echt Sjonnie of wel?

      Dus die hele Taghi had nog nooit iemand van gehoord. Toen kwam Martin Kok om de hoek kijken die vervolgens nog geen jaar later datzelfde hoekje weer omging. En opeens dacht “de staat”: Ja! Die gast moeten we kosten wat kost veroordelen! Of hij nu echt iets misdaan heeft of niet, wij zitten in de business van veroordelen dus dan maar deze man. Wie het dan ook is. Zo ongeveer is het dan gelopen volgens jou? Kok verzint iets, ondanks het feit dat hij akelig vaak gelijk had, en “de staat” maakt daar dan dankbaar gebruik van?

      Reply
      • Shogun
        12 augustus 2018 - 00:25

        Je weet niet waar je het over hebt wilson.
        Danny kuiters en consorten betaalden martin 25.000 euro’s.

        Om allemaal onzin over andere partijen te typen.

        Wie de bal kaats, kan hem terug verwachten!!!!

        Reply
        • Mr. Wilson
          12 augustus 2018 - 09:42

          Ah ok. Dus nu is het niet meer “de staat” maar nu zijn het andere criminelen die willekeurig brave Utrechtse huisvaders viseren om de politie de andere kant uit te laten kijken? Ik heb nieuws voor je, iedere journalist haalt zijn informatie uit bronnen. In het criminele circuit zijn dat ook criminele bronnen en echt niet alleen wat “de staat” ze vertelt. Waar Kok zijn info haalde doet er niet toe. Het doet er toe of het waar is.

          Reply
  12. Loetje
    9 augustus 2018 - 17:48

    Wat een leven heeft die Taghi trouwens, even lekker kunnen leven van de poen en nu opgejaagd en gezocht worden als een stuk wild wetende dat ie levenslang krijgt als ze hem pakken ……..het is maar waar je voor kiest , en dat zijn slimme jongens en de topcriminelen ?
    Nou ja laat mij maar lekker dom zijn dan.

    Reply
    • Mokerhard
      9 augustus 2018 - 22:15

      Dus mannen als toto riina en provenzano, waren geen topcriminelen? Dat waren eindbazen in de cosa nostra decennia lang op de vlucht geweest…
      P.s. Niet zeuren als er vals gespeeld wordt door justitie.

      Reply
    • messomi
      9 augustus 2018 - 22:38

      ik ben ook liever dom en stom ik kan tenminste wel lekker slapen s’avonds.

      Reply
      • Maurits de Vries
        10 augustus 2018 - 17:36

        Als je dom en stom bent, wil dat niet automatisch zeggen dat je ook lekker kan slapen…

        Reply
    • Mr. Wilson
      10 augustus 2018 - 07:45

      Levenslang? Toch niet in Nederland denk ik. Ik denk trouwens niet dat waar hij nu zit het slecht toeven is. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer ze hem vinden dat zomaar ergens in een greppel met een paar gaten in zijn lijf kan zijn.

      Reply
      • Frans
        10 augustus 2018 - 10:08

        Dus je denkt dat het in een greppel met wat gaten in je lichaam niet slecht toeven is. Vreemde gedachten heb jij. En Holleeder krijgt levenslang op verklaringen van 2 dames die er aantoonbaar financieel voordeel van hebben om hem te beschuldigen. Dus levenslang op 1 verklaring is mogelijk in Nederland. Vraag maar aan Dino Soerel. Een moordenaar wordt wordt vrijgelaten met 1,4 miljoen als hij verklaart tegen een ander…. wat een mop. Die zou nog verklaren dat Bert en ernie het hadden gedaan om vrij te komen. laat staan voor dat geld. Er bestaat geen rechtspraak meer. Geruchten en je bent schuldig, is het budget weer verantwoord. En nou niet weer zeggen dat het zulke lieve jongens zijn, want dat beweer ik niet. Alleen dat er geen bewijs is over de misdaden waarvoor ze vervolgd worden. Lijkt mij toch een vereiste om iemand levenslang vast te zetten. Bananen republiek Nederland.

        Reply
        • loetje
          10 augustus 2018 - 11:21

          Inderdaad het lijkt wel een slechte aflevering van Bassie en Adriaan.

          Reply
          • Anoniem
            10 augustus 2018 - 17:14

            Dank. Hoor tubular bells en zie hun vermomd als b2 en vlugge Japie in mijn gedachten en Weskie drommeld drommels telefoon stukknijpen bij iedere nieuwe beschuldiging.

  13. Souf
    9 augustus 2018 - 19:01

    Beste Hendrik

    Je hebt echt gesproken respect man

    Mvg Souf

    Reply
  14. Peter
    9 augustus 2018 - 21:16

    Als de tip van een buitenlands inlichtingen dienst komt kan je er van uit gaan dat het van een fout NL PGP netwerk komt.

    Reply
  15. Insider
    9 augustus 2018 - 21:39

    Een dodenlijst? De enige organisatie in Nederland die het altijd over een dodenlijst hebben is de TCI, nog nooit is er zo lijst daadwerkelijk getoond of ooit opgenomen in een strafdossier. Hoe naïef ben je als je gelooft dat een top crimineel, althans dat schijnt Taghi volgens zeggen zijn, een dodenlijst zou opstellen en die gaat bewaren op een wijze dat de Amerikanen die in handen kunnen krijgen. Laten we nou eerst eens wachten als dat Taghi is aangehouden en men de bewijzen tegen hem op tafel legt. De TCI tactieken om de media te bespelen en van informatie te voorzien is geen bewijs maar een heksenjacht!

    Reply
  16. Utrechter
    10 augustus 2018 - 12:38

    Zo een Media trucje kan 2 dingen betekenen in mijn ogen.

    1. Ze hebben hem in het vizier en doen zand in de ogen strooien zodat hij zich maar veilig waant.
    (Met deze liquidatie heeft hij weinig van doen, trucje van het Om.)

    2. Ze weten dat er enig contact is tussen Inesz Weski en Dhr. Taghi en proberen een reactie uit te lokken.
    (waarschijnlijk gaat dit via PGP en vraag me af wat ze nu kunnen met berichten onderscheppen enzo…)

    Reply
  17. Joey
    10 augustus 2018 - 13:54

    Als in je administratie uitbetaling aan een spotter wordt gevonden een dag na een liquidatie ben ik niet helemaal zeker dat fysieke lijst een fabeltje is.

    Niet elke hit mag even veel kosten of heeft hetzelfde voorrang.
    Er gaat vast verantwoord moeten worden over gemaakte kosten en als ik degene ben die verantwoording af gaat leggen bij de heer R.T dan zou ik ook geneigd zijn om op te schrijven om geen fouten te maken.

    Reply

Reageer