De Kameleon in de Beethovenstraat: gekker kunnen we het niet maken

‘t Is dat er wel iemand dood is, anders zou je hier om moeten lachen: de volstrekt idiote liquidatie van de Kroaat in de Beethovenstraat. Alsof er iemand een amateurtoneelstukje opvoert. Eerst verkleed in een mallotige outfit, als een oude oma, langs het terras van het restaurant in de Beethovenstraat lopen.

 

Dan terugkeren, naar binnen, schieten en weglopen. Dan beelden – haarscherp – van iemand die al die kleren kennelijk heeft uitgetrokken en in een soort van ondergoed rondloopt.

 

en tenslotte in een soort clownspak met een mal hoedje. In de buurt van de Dam. Hij lijkt iets te drinken. Waar heeft-ie dat gekocht?

Hoe maf kan het zijn. In een filmscenario zou dit de streep niet halen: te onwaarschijnlijk. De liquidatie heeft wel een nieuw inzicht opgeleverd. Als politie en justitie niet aangeven dat een verdachte ‘lichtgetint’ is, dat het dan om een al dan niet zongebruind blank persoon gaat. 

Op AT5 is een filmpje te zien waarin je de man met zijn oma-pakje eerst langs ziet lopen, daarna over het terras, langs een kinderwagen, naar binnen lopen. Hij schiet, meteen daarna komt hij teruglopen en vertrekt hij gehaast. Zie hier

20 Reacties

  1. Mr. Wilson
    12 augustus 2018 - 09:21

    Je kunt het grappig vinden maar na jaren van mocros die een magazijn van een kalasjnikov leegschieten en maar drie keer kunnen raken, wordt hier wel even getoond hoe een professionele hit er uit ziet. Op klaarlichte dag, kalm, zonder twijfel en recht door het hoofd. Vervolgens alle bewijsmateriaal dumpen. Signalement van de dader? Heb je niks meer aan. Beelden van de dader? Leuk voor later maar dan zit die al lang weer in Kroatië of ergens daar in de buurt. Het enige aanknopingspunt is, hoe is hij Amsterdam uit gekomen? Rechtstreeks naar Schiphol? Lijkt me riskant aangezien je door de douane moet, er daar veel marrechaussee loopt, overal camera’s hangen en je waarschijnlijk nog een uur stil zit op 1 plaats om op je vlucht te wachten. De trein? Dan kun je eender waar uitstappen en het duurt even voor de politie in Amsterdam landelijk gaat zoeken. Maar dan moet er iemand in Nederland hem geholpen hebben. Wellicht moeten ze zich daar mee bezig houden en niet met een signalement van iemand die je nooit meer gaat vinden.

    Reply
  2. Joep
    12 augustus 2018 - 10:07

    Noem ‘t maar gek, ik noemt het creatief; die man heeft zijn actie goed voorbereid. Iemand overhoop schieten en daarna rustig weglopen.

    Reply
  3. Andre
    12 augustus 2018 - 11:01

    Hij is nog niet aangehouden. Klasse justitie!

    Reply
  4. Mocro
    12 augustus 2018 - 11:08

    Of ie een clownspakken rond loopt of niet. Het is wel professioneel gedaan. Dit is echt een huur moordenaar. Schiet niet zomaar in het wilde westen met een AK47 maar gaat gericht naar zijn doelwit en is inmiddels Nederland allang uit. Hier kunnen die Marokkanen voorbeeld aan nemen. Zo voorkom je vergis moorden. Vreselijk al die onschuldige slachtoffers

    Reply
    • Ben
      12 augustus 2018 - 12:24

      Serieus?, die verkleedartiest kon niet beter op de diverse camera’s staan.
      De recherche in voormalig Joegoslavië en omstreken zal ongetwijfeld al hebben gemeld om welk persoon het i.c. gaat en ook zijn DNA profiel ligt al in het lab.
      Prutser is het.

      Reply
      • Sjaak
        12 augustus 2018 - 15:46

        Prutser? Lijkt me niet, klus succesvol geklaard en niet gepakt…

        Denk dat dit aardig wat centjes heeft gekost ipv die paar duizend die die mocros krijgen;)

        Reply
        • Ben
          12 augustus 2018 - 17:13

          Zeg Burger, die gasten die jou klus deden, waren toch ook prutsers?.

          Reply
      • Onderbroekenpak
        12 augustus 2018 - 16:06

        Niet echt handig nee van ze spullen. Verder wel stuk beter dan met AK47 in het rond schieten en auto’s opblazen ect. Als die bij ze onderbroekenpak een hoedje op had, wisten ze nog niet wie t was.

        Reply
      • Bertus 1960
        13 augustus 2018 - 00:11

        @Ben. Toen ik op het nieuws hoorde dat de schutter zijn spullen op de vluchtroute had achter gelaten dacht ik meteen, heeft die man nog nooit van DNA gehoord? Verder berekend uitgevoerd. Over het vluchtplan: Een ticket boeken in Duitsland,dan met een auto over de grens,opstappen en vliegen maar.

        Reply
    • DenVer
      12 augustus 2018 - 14:45

      Ben absoluut niet iemand die in kleurtjes denkt en al zeker geen racist, maar het valt me op dat volgens mij zowat alle vergismoorden door personen met een donker uiterlijk zijn gepleegd, ipv door Marokkanen met AK’s.
      Dj Djordy, Stefan Eggermond, de zoon van de opper-rechter in La Crème in Marakech, Youssef el Kahtaoui…

      Reply
    • Malapa
      13 augustus 2018 - 11:11

      Ga al die vergismoorden langs allemaal gepleegd door Surinamers en Antilianen.

      Reply
  5. Joey
    13 augustus 2018 - 00:46

    @DenVer:

    Naast het feit dat jij niet denkt in kleurtjes wil ik ook best geloven dat je geen racist bent, meer een ding weet ik wel zeker en dat is dat je niet helemaal weet waar je over praat.
    1.Stefan Eggermond is vermoord door een iranier.
    Lees je aub in voordat je onderbuik gevoelens de vrije loop geeft.
    Er zijn nog een andere vergismoorden die door een dader zijn gedaan die toch verre van donkergetint waren.
    2. Rob zweekhorst
    3.Mohammed Alarasi

    Trouwens deze kameleon is wel prof enkel mist hij de ondersteuning aangezien hij geen lokale kracht is.
    Van Museumplein naar CS lopen na een moord moet je wel ijs door je aderen hebben lopen.

    Reply
  6. Thomas
    13 augustus 2018 - 04:17

    Zongebruind? Wat een dooddoener..

    Wie zegt dat hij niet van die tanningspray op heeft? Iedereen zoeken naar een gebruinde kop, terwijl hij intussen alles er alweer afgewassen heeft.

    Toch lijkt mij niet de bedoeling dat hij herkend zou worden terwijl hij in z’n onderbroek loopt. Zelfs als je van plan bent om binnen een paar uur het land alweer uit te zijn, wil je er niet zo duidelijk op staan.

    Het ligt voor de hand dat hij die laatste vermomming (inclusief wat te drinken) van een derde aangereikt gekregen heeft.

    Daar zat waarschijnlijk ook de laatste termijn van het geld bij? Er wordt immers pas betaald als de klus geklaard is.

    Reply
  7. loetje
    13 augustus 2018 - 08:29

    Niet goed genoeg over nagedacht kijk naar de tweede foto ……
    Hij had het dan ook helemaal perfect moeten doen en een pruik op moeten zetten .
    Nu staat ie volop in beeld met zijn kale kop, grote kans dat ie alsnog wel gepakt wordt onderschat de Nederlandse politie niet ! Steeds weer ben ik verbaasd hoe men zaken oplost al die zogenaamde grote jongens die onaantastbaar denken te zijn worden allemaal opgepakt en ook moorden worden over het algemeen bijna allemaal opgelost,

    Reply
  8. Sjeng
    13 augustus 2018 - 12:36

    Iemand er over nagedacht dat hij in de onderbroeken outfit nog steeds vermomd kan zijn? ;)

    Reply
    • Anoniem
      13 augustus 2018 - 13:20

      De Jan Vayne en Humberto Tan reclame kwamen idd bij me op. Nep buikje nep gezichtsbeharing. Wel prof grimeurs dan.

      Reply
    • Anoniem
      13 augustus 2018 - 19:31

      ‘Onderbroek’ is jaren 80 sportbroek.

      Reply
  9. pol
    13 augustus 2018 - 13:58

    hallloooo die foto van die man met het rode petje heeft wel een heeeeeel ander postuur of zie ik dat verkeerd het kleinste kind ziet dit nog wel ba ba

    Reply
    • Mie
      14 augustus 2018 - 18:22

      Ja, heel ander postuur, kijk naar de armen.

      Reply
  10. Roeland
    13 augustus 2018 - 14:07

    Ik denk dat iedereen het er wel over eens is, dat dit beter uitgevoerd is dan “onze” huurmoordenaars met alle vergismoorden en rondvliegende kogels als gevolg. Prima als de heren elkaar willen afknallen zolang ik er maar geen last van heb!
    Maar waarom zou je het op klaarlichte dag doen, in een restaurant met getuigen? Ik denk dat er wel een beter moment te vinden is; ‘s avonds/ ‘s nachts, geen camera’s, slachtoffer wordt (uren, dagen, weken, maanden later) gevonden nadat de huurmoordenaar allang het land uit is, etc. Maar ja wat weet ik ervan, ik ben geen professionele huurmoordenaar! Ik vermoed wel dat deze hitman of gepakt wordt door justitie of door de opdrachtgever(s) wordt uitgeschakeld. Way to much exposure!

    Reply

Reageer